Skip to main content
Beantwoord

Programma 'NPO Doc: Parkeerplaats Europa' terugkijken werkt niet

• 18 december 2024
  • 14 reacties
  • 148 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik wilde een programma terugkijken maar in plaats van het gewenste programma startte het programma wat daarvoor was uitgezonden.

Het ging om het programma NPO Doc: Parkeerplaats Europa, in plaats daarvan verscheen de voorafgaande uitzending, genaamd Frontlinie.

Het Is makkelijk te reproduceren voor andere kijkers

Woensdag 18-12-2023

Laatste sw update van de KPN+ box is geinstalleerd. 

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Ziener! We hebben deze marge expres ingebouwd omdat de gids nog wel eens wil veranderen. Soms loopt iets uit en wordt de gids niet op tijd aangepast, dat zou betekenen dat je dan een gedeelte van je programma mist. 

Ik snap dat vooruit spoelen niet ideaal is, maar het lijkt me fijner dan een gedeelte missen. 🙂

Bekijk origineel

14 reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 103 reacties
  • 20 december 2024

In de app kan ik dit probleem niet reproduceren.  Parkeerplaats Europa begint daar wel een minuut of 3 later dan in de gids staat. 

Mogelijk nog een kinderziekte van de TV+ box.  Misschien kun je terugzien wat je wil als je vooruitspoelt?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 57 reacties
  • 23 december 2024

Als ik op het programma klik wat gewenst is (zie boven) dan val ik het voorgaande programma. Dan moet ik minuten lang snel doorspoelen om naar het programma door te gaan. Maar dat laat onverlet dat dit niet zou moeten. start/stop marking nauwkeurig plaatsen (timecode) is geen hogere wiskunde. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 103 reacties
  • 23 december 2024

Helemaal met je eens🙂

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7537 reacties
  • Antwoord
  • 25 december 2024

Hi ​@Ziener! We hebben deze marge expres ingebouwd omdat de gids nog wel eens wil veranderen. Soms loopt iets uit en wordt de gids niet op tijd aangepast, dat zou betekenen dat je dan een gedeelte van je programma mist. 

Ik snap dat vooruit spoelen niet ideaal is, maar het lijkt me fijner dan een gedeelte missen. 🙂

PeterG
Superuser
  • 61170 reacties
  • 25 december 2024

2023 ??

Aan het begin van het terugkijken zit nog een paar minuten van het vorige programma. Effies doorspoelen en je hebt de parkeerplaats! 😉👍

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 57 reacties
  • 27 december 2024

Sanne van KPN schreef:

Dat kan bij live programma's een issue zijn, maar dit gaat om terugkijken van video die op harde schijf in het datacentrum staat. Die tijdcode moet gewoon kloppen. Als ik een programma wil zien wil ik niet 40 minuten terug in het vorige programma gegooid worden. U kunt het zelf checken zolang het programma terugzienbaar is. Foute boel dus en geen issue van zgn. ‘klantvriendelijkheid’

PeterG
Superuser
  • 61170 reacties
  • 27 december 2024

Het opnamesysteem werkt gewoon als een videorecorder vroeger. Het werkt ook zo bij Ziggo. Op tijden dus. Dat is niet precies een programma. 

Bij bijvoorbeeld extra nieuws uitzending tussendoor klopt het dan helemaal niet meer. Gelukkig loopt het bij terugkijken door naar het volgende tijdslot. Dus kan je dan toch het hele programma zien.

En je kan het na een stukje doorspoelen toch zien? Ik zie het probleem eigenlijk niet. 

Wil je echter precies het programma dan kan dat alleen bij NLziet. Daar werkt het anders. Zij krijgen programma's aangeboden vanuit de zender en zetten het on demand. Dat wordt vaak pas vrijgegeven na uitzending. 

KPN, Ziggo, Odido: videorecorder principe 

NLziet: on demand. NLziet is van de omroepen, dat is het verschil. 

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1181 reacties
  • 27 december 2024

Het werkt overigens makkelijker om middels de cijfertoetsen een aantal minuten vooruit te spoelen, dan ben je er zo, ​@Ziener!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 57 reacties
  • 27 december 2024

Ik had de link van het programma erbij gezet! Is 30 minuten vooruitspoelen om het gewenste programma te kunnen terug kijken normaal? Ik zal het straks nog even herhalen om te checken. 

Dat van die cijfertoetsen is een goeie, Raton. 

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1181 reacties
  • 27 december 2024
Ziener schreef:

Ik had de link van het programma erbij gezet Is 30 minuten vooruitspoelen om het gewenste programma te kunnen terug kijken normaal? Ik zal het straks nog even herhalen om te checken. 

Dat van die cijfertoetsen is een goeie, Raton. 

Ja, werkt handiger hè? 

In dit geval is het programma ervoor heel erg uitgelopen kennelijk. Gebeurt meestal als er een live sportprogramma aan vooraf gaat. Kan ook eerder op de avond geweest zijn, ​@Ziener.

PeterG
Superuser
  • 61170 reacties
  • 27 december 2024

Ik had de link van het programma erbij gezet!

Waar dan? Zie het nergens hier.

Maar goed. We kunnen het toch niet meer checken of terugkijken. 

Is 30 minuten vooruitspoelen normaal 

Ik kwam zo'n 3 à 4 minuten voor het begint erin. Dus dat valt wel mee. Maar goed, niet meer te checken want inmiddels meer dan 7 dagen terug.

Ik beëindig dan ook hierbij mijn deelname hier. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 103 reacties
  • 28 december 2024

Het kan zijn dat het in de TV+ ontvanger anders was dan in de app. (mijn (Arris) ontvanger heb ik toen niet gecheckt)

In de app viel ik als ik me goed herinner inderdaad in het staartje van het vorige programma (frontlinie.) Na 3 minuten begon Parkeerplaats Europa - geen reclame tussendoor dit keer.  Dus eigenlijk vrij normale uitloop voor NPO begrippen.

PeterG
Superuser
  • 61170 reacties
  • 28 december 2024

Oh, kijk de 12 minuten durende aflevering alsnog hier:

https://npo.nl/start/video/npo-doc-niemandsland 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 57 reacties
  • 7 januari 2025

Ok ik laat het rusten het is geen bug maar een feature. 

Reageer