Skip to main content
Beantwoord

Port forwarding voor maar 1 service beschikbaar (Experia Box V10)

• January 16, 2025
  • 6 reacties
  • 82 keer bekeken

Hallo,

Misschien is dit topic al besproken maar na lang zoeken kon ik toch geen passend antwoord op dit forum vinden. Het gaat om port forwarding van verschillende apparaten op dezelfde service. Op de vorige interface (die met de ZTE en Chinees teken) was dat geen probleem, kon ik op HTTP of HTTPS meerdere apparaten configureren. Sinds de nieuwe web interface (zou al lang zijn ge-update maar ik heb heel lang op mijn modem niet ingelogd) als ik een apparaat configureer bijv. op HTTP service, sla ik op, hij komt onderaan te staan en daarna probeer ik een nieuw apparaat opzetten (uiteraard met een ander IP adres en ander poort) maar wel op dezelfde service (HTTP in dit geval) wordt mijn oude instellingen overgeschreven!. Een nieuw apparaat op een nieuw service gat wel maar dan houdt het op.

Wat doe ik verkeerd??? Kan iemand mij helpen, bvd

En alvast een andere vraag. Ik zie op verschillende screenshots dat het menu van bijv. Internetverbinding sectie veel uitgebreider is dan die van mijn. Zou iets met advanced settings te maken hebben maar ik vind dit knoopje niet. Is behoorlijk frustrerend want ik ben niet ech een leek voor wat betreft IT gerelateerde zaken maar hier kom ik n iet vooruit… :-(

Alvast bedankt voor alle suggesties

groet,

André 

Beste antwoord door Marlon92

Elke poort aan de internetkant kan maar 1 keer open gezet worden. Dat is op elke router zo. Altijd. Dat was ook bij de vorige firmware zo. Want dat kan technisch niet anders.

Dus vandaar is elke Service ook maar 1 keer mogenlijk. Jekunt via "Nieuw..." een extra service aanmaken.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

• Antwoord
  • January 16, 2025

Elke poort aan de internetkant kan maar 1 keer open gezet worden. Dat is op elke router zo. Altijd. Dat was ook bij de vorige firmware zo. Want dat kan technisch niet anders.

Dus vandaar is elke Service ook maar 1 keer mogenlijk. Jekunt via "Nieuw..." een extra service aanmaken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 16, 2025

wat een toeval… ik zei net dat ik het antwoord niet kon vinden en net zie ik topic ”Hoe devices toevoegen onder "Port forwarding", KPN Experia Box V10, V10.C.24.12.11?”

Daar wordt gezegd dat je voor elk apparaat een ander service moet kiezen. Onzin in mijn ogen. Als ik iets op HTTP of HTTPS alleen maar wil configureren waarom moet ik bijv. FTP o.i.d. kiezen??? Kan iemand mij dat uitleggen, thx

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 16, 2025

Hi Marlon, bedankt voor je reactie. Ik snap dat er elke poort maar 1 keer open gezet kan worden maar waarom moet daar elke keer een ander service voor gekozen worden? In de oude versie was dat niet het geval

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 16, 2025

als ik jouw advies volg dan ipv HTTP komt er een (in jouw voorbeeld) Camera 1_1 in het veldje ‘service’ staan. Maar dat is geen service, dit is de naam van het apparaat, toch? op welke service gaat ie draaien? HTTP? HTTPS?

• January 16, 2025

Dat is zomaar een naam. Dat zegt verder niets. Het draait bij poort forwarden om poortnummers. Welke service daar over heen gebruikt word is niet relevant.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 16, 2025

ok, bedankt

ik dacht dat het altijd belangrijk was over welke service verbindingen lopen (secured of niet e.d.)

fijne avond