Skip to main content
Beantwoord

Wanneer komt er een KPN TV app voor de Apple tv 4k ?

• 13 december 2024
  • 34 reacties
  • 1884 keer bekeken

Wanneer komt er KPN tv app voor de Apple TV 4K. Doordat ik alles van Apple heb ben ik niet van plan een om allen voor tv een Android account te gaan maken.

dus ik vraag me af wanneer is de KPN tv app op Apple TV komt?

ik hoop dat het binnenkort of heel snel beschikbaar komt op Apple TV 

kpn tv via de box loopt vaak vast of moet ik het opnieuw starten.  Irritant, dus vandaar wil ik graag gebruik maken van Apple TV die nog nooit opnieuw moest starten.

Beste antwoord door Jasper van KPN

Welkom op de community ​@Apple-fan. Zoals je al ziet aan de reacties is het een vraag die vaker voor komt. Op dit moment is er niets concreets te melden over een Apple TV app. We zijn momenteel aan het testen met een nieuwe versie van de app voor Android TV: 

Afgezien daarvan moet het via de tv-ontvanger wel goed werken natuurlijk. Kan je daar meer over vertellen zodat we met je mee kunnen denken?

Bekijk origineel

34 reacties

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2328 reacties
  • 13 december 2024

Dit kan zomaar nog een jaar duren, maar kan ook volgende week zijn.
Kortom, niks over te zeggen helaas.

Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 333 reacties
  • 13 december 2024

Is genoeg over geschreven hier in dit forum. Zoek maar eens op AppleTV. De enige hoopgevende reactie die is gegeven door een Moderator van KPN is “het komt een keer, maar het is niet te zeggen wanneer”. That’s it. 

PeterG
Superuser
  • 61116 reacties
  • 14 december 2024

Hoi ​@Apple-fan 

Reken maar op enkele maanden tot een jaar. Misschien zelfs nog ietsje langer.

kpn tv via de box loopt vaak vast of moet ik het opnieuw starten.

Welke ontvanger heb je? Het kan natuurlijk zijn dat die niet goed (meer) is.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16196 reacties
  • Antwoord
  • 16 december 2024

Welkom op de community ​@Apple-fan. Zoals je al ziet aan de reacties is het een vraag die vaker voor komt. Op dit moment is er niets concreets te melden over een Apple TV app. We zijn momenteel aan het testen met een nieuwe versie van de app voor Android TV: 

Afgezien daarvan moet het via de tv-ontvanger wel goed werken natuurlijk. Kan je daar meer over vertellen zodat we met je mee kunnen denken?

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 3 februari 2025

Kunnen we geen poll maken hier: wie wil graag de kpn tv-app voor de Apple TV 4K box???

Zet mij er maar op, deze box is erg goed en stabiel: waarom de Kpn wel een app voor een iPhone heeft maar niet voor de Apple TV box is mij een raadsel.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3470 reacties
  • 3 februari 2025
McGuppy schreef:

waarom de Kpn wel een app voor een iPhone heeft maar niet voor de Apple TV box is mij een raadsel.

De oplossing van jouw raadsel, Apple TV box heeft TVOs en iPhone IOS. Dezelfde vraag kan je ook stellen, waarom KPN een App voor Android maar niet voor ChromeOS (beide zijn gebaseerd op Android Broncode). Als je het zo simpel vind om voor verschillende OSs Apps te maken, kan je solliciteren bij KPN, ik denk dat ze jou graag instellen.

Jasper van KPN
Moderator

Dat heeft geen meerwaarde ​@McGuppy. Er wordt zoals eerder in het topic aangegeven gewerkt aan de Android TV app, en daarna komen de Tizen (Samsung) en WebOS (LG) versies van de app. Dat is wat de komende tijd zal komen, wat daarna komt is nog niet bekend.

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 3 februari 2025

Geen meerwaarde, grapjas !!?????  Voor de KPN bedoel je ;-)

Snap dat het voor de KPN financieel mogelijk niet interessant is, waarschijnlijk een goede deal gesloten met Google en nog niet met Apple..   De Apple TV boxjes zijn (naar mijn bescheiden mening) erg goed en stabiel, zodra er een KPN TV app op komt zullen er allerlei KPN abonnees het KPN TV doosje (wat ik zelf een jaar gebruikt heb en niet al te stabiel bleek te zijn) retourneren, althans in elk geval de extra gehuurde box.

Aan de andere kant: er zullen ook nieuwe Apple-gebruikers zich als KPN klant aanmelden, ODIDO heeft een goede TV-app voor de Apple TV box maar die hebben weer geen IPv6 (ook geen meerwaarde denk ik 🤣).. 

