Skip to main content
Beantwoord

Wat betekent foutcode 409-EXT_207?

• 24 februari 2025
  • 18 reacties
  • 218 keer bekeken

Hoi allemaal,

Vraagje wat betekent eigenlijk die code (409-EXT_207) ??

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag gemaakt

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Martinus41, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt! Ik denk dat we de oorzaak daarmee ook wel gevonden hebben. Het is niet de bedoeling TV ontvangers onderling uit te wisselen. Ik denk dat de app op de Smart TV hier de beste optie is voor de tijdelijke slaapkamer

Bekijk origineel

18 reacties

Jeroen-bart Engelen
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+8

409-EXT_207 betekend dat je een combinatie van TV ontvangers wilt gaan gebruiken die niet is toegestaan.

Er zal een TV+ ontvanger (DIW7022) aan het abonnement gekoppeld staan en nu wordt er geprobeerd een oudere ontvanger bij de te hangen (een 2260, 2952 of 5202). In principe, als je een TV+ ontvanger hebt, ben je overgestapt van iTV naar TV+, en zou je alleen maar TV+ ontvangers moeten gebruiken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 25 februari 2025

Hoi Jeroen,

Ik heb iTV en geen TV+ en het gaat om een Tv ontvanger Arris VIP5202 en heb geen DIW7022 Tv ontvanger.

wjb
Superuser
  • 74609 reacties
  • 25 februari 2025

Ik hoop dat ​@Jeroen-bart Engelen dan snel zal reageren want in dat geval zou, als ik hem goed begrijp, die melding dus eigenlijk niet gegeven kunnen worden.

• 3324 reacties
  • 25 februari 2025
Martinus41 schreef:

Ik heb iTV en geen TV+ en het gaat om een Tv ontvanger Arris VIP5202 en heb geen DIW7022 Tv ontvanger.

Je hebt niet onlangs je abonnement aangepast? Verlengt?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 25 februari 2025

Nee mijn abonnement is onlangs niet aangepast of verlengd.

• 3324 reacties
  • 25 februari 2025
Martinus41 schreef:

Nee mijn abonnement is onlangs niet aangepast of verlengd.

Heb je nog meer tv ontvangers? Doen die het wel?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 25 februari 2025

Ja en die doet het wel.

wjb
Superuser
  • 74609 reacties
  • 25 februari 2025
Martinus41 schreef:

Ja en die doet het wel.

Hoeveel TV ontvangers heb je gecontracteerd?

Heb je dat aantal recentelijk aangepast?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 25 februari 2025

Volgens mij 2. Nee dat aantal heb ik niet recentelijk aangepast.

Dan zal deze niet werken bij mij!

wjb
Superuser
  • 74609 reacties
  • 25 februari 2025
Martinus41 schreef:

Volgens mij 2. Nee dat aantal heb ik niet recentelijk aangepast.

Dan zal deze niet werken bij mij!

Is dit dan een derde en hoe ben je daar dan aangekomen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 25 februari 2025

Ja, deze heb ik tijdelijk van een familielid van mij. Deze gebruikt er eentje van de 2 bijna nooit.

Omdat ik nu in een verbouwing zit heb ik mijn schuur even (tijdelijk) als mijn slaap- en woonruimte gemobiliseerd totdat de verbouwing klaar is. Heb daar sinds kort een TV geplaatst en heb ik van mijn familielid zolang zijn TV ontvanger (ARRIS VIP5202) in bruikleen. Wij dachten even mijn abonneenummer invullen samen met mijn pincode en dan werkt het wel maar dat blijkt dus niet te werken en toen kreeg ik de melding (server probleem). Er is een storing met de registratie, probeer het later opnieuw. (409-EXT_207).  Mijn eigen TV ontvangers met kabels etc heb ik bij elkaar gehouden en zit in dozen.

Mijn familielid dacht mij zo even te helpen maar als ik het goed begrijp staat die TV ontvanger op zijn abonneenummer geregistreerd dat het daarom bij mij niet werkt ??

wjb
Superuser
  • 74609 reacties
  • 25 februari 2025
Martinus41 schreef:

Mijn familielid dacht mij zo even te helpen maar als ik het goed begrijp staat die TV ontvanger op zijn abonneenummer geregistreerd dat het daarom bij mij niet werkt ??

Dat zou eigenlijk gewoon moeten werken maar wel alleen onder het abonneenummer van jouw familielid.

Die zou ook nog gewoon in die TV ontvanger moeten staan of was die nog nooit door jouw familielid in gebruik genomen?

​Je zou hem dan ook niet opnieuw hoeven te registreren.

LET OP: Als jij die TV ontvanger onder het abonneenummer van jouw familielid gebruikt, dan gebruik je op dat moment dus ook zijn/haar abonnement en zie je dus ook de opnames van dat familielid. Wel lullig als je dan een opname verwijdert omdat je die niet interessant vindt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 25 februari 2025

Volgens mij had hij het nog niet geactiveerd.

Als het verder niet simpel op te lossen is dan houdt het helaas op.

wjb
Superuser
  • 74609 reacties
  • 25 februari 2025
Martinus41 schreef:

Volgens mij had hij het nog niet geactiveerd.

Dan is het maar goed dat dat nu ook niet gelukt is want anders had hij die TV ontvanger niet meer op zijn eigen abonnementsnummer kunnen gebruiken.

Als je een smart-TV hebt van Samsung, LG of een smart-TV die op Android/Google TV draait dan zou je kunnen overwegen om tijdelijk even de smart-TV app te gebruiken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 25 februari 2025

Ik heb een samsung Smart Tv dan ga ik dat zo eens proberen via de app zoals jij aan geeft.

Hartstikke bedankt voor de feedback.

Jeroen-bart Engelen
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+8

​@Martinus41 Noteer jouw iTV abonnementsnummer en het serienummer van de TV onvanger waar je deze error code mee krijgt in je profiel. Dan trek ik morgen een moderator aan het jasje om te kijken.

• 3324 reacties
  • 25 februari 2025
Martinus41 schreef:

Ja dat denk ik wel.

En als het wel zou lukken om deze tv ontvanger op jouw abonnementsnummer te registreren, dan zou je er ook meteen extra voor gaan betalen. Dus wat heeft het dan nog voor zin om die tv ontvanger te gaan gebruiken? Dan kan je er net zo goed gewoon zelf 1 extra van KPN afnemen.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 15466 reacties
  • Antwoord
  • 26 februari 2025

Hoi ​@Martinus41, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt! Ik denk dat we de oorzaak daarmee ook wel gevonden hebben. Het is niet de bedoeling TV ontvangers onderling uit te wisselen. Ik denk dat de app op de Smart TV hier de beste optie is voor de tijdelijke slaapkamer

Reageer