Skip to main content
Antwoord

Nummerbehoud nieuwe provider later dan einddatum contract KPN

• January 20, 2025
  • 2 reacties
  • 86 keer bekeken

Beste,

Zojuist ben ik met nummerbehoud overgestapt naar een andere provider gezien mijn contract bij KPN per 03.02.25 afloopt. Ik krijg een email van KPN dat mijn nummer pas 19 februari 2025 overgenomen kan worden.

Gezien de verschillende data is dit geen naadloze overgang. Hoe gaat dit werken? Kan ik t/m 18 feb 2025 mijn nummer nog gebruiken bij KPN of krijg ik dan eerst een ander nummer bij mijn nieuwe provider? 

Dank!

E Mulder

Beste antwoord door RBxx

Hallo ​@Mulder1954 

Heb je de overstap (heel) recent via de nieuwe provider geregeld? Gezien de datum 19-02 neem ik aan gisteren? O wacht, je zegt “zojuist’😊.

KPN houdt jou aan de 1 maand opzegtermijn. Pas daarna eindigt het abonnement bij KPN en wordt het nummer overgedragen aan de nieuwe provider. Tot die dag bijft het nummer actief bij KPN. Daarna start jouw abonnement bij de nieuwe provider. Er valt dus geen gat, alleen een kort moment tussen het wisselen van de simkaarten op de overstapdag (19-02).

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 20, 2025

Hallo ​@Mulder1954 

Heb je de overstap (heel) recent via de nieuwe provider geregeld? Gezien de datum 19-02 neem ik aan gisteren? O wacht, je zegt “zojuist’😊.

KPN houdt jou aan de 1 maand opzegtermijn. Pas daarna eindigt het abonnement bij KPN en wordt het nummer overgedragen aan de nieuwe provider. Tot die dag bijft het nummer actief bij KPN. Daarna start jouw abonnement bij de nieuwe provider. Er valt dus geen gat, alleen een kort moment tussen het wisselen van de simkaarten op de overstapdag (19-02).

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 20, 2025

Super! Fijn om te weten :) 

Dank voor jouw reactie.

Mvg, E Mulder