Nou ja, hebben een LG TV, dus we wachten af ;-)

Nogmaals: waarom geen POLL met de volgende vragen:

=> heeft u een Apple TV box?

=> zou u graag de KPN TV App op uw Apple TV box willen hebben?

=> zou u ook overstappen naar KPN als ze een TV App voor de Apple TV box hebben?

En je hoeft natuurlijk zo’n App niet zelf te ontwikkelen, er zijn zat software bedrijven die dat maar wat graag zouden doen voor de KPN….

Jasper van KPN
Moderator

Je begreep me verkeerd zo te zien ​@McGuppy. Dat stukje over de meerwaarde ging specifiek over de poll, niet over de Apple TV. Het is een vraag die we vaker langs zien komen, maar zoals ik zei hebben andere platformen de prioriteit nu.

Als er een poll is, en daar komt een positief resultaat uit dan wordt de verwachting automatisch geschept dat die er snel zal komen. En dat is met die prioriteit niet reëel. 

wjb
Superuser
  • 74607 reacties
  • 3 februari 2025

Moet er een itv app komen voor Apple tv? | KPN Community

Apple TV app, heb jij er ook belang bij? | KPN Community

En zo’n poll geeft uiteraard een “positief” beeld immers waarom zou je reageren als je geen interesse hebt. Je kunt dus absoluut geen conclusies trekken uit het percentage van de reageerders dat aangeeft dat ze dat graag zouden willen en in absolute zin is het aantal reageerders natuurlijk absoluut ontoereikend om daar een beslissing op te baseren.

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 3 februari 2025

Ok, duidelijk. Wel jammer voor al die Apple TV box fans...

PeterG
Superuser
  • 61116 reacties
  • 3 februari 2025

Hij komt er echt wel. Alleen zet kpn, mijns inziens terecht, in op 'kijken zonder kastje' op de 2de danwel 3de televisie. 

En dat Apple gebeuren zit nu eenmaal niet in een televisie. 

Bij een moderne smart-tv is naar mijn mening een streamingbox, ook Apple TV, feitelijk overbodig. 

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Apple-fan  en ​@McGuppy 

Ik ben inmiddels meer dan een jaar geleden de volgende topic begonnen, met inmiddels een hoeveelheid aan reacties, waaruit op te maken valt dat er behoefde is aan een KPN TV+ App speciaal voor de klanten met een Apple TV 4K mediabox in huis.

Er worden telkens toezeggingen gedaan, dat deze app er ooit zal gaan komen.
Maar KPN vindt blijkbaar Android en een aantal TV fabrikanten belangrijker, dan de klanten die een (dure) Apple TV 4K in huis hebben staan, dat blijkt inmiddels uit alles wat ik hierover lees.

Ik heb mij als Apple Fan en gebruiker er al een tijd bij neergelegd, en zie wel wanneer KPN met de App voor Apple TV 4K gaat komen.

KPN is helaas wel één van de laatste providers, die nog geen KPN TV+ Appe heeft voor Apple TV.

Mijn topic:

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2328 reacties
  • 3 februari 2025
PeterG schreef:

Hij komt er echt wel. Alleen zet kpn, mijns inziens terecht, in op 'kijken zonder kastje' op de 2de danwel 3de televisie. 

En dat Apple gebeuren zit nu eenmaal niet in een televisie. 

Bij een moderne smart-tv is naar mijn mening een streamingbox, ook Apple TV, feitelijk overbodig. 

Een AppleTV is volgens jou feitelijk overbodig, en dat is prima natuurlijk. Voor ons is het echter niet overbodig; voor ons is het een veelzijdig multi-device.

1. Betere prestaties en soepelere ervaring

• Snellere hardware: De Apple TV heeft een krachtige processor (zoals de A15 Bionic in de nieuwste modellen), waardoor apps sneller laden en de interface vloeiender werkt dan de ingebouwde software van de meeste smart-tv’s.
  • Minder lag en vertraging: Smart TV’s hebben vaak trage menu’s en stotterende animaties, terwijl de Apple TV een veel soepelere ervaring biedt.

2. Langere software-ondersteuning

• Regelmatige updates: Apple geeft jarenlang updates uit voor tvOS, terwijl smart TV’s meestal maar kort software-updates krijgen. Dit betekent betere beveiliging en nieuwe functies voor langere tijd.
  • Minder bloatware: Geen onnodige voorgeïnstalleerde apps of advertenties in het menu, zoals sommige smart TV’s hebben (Samsung, LG).

