Skip to main content
Beantwoord

Apple watch voor kids: beschikbaar bij KPN?

• 6 februari 2025
  • 5 reacties
  • 58 keer bekeken

TNeef
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties

‘apple watch for kids’ dus de beheerde kids instelling van de apple watch voor kinderen zonder eigen iphone/telefoon abonement

Is dit inmiddels mogelijk bij KPN?

Vandaag met apple support zelf gebeld, en de medewerker beweerde dat het inmiddels wel kan in nederland.
Als ik naar de forum kijk helaas nog steeds niet?

Of inmiddels dus toch wel?

Alternatief,  klopt het dat ik een kids sim abonement kan nemen en hier dan een esim voor de apple watch erbij kan nemen?
De apple watch dan via onze reserve telefoon (met het kids abonement) dan koppelen aan de apple watch esim?
Dus, reserve telefoon en applewatch hebben dan zelfde nummer.

Of moet ik een normaal aboenemnt nemen hiervoor? kan apple watch esim met KPN kids abonement?

Kan ik tijdens het instellen wel de ‘apple watch for kids’ instelling gebruiken en dan de esim met de selfde nummer als de telefoon gebruiken?
Werkt dit?

Ik wil ons kindeigenlijk nog geen voleldig toegang tot alle apple watch functies geven, maar zaols omschreven in ‘apple watch for kids’ met schooltijden instelling, geofencing, beperkte telefoonnummers en zo voort.

Bij KPN is voor de apple watch ook roaming mogelijke voor een deel van de europeese landen, zoals duitsland, oostenrijk , zwitserland; toch?

en nog een verdere vraag
Ik las ergens in het forum dat het helaas niet mogelijk is om bij een nieuw aboenement direkt de esim voor apple watch te activeren? maar 3 maadnen duurt, behalve als je met technische dienst van Klantenservice in contact komt.
Is dit nog steeds of is het inmiddels wel direkt mogelijk?

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Alex van KPN en ​@TNeef 

De multisim voor de Apple Watch is bij de huidige/actuele Kids Sim abonnementen NIET meer mogelijk, dat kon alleen nog bij de Kids Sim abonnementen van vóór 19 augustus 2024.

Wat kan je kind niet met een Kids Sim?

• Het is niet mogelijk om 0900-nummers te bellen.

• Het is niet mogelijk om naar landen te bellen buiten de EU.

• Data gebruiken buiten de EU is ook niet mogelijk.

• Het is niet mogelijk om extra bundels of extra opties te bestellen (inclusief buitenlandbundels).

• Het is niet mogelijk om aankopen te doen via de mobiele factuur. Dit betekent ook geen aankopen in onze app.

• Multisim is niet mogelijk.

• Het Kids Sim abonnement is niet te bestellen in combinatie met een telefoon.

Het is niet mogelijk om deze blokkades op te heffen.

Heeft je kind een Kids Sim van vóór 19 augustus 2024? Dan zijn aankopen via de mobiele factuur niet standaard geblokkeerd. Is je Kids Sim van vóór 18 februari 2020? Dan kan je kind nog wel naar 0900-, 0906- en 0909-nummers bellen.

Bekijk origineel

5 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23523 reacties
  • 7 februari 2025

Hi ​@TNeef, welkom bij onze community. 

Het verbaast mij dat de support van Apple dit aangeeft, ik zie het namelijk ook niet terug op hun eigen website, als je helemaal naar beneden scrolt. 

Een e-sim is mogelijk bij een Kids abonnement en dit kan gelijk worden ingesteld. Het gebruik van het abonnement is gelijk aan andere abonnementen: binnen de EU gebruik je je eigen bundel. 

Hopelijk is het zo duidelijk.  

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
Alex van KPN schreef:

Hi ​@TNeef, welkom bij onze community. 

Het verbaast mij dat de support van Apple dit aangeeft, ik zie het namelijk ook niet terug op hun eigen website, als je helemaal naar beneden scrolt. 

Een e-sim is mogelijk bij een Kids abonnement en dit kan gelijk worden ingesteld. Het gebruik van het abonnement is gelijk aan andere abonnementen: binnen de EU gebruik je je eigen bundel. 

Hopelijk is het zo duidelijk.  

Hoi ​@Alex van KPN 

Klopt helemaal.
Apple Watch for Kids is namelijk nog niet beschikbaar gesteld door Apple, voor de inwoners van Nederland, bij geen enkele mobiele provider.
De lijst waarnaar je refereert is de meest actuele lijst van Apple zelf.

Dus waarom een medewerker van supportdesk van Apple het tegenovergestelde beweert, is mij ook een raadsel, maar had niet mogen gebeuren om dit soort misverstanden te voorkomen.

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13

De multisim voor de Apple Watch is bij de huidige/actuele Kids Sim abonnementen NIET meer mogelijk, dat kon alleen nog bij de Kids Sim abonnementen van vóór 19 augustus 2024.

Wat kan je kind niet met een Kids Sim?

• Het is niet mogelijk om 0900-nummers te bellen.

• Het is niet mogelijk om naar landen te bellen buiten de EU.

• Data gebruiken buiten de EU is ook niet mogelijk.

• Het is niet mogelijk om extra bundels of extra opties te bestellen (inclusief buitenlandbundels).

• Het is niet mogelijk om aankopen te doen via de mobiele factuur. Dit betekent ook geen aankopen in onze app.

• Multisim is niet mogelijk.

• Het Kids Sim abonnement is niet te bestellen in combinatie met een telefoon.

Het is niet mogelijk om deze blokkades op te heffen.

Heeft je kind een Kids Sim van vóór 19 augustus 2024? Dan zijn aankopen via de mobiele factuur niet standaard geblokkeerd. Is je Kids Sim van vóór 18 februari 2020? Dan kan je kind nog wel naar 0900-, 0906- en 0909-nummers bellen.

TNeef
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 7 februari 2025

bedankt voor de reacties.

Dus met een nieuw kids sim abonement geen multisim meer, dat is jammer.

Geldt hetzelfde ook voor een nieuw teens sim? geen multisim?

Multisim voor apple watch werkt dus alleen nog met een ‘echte’ volwassenen sim ?

Apple support:

Ik was ook verbaasd door de appel support.

Hij bleef stellig beweren dat het wel  kon….. dus dan ben je uitgepraat….

dus mijn vraag of ik een watch toch kan instellen op ‘apple watch for kids’ maar dan hetzelfde nummer (multisim) als van de telefoon kon gebruiken kwam al niet meer aan de beurt…..

Weten jullie of dit kan? of gaat het dan mis bij het activeren van de esim in de watch?

Apple watch is dus aleen als een gewoone apple watch te configureren? en dan zo veel mogelijk zelf toch nog beperkingen toevoegen?

Ik las namelijk ergens, volgens mij op dit forum, of van een andere provider, dat het wel kon als je zelfde telefoonnummer gebruikt als op iphone?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23523 reacties
  • 11 februari 2025
Michel.uit.Arnhem schreef:

Ik las in het eerdere bericht e-sim, dat heb ik verkeerd begrepen. ​@TNeef Met Teens Sim kan dit helaas ook niet. Multisim werkt inderdaad alleen met een volwaardig abonnement, voor wat jij dus wilt bereiken. 

Reageer