Skip to main content
Beantwoord

Internet blijft haperen of vastlopen sinds de update vorig jaar

• 24 januari 2025
  • 3 reacties
  • 58 keer bekeken

Sinds de laatste update van kpn vorig jaar blijft mijn internet steeds vastlopen. Ik merk dit het meest bij het thuiswerken en het kijken van twitch, alles bevriestdan voor meerdere secondes. Het verschilt per keer hoelang. Het werken gaat hierdoor moeizaam en vergaderen via teams kan bijna niet. Ik heb al eens contact gehad met kpn en toen werd er gezegd dat al mijn apparaten van de verkeerde frequentie gebruik maken. De medewerker gaf aan de juiste frequentie te activeren en als het niet werkte ik opnieuw contact moest zoeken om te kijken naar versterkers. Aangezien ik voor de update nergens last van heb en ik in mijn appartement maar max 3 meter van de modem kan zitten vind ik deze kosten voor versterkers belachelijk.  Daarom de vraag of jullie een oplossing weten. Ik start mijn modem bijna dagelijks opnieuw op, ook paar keer stekker eruit voor een reset, maar niks lijkt te helpen, alleen soms heel kort. 

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@Keizer28, als ik je goed begrijp gaat het over het Wifi signaal, klopt dat? Heb je het ook als je het bekabeld probeert? En wat voor update heb je precies gehad? Kan je er meer over vertellen zodat we met je mee kunnen denken?

Als het inderdaad over de Wifi verbinding gaat kan je deze artikelen in de Kennisbank ook alvast doornemen en uitvoeren:

Bekijk origineel

3 reacties

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16208 reacties
  • Antwoord
  • 27 januari 2025

Hoi ​@Keizer28, als ik je goed begrijp gaat het over het Wifi signaal, klopt dat? Heb je het ook als je het bekabeld probeert? En wat voor update heb je precies gehad? Kan je er meer over vertellen zodat we met je mee kunnen denken?

Als het inderdaad over de Wifi verbinding gaat kan je deze artikelen in de Kennisbank ook alvast doornemen en uitvoeren:

• Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 27 januari 2025

Ik weet niet wat voor update of werkzaamheden het waren, ik kreeg alleen een SMS je dat ik geen WiFi had daardoor. Vanaf die laatste werkzaamheden zijn de problemen gestart.

De links heb ik helaas ook niks aan.  De links om naar het beste kanaal te zoeken werken niet en als ik klik op de servicetool om van kanaal te wisselen word aan gegeven dat het automatisch gebeurt en word ik verwezen naar de tool die ik al steeds gebruik om te kijken of mijn internet goed. Soms geeft hij ook aan dat er voldoende internet is, maar blijft hij vastlopen.  Kan het zo zijn dat mijn apparaten nog steeds gebruik maken van de verkeerde internet frequentie 5 GHz ipv 2.4 GHz?

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16208 reacties
  • 28 januari 2025

Als het goed is kiest het apparaat zelf welke band het beste is, en apparaten die alleen 2.4 GHz ondersteunen zien de 5 GHz überhaupt niet.

Had je het ook al bekabeld geprobeerd zoals ik vroeg, hoe gaat het dan?

In de eerste link die ik gaf worden meer dingen besproken dan alleen een tool, er wordt bijvoorbeeld ook naar mogelijke storingsbronnen gekeken.

Om mee te kunnen denken hebben we meer informatie nodig, als het makkelijker is om het telefonisch uit te leggen kan je een terugbelafspraak maken via de site.

Reageer