3. Perfecte integratie met het Apple-ecosysteem

• AirPlay: Eenvoudig je iPhone, iPad of Mac scherm spiegelen op je TV zonder gedoe. Smart TV’s hebben AirPlay soms, maar dit werkt minder stabiel.
  • HomeKit: De Apple TV kan dienen als een Home Hub voor het aansturen van slimme apparaten.
  • iCloud en Foto’s: Direct toegang tot je iCloud-foto’s en video’s op je TV.
  • Apple Arcade & Game Controller support: Speel games met een PlayStation- of Xbox-controller via Apple Arcade, iets wat de meeste smart TV’s niet ondersteunen.

4. Betere beeld- en geluidskwaliteit

• Dolby Vision & Dolby Atmos: De Apple TV ondersteunt deze formaten beter dan veel ingebouwde TV-apps, die soms beperkingen hebben vanwege de hardware of software van de TV.
  • Framerate-matching & HDR-matching: De Apple TV kan de juiste framerate en HDR-instellingen automatisch aanpassen, waardoor films en series er beter uitzien.

5. Gebruiksvriendelijke afstandsbediening & Siri

• Touchpad en klik-functionaliteit: De Siri Remote is intuïtiever dan de meeste smart TV-afstandsbedieningen.
  • Siri spraakbediening: Handig voor zoeken naar content, HomeKit bedienen of informatie opvragen.

6. Geen afhankelijkheid van TV-fabrikant

• Minder bugs en crashes: Apps op smart TV’s zijn vaak traag of crashen, terwijl Apple TV-apps betrouwbaarder zijn.
  • Onafhankelijk van TV-merk: Als je een nieuwe TV koopt, hoef je niet opnieuw te wennen aan een ander besturingssysteem. Je neemt gewoon je Apple TV mee.

Als je al in het Apple-ecosysteem zit, is de Apple TV simpelweg de beste keuze voor stabiliteit, prestaties en integratie. Smart TV-apps zijn handig, maar komen niet in de buurt van de Apple-ervaring.

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
Jasper van KPN schreef:

Dat heeft geen meerwaarde ​@McGuppy. Er wordt zoals eerder in het topic aangegeven gewerkt aan de Android TV app, en daarna komen de Tizen (Samsung) en WebOS (LG) versies van de app. Dat is wat de komende tijd zal komen, wat daarna komt is nog niet bekend.

Hoi ​@Jasper van KPN 

Voor mij is dit een overduidelijke bevestiging, dat KPN als provider Android (van Google), Tizen (van Samsung) en WebOS (van LG) belangrijker vindt dan een goede KPN TV+ App voor Apple TV 4K.
Terwijl er al een jaar geleden door een oud-collega van jouw, al werd verteld dat deze app er gaat komen, zonder een tijdsindicatie erbij vermeld.

Reactie van oud-moderator ​@Paul van KPN :

Hi all. Ten eerste, we reageren niet zo vaak in deze topics omdat, zolang we geen nieuws hebben, het eigenlijk niet goed kunnen doen. We zitten dan altijd vast aan het “ik hoop het, maar weet het niet. Als er nieuws is dan laten we het weten”, en variaties daarop. Dat is nou eenmaal hoe het gaat. En constant in herhaling vallen maak je geen vrienden mee en is redelijk nutteloos.

Het moge duidelijk zijn dat een tv app voor de Apple TV een veelgehoorde wens is. En ook dat het flinke discussies oplevert. 108 reacties in 6 dagen… Netjes!

Dan nu het goede nieuws. Ja, er gaat een tv app voor de Apple TV komen. Maar een termijn kunnen we hier nog niet aan koppelen. Dus verwacht niet dat ik je over een maand een nieuwe update kan geven over de voortgang. Mijn verzoek is om er ook niet naar te vragen om de x tijd, want dat heeft geen zin. Verder kan ik geen details geven ook al begrijp ik de neiging om nu vervolgvragen te gaan stellen. 😉

We willen in ieder geval laten weten dat de wens zeker bekend is, en dat ‘ie toch echt gaat komen. Verder is het puur een kwestie van afwachten tot er een update vanuit ons komt.

Maar blijkbaar, en dat is inmiddels ook wel enigszins bevestigd, vindt provider KPN de klanten met een Apple TV 4K helemaal niet belangrijk, iets anders kan ik er niet van maken.
Anders hadden ze deze app allang gelanceerd voor Apple TV.

Een grote landelijke provider die nog geen app heeft voor Apple TV 4K kan eigenlijk niet meer anno 2025, neem een voorbeeld aan Odidio en Ziggo.

