Skip to main content
Beantwoord

Beeld van tv-ontvanger wordt verkleind weergegeven

• 25 februari 2025
  • 4 reacties
  • 63 keer bekeken

Sinds een week heb ik verkleind beeld op mijn Sony TV. KPN kastje elke dag resetten of de stekker eruit  werkt niet meer. Eens in de zoveel tijd heb ik wel ineens normaal beeld. 

Waar kan het aan liggen ? Tv instellingen zijn niet veranderd. Kastje al meerdere keren herstart en ook de stekker er al uit gehaald.

Foto

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@DannyVerdoorn, welkom bij onze community. 

Ik denk graag mee, maar ik kan zo niet bedenken aan welke instelling van de ontvanger dit kan liggen. Als het opstarten is voltooid blijft het live televisiebeeld ook zo klein? Zou je in dat geval ook een andere HDMI poort willen gebruiken op de televisie en indien mogelijk de televisie ook resetten? Ik vermoed dat dit een instelling in de tv is. 

Bekijk origineel

4 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23293 reacties
  • Antwoord
  • 28 februari 2025

Hi ​@DannyVerdoorn, welkom bij onze community. 

Ik denk graag mee, maar ik kan zo niet bedenken aan welke instelling van de ontvanger dit kan liggen. Als het opstarten is voltooid blijft het live televisiebeeld ook zo klein? Zou je in dat geval ook een andere HDMI poort willen gebruiken op de televisie en indien mogelijk de televisie ook resetten? Ik vermoed dat dit een instelling in de tv is. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 10 maart 2025

Ik zou niet weten welke instellingen van de TV het is, ik ga hier achteraan.

Oplossing nu is wel elke keer de HDMI kabel opnieuw erin doen. Dan springt het beeld weer naar de juiste instelling. Ligt dus echt aan de TV en niet aan het kastje.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 13 maart 2025

Ik heb ook dit probleem, na een paar keer wisselen met de HDMI kabel wel beeld maar nu helemaal niet meer. Heeft er iemand nog tips? Wanneer de tv-ontvanger is opgestart verschijnt een klein balkje met daarop de zender en na 3 seconden verdwijnt dit uit beeld en blijft het beeld zwart. 

PeterG
Superuser
  • 60890 reacties
  • 13 maart 2025

Hoi ​@DannyVerdoorn . Zou je willen vermelden welke tv ontvanger je hebt en het typenummer van je Sony?

Oplossing nu is wel elke keer de HDMI kabel opnieuw erin doen.

Dat houdt die HDMI aansluiting niet lang vol. Beter stroom van de ontvanger even uitzetten. 

Voor jou ook ​@Sinin . Welke tv ontvanger en merk en type van je tv.

Sinin: foto van het scherm werkt ook verhelderend. Foto's kunnen hier in berichten geüpload.

Dan is de vinger er goed op te leggen.

WAT ER GEBEURT

TV's blijven niet (goed) op “volledig beeld”. En de ontvanger schakelt, zo te zien, terug naar SD resolutie.

Dit effect heb ik al heel erg lang niet meer gezien op m'n 3 tv's.

Reageer