Skip to main content
Beantwoord

Brommend geluid als ik de optische kabel op de TV+ ontvanger aansluit. Klikkend geluid via de TV

• 19 januari 2025
  • 3 reacties
  • 30 keer bekeken

Dan het volgende, ik heb via optische kabel een surround aan de tv. Als ik de opt kabel in KPN kastje steek, heb ik een constante brom in het geluid. Steek ik de kabel in de tv, dan regelmatig klikkend geluid, ook bij het wisselen van kanaal. Is dit op te lossen? Had ik met de oude niet.

Admin afgesplitst en eigen topic voor je vraag gemaakt 

Beste antwoord door Erwin van KPN

En komt dat klikkende geluid uit de surround   systeem?  Is het een digitale klik of een mechanische klik?  (ik weet dat mijn wat oudere versterker op die manier probeert om het signaal op elkaar af te stemmen)

Bekijk origineel

3 reacties

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27589 reacties
  • 21 januari 2025

Hoi ​@Smartin . Welkom bij de KPN Community.

Ik probeer het even goed voor mezelf in beeld te krijgen.  Dus je sluit het kastje met de optische kabel rechtstreeks aan op je audio systeem dan hoor je een brom. Maar ik begrijp dat er ook een optische ingang op je tv zit?  En als je daar de ontvanger op aansluit dan klikt er iets?  Vat ik dat goed samen? 

Mijn vervolg vraag: Zit er op je tv ook een optische UITGANG en wat gebeurt er als je die op je versterker aansluit? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 21 januari 2025

Hoi, bijna goed, ik heb nu dus de opt kabel in mijn tv en dan in mijn surround( Bose 123). Bij het tv kijken, dan hoor ik regelmatig een klikkend geluid, ook bij het wisselen van kanaal. Bij radio luisteren is dit niet het geval.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27589 reacties
  • Antwoord
  • 22 januari 2025

En komt dat klikkende geluid uit de surround   systeem?  Is het een digitale klik of een mechanische klik?  (ik weet dat mijn wat oudere versterker op die manier probeert om het signaal op elkaar af te stemmen)

Reageer