PeterG
Superuser
  • 61116 reacties
  • 3 februari 2025

Apps op smart TV’s zijn vaak traag of crashen

Die ervaring heb ik dus totaal niet op mijn Samsung uit 2019. Die apps werken al sinds de aankoop supersnel en zijn nog nooit gecrasht.

Ben met je eens dat Android / Android-TV ietsje minder stabiel is. Maar dan ook ietsje.

Mijn Chromecast Google-TV, ook al maanden in huis, heeft nog geen crashes vertoond.

En begin niet over privacy, want Apple weet inmiddels ook alles van je. Waar denk je dat Siri gebruik van maakt?

Verder moet die app voor Apple TV er wel komen vind ik. Er zijn toch wel enkele gebruikers. Ook al is dat maar rond de 10 %.

wjb
Superuser
  • 74607 reacties
  • 3 februari 2025
PeterG schreef:

Daar komt bij dat je met de ondersteuning van Tizen, WebOS en Android/Google TV waarschijnlijk meer dan 90% van de Nederlandse huishoudens kunt voorzien.

Weet ook dat KPN zich het recht voorbehoudt om het tegelijkertijd op meerdere televisies kijken via de smart-TV+ app te blokkeren.

Bron

Op zich geen groot probleem want de smart-TV+ app wordt gepositioneerd als voor gebruik op een 2e televisie en er zijn maar heel weinig huishoudens waar drie televisies staan.

Overigens is deze beperking in de praktijk niet aanwezig en kan de smart-TV+ app rustig op meerdere televisies gebruikt worden. Of de beperking ooit door KPN geactiveerd zal worden is maar zeer de vraag, ik zie het eigenlijk niet gebeuren.

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@bnh 

Volledig met jou reactie eens!!
Een mooie en goede opsomming van wat Apple TV 4K mediabox allemaal te bieden heeft, waarmee de KPN TV+ Ontvanger (DW7022) ver achterblijft in bepaalde specificaties.

Apple heeft gewoonweg de beste mediabox die momenteel verkocht wordt, al zullen de Android Fans daar waarschijnlijk anders over denken, wat ook uiteraard ook gewoon mag.
Want elke mening telt.

Maar ik doe mij Apple TV 4K nooit meer weg, het is een fantastische mediabox.

wjb
Superuser
  • 74607 reacties
  • 3 februari 2025
Michel.uit.Arnhem schreef:

Voor mij is dit een overduidelijke bevestiging, dat KPN als provider Android (van Google), Tizen (van Samsung) en WebOS (van LG) belangrijker vindt dan een goede KPN TV+ App voor Apple TV 4K.

Persoonlijk denk ik dat dat ook volstrekt logisch is immers met de ondersteuning van Tizen, WebOS en Android/Google TV bereik je waarschijnlijk meer dan 90% van de Nederlandse huishoudens.

Ik weet niet in hoeveel huishoudens een Apple TV aanwezig is maar uitgaande van de laatste verkoopcijfers van Apple die jaren terug (2017) gepubliceerd zijn ligt dat percentage waarschijnlijk veel, heel veel lager.

Laat natuurlijk onverlet dat ook ik hoop dat er ooit een smart-TV+ app voor de Apple TV zal gaan komen maar dat is een andere discussie dan waar KPN haar prioriteiten legt of zou moeten leggen.

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2328 reacties
  • 3 februari 2025

Maar omdat die verkoop lager is zouden AppleTV gebruikers maar pech hebben ? 
Ik snap dat het geld kost voor KPN, maar ook dat hoort er soms bij. Er wordt nu gewoon een groep uitgesloten. 

PeterG
Superuser
  • 61116 reacties
  • 3 februari 2025

Dit is toch ook logisch, ​@Michel.uit.Arnhem .

Die eerste 3 zijn véél meer in gebruik dan Apple TV.

Verder zullen de kosten voor plaats in de Apple app store ook een belangrijke rol spelen. Dat schijnt ook niet goedkoop te zijn.

We weten allemaal dat kpn een zuinige provider is.

Geen TV5, te duur. Geen Joe, geen overeenkomst i.v.m. de voorwaarden van Joe.

Geen regionale zenders landelijk, te duur.

En ga zo nog maar weer even door.

En wil je wel een app van je provider dan was je allang overgestapt lijkt mij. Of wel bij kpn gebleven maar dan NLziet of Canaldigitaal voor televisie genomen.

