Skip to main content
Vraag

Upnp werkt niet voor Dahua camera's

• 9 januari 2025
  • 10 reacties
  • 71 keer bekeken

Hoi, ik ben van Ziggo naar KPN box 12 geswitched. Nu werken mijn Dahua camera's niet helemaal meer. Ik kan via de Imou app wel naar de camera's kijken maar de beelden worden daar niet in de cloud meer opgeslagen. Ik vermoed dat het met de poort mapping te maken heeft…. Als ik naar de poort mapping van de camera kijk, worden die niet gemapt en ik zie ze ook niet terug in de Box12. Met de hand instellen lukt ook niet, misschien doe ik het verkeerd. Ik snap bv niet hoe ik een poort instel voor UDP als DAHUA UDP als service benoemt en KPN als protocol (2e regel).

wat doe ik verkeerd?

dank voor jullie hulp!

10 reacties

• 3491 reacties
  • 9 januari 2025

Elke regel moet bij de poortforwardings een unieke naam hebben. Dus bijvoorbeeld voor camera 1:

• camera1_1
  • camera1_2
  • camera1_3
  • camera1_4

Voor camera 2:

• camera2_1
  • camera2_2
  • camera2_3
  • camera2_4

Enz…

Of je zet gewoon UPnP aan.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 10 januari 2025

Hoi Marlon92,

er zit nu nog maar 1 camera aangesloten, en begrijp ook niet goed waar ik een aparte naam kan opgeven? UPnP staat trouwens aan (zie screenshot).

gr

Joris

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6992 reacties
  • 13 januari 2025

Is het nog gelukt ​@Joris124, werken je camera's inmiddels?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 13 januari 2025

hi Remco, dank voor je bericht. Helaas werkt de UPnP nog niet… en ben ik nog eigenlijk bij mijn 1e post.

heb jij tips?

• 0 reacties
  • 13 januari 2025
Joris124 schreef:

hi Remco, dank voor je bericht. Helaas werkt de UPnP nog niet… en ben ik nog eigenlijk bij mijn 1e post.

heb jij tips?

Ik zou upnp als de wiedeweerga uitzetten en het via portforwarding verder uitzoeken.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6992 reacties
  • 14 januari 2025

Ik zou mij ook even concentreren op de portforwarding ​@Joris124. Ik zie dat Marlon je goede tips heeft gegeven en je kan nog even hier kijken voor meer info:

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 14 januari 2025

Hoi Remco, ik heb gekeken naar die pagina en naar het bericht van Manon, maar nog steeds snap ik het niet. Zal wel aan mij liggen maar waar kan ik hier een naam invoeren? 

En zoals ik in mijn eerste post aangaf, benoemt DAHUA UDP als service maar kan ik dat niet mijn box12 invoeren:

Dank voor je advies!

gr

Joris

• 3491 reacties
  • 14 januari 2025

Bij Service kies je voor Nieuw... Dan vul je een naam in.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 15 januari 2025

aha, mijn webinterface anders dan in de uitleg staat, maar het is gelukt er een aantal aan te maken met unieke namen. Ik laat weten of het nu werkt

update: volgens www.portchecktool.com doen sommige van de aangemaakte forwards het wel, andere niet. Volgens de camera lukt de mapping helemaal nergens. Los daarvan lijkt de camera sinds gisteren op wonderbaarlijke wijze te werken, ook zonder die fwds… snap er niets van maar in ieder geval dank voor de hulp!

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6992 reacties
  • 15 januari 2025

Kijk dat klinkt als progressie dan en fijn dat het dan in ieder geval werkt Joris. Mocht je toch nog ergens tegen aanlopen laat het dan weten!

Reageer