Skip to main content
Antwoord

Probleem met verbindingsdrop bij KPN V12 modem en Deco M9 Plus, na installatie nieuwe modem

• February 26, 2025
  • 3 reacties
  • 101 keer bekeken

Beste forum leden,

V12 firmware: V12.C.24.05.08

Deco M9plus firmware: 1.6.4 Build 20240718

Ik heb vele topics gevonden over de deco mesh routers maar helaas geen welk mijn probleem tot een oplossing brengt

3 dagen terug uit het niets viel bij ons het internet uit en zijn 2 dagen later geholpen door de monteur met een nieuwe V12 modem. Lang verhaal kort heb ik al mijn bedrade verbindingen weer up en running.
Alleen als ik mijn Tp-Link Deco M9 wil verbinden krijgt de KPN modem een soort verbindingsdrop. vergelijk het met wat lijkt op een soort kortsluiting wat het systeem uit zet en opnieuw opstart. Dit is niet aan de verlichting van de modem af te zien maar wel in het bedrade systeem. Vreemde hiervan is dat het met het vorige modem allemaal nog perfect deed. 

De Deco heb ik na een factory reset opnieuw gekoppeld en ingesteld als access point. maar dat zonder verbetering.

Helaas dat de monteur het probleem terug bij mij legt wat er zit internet op het modem, alles na het modem is de verantwoordelijkheid van de consument.

Heeft iemand een oplossing voor deze vreemde verbindingsdrop en welke settings ik zou moeten gebruiken voor het voorkomen hiervan in de V12 modem danwel de Deco M9plus ?

Alvast bedankt.

Groet

Ralf

Beste antwoord door Maja van KPN

Wat zuur dat het ineens niet meer goed lijkt te lopen tussen je (nieuwe) KPN modem en je Deco 😕
Welk modem had je hiervoor ​@RalfJan? Was dat ook een V12? Zo ja, weet je of je daarop ook al de V12.C.24.05.08 firmware had? Of was je vorige modem nog niet omgezet naar de nieuwe KPN software, beginnend met V12?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 27, 2025

Kleine aanvulling… 3 jaar geleden! Is er al een volledig onderzoek en conclusie gekomen wat precies mijn vraag weerspiegelt:

Helaas met de tips hierin krijg ik mijn Deco systeem niet draaiende. ook niet in wifi router modus. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 3, 2025

Wat zuur dat het ineens niet meer goed lijkt te lopen tussen je (nieuwe) KPN modem en je Deco 😕
Welk modem had je hiervoor ​@RalfJan? Was dat ook een V12? Zo ja, weet je of je daarop ook al de V12.C.24.05.08 firmware had? Of was je vorige modem nog niet omgezet naar de nieuwe KPN software, beginnend met V12?

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • March 6, 2025

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!