Maar goed. We kunnen hier eindeloos discussiëren, maar die Apple app gaat er mijns inziens toch WEL komen lijkt mij. KPN kan de 10 % van streamingbox gebruikers met zo'n apparaat niet heel veel langer in de steek laten. Anders gaan die uiteindelijk wel weg. Hetzij alleen voor de televisiedienst, hetzij helemaal.

En hij is in je eerdere topic ook toegezegd door een moderator. Al is dat al zo'n 15 maanden geleden...

wjb
Superuser
  • 74607 reacties
  • 3 februari 2025
bnh schreef:

Maar omdat die verkoop lager is zouden AppleTV gebruikers maar pech hebben ? 
Ik snap dat het geld kost voor KPN, maar ook dat hoort er soms bij. Er wordt nu gewoon een groep uitgesloten. 

Het kunnen gebruiken van de smart-TV+ app op een Android/Google TV mediabox, zoals bijvoorbeeld de Google Streamer, Chromecast Google TV, Nvidia Shield of Nokia 8010, zou je kunnen zien als collateral damage omdat die apparaten nu eenmaal draaien op hetzelfde OS als Android/Google TV televisies waar de app voor ontwikkeld is. Je zou dan dus kunnen stellen dat KPN helemaal geen smart-TV+ app voor mediaboxen ontwikkeld heeft, niet voor de Apple TV en ook niet voor de mediaboxen met Android/Google TV maar enkel voor televisies.

In feite is dat ook altijd het standpunt van KPN geweest, “kijken zonder kastje”.

Bron

We zien tegenwoordig echter dat KPN op dezelfde pagina aangeeft dat de smart-TV app ook werkt op sommige mediaspelers en daarmee wordt toch een beetje afgeweken van het principe “kijken zonder kastje”.

In dat kader zou je mogen verwachten dat de Apple TV vroeg of laat ook ondersteund gaat worden echter dan moet dat commercieel gezien natuurlijk ook interessant zijn en dat betekent dat de groep van abonnees die dat wil gebruiken groot genoeg is.

Jasper van KPN
Moderator

Paul heeft inderdaad toegezegd dat er een app voor Apple TV komt, en die belofte zijn we niet vergeten. Op dit moment zijn er echter, zoals gezegd, andere platformen die prioriteit hebben voor de nieuwe versie van de app. Die 3 (Android, Tizen en WebOS) hebben zoals wjb al zegt de meerderheid van de markt in handen, waardoor je daarmee de grootste groep bereikt. Als die 3 platformen de nieuwe app hebben zal gekeken worden wat er verder mogelijk is, dat is nu nog niet bekend. Er zijn een aantal platformen die de app nog niet hebben, Apple TV is er daar een van, net als Titan OS (van Philips). 

Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 333 reacties
  • 3 februari 2025
Jasper van KPN schreef:

Paul heeft inderdaad toegezegd dat er een app voor Apple TV komt, en die belofte zijn we niet vergeten. Op dit moment zijn er echter, zoals gezegd, andere platformen die prioriteit hebben voor de nieuwe versie van de app. Die 3 (Android, Tizen en WebOS) hebben zoals wjb al zegt de meerderheid van de markt in handen, waardoor je daarmee de grootste groep bereikt. Als die 3 platformen de nieuwe app hebben zal gekeken worden wat er verder mogelijk is, dat is nu nog niet bekend. Er zijn een aantal platformen die de app nog niet hebben, Apple TV is er daar een van, net als Titan OS (van Philips). 

Is dat bij andere providers dan anders…? Dát begrijp ik dus niet in dit hele verhaal. Dat andere providers wél een app hebben voor AppleTV en KPN niet…

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
Jasper van KPN schreef:

Hoi ​@Jasper van KPN 

Even een compliment vanuit mijn kant aan jouw!
Bedankt voor je openheid en eerlijkheid binnen deze topic, heel transparant hoe de zaken ervoor staan omtrent de lanceringen van de KPN TV+ App.

Maar helaas totaal geen uitzicht waneer de KPN TV+ App naar de Apple TV 4K Mediabox gaat komen, ook omdat dit simpelweg nog niet bekend is.

Uit een stuk protest (wat je als klant gewoon kunt en mag doen) heb ik mijn televisie deel uit mijn KPN Thuis abonnement laten halen (zat nog binnen de wettelijke bedenktijd), en stuur dus de KPN TV+ Ontvanger (DW7022) weer retour naar KPN, omdat ik alles via mijn Apple TV 4K wil laten lopen.

Ik ben weer terug gekeerd (advies van mede community lid ​@PeterG) naar NLZIET alwaar ik mijn abonnement heb geheractiveerd.

Voor de overige diensten, blijf ik KPN vanzelfsprekend trouw.

Reageer