Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik mijn Bose cinemate GS II power koppelen met de KPN afstandsbediening?

• 3 maart 2025
  • 5 reacties
  • 27 keer bekeken

Chester71
Deelnemer

We hebben de KPN TV+ kastje ontvangen. Wij maken al jaren gebruik van het Bose cinemate GS II systeem zoals bijv afgebeeld op https://www.budgethometheater.net/packages/under-1000/71a6utyctql-_sl1500_/

Tijdens de installatie konden we met een code op den duur de volume knop van de kpn afstandbediening laten werken op de Bose ontvanger. Ik kan echter niet vinden hoe ik de Bose ook in- en uitschakel met deze afstandsbediening, om te voorkomen dat ik twee afstandsbedieningen nodig heb. Is dat mogelijk?

Beste antwoord door Ik_Combineer

Vaak is dit een instelling van een soundbar om tegelijk met de tv aan te gaan. Mijn soundbar doet dat ook en is met de ARC HDMI aangesloten. Heb even gekeken in de handleiding van uw bose maar kan er niks over vinden. Mogelijk even bellen met hun support afdeling?

Bekijk origineel

5 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4411 reacties
  • Antwoord
  • 3 maart 2025

Vaak is dit een instelling van een soundbar om tegelijk met de tv aan te gaan. Mijn soundbar doet dat ook en is met de ARC HDMI aangesloten. Heb even gekeken in de handleiding van uw bose maar kan er niks over vinden. Mogelijk even bellen met hun support afdeling?

Chester71
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 4 maart 2025

​@Ik_Combineer Ik vermoed dat dit model daarvoor wat verouderd is, maar ik ga op zoek. Dankjewel.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4411 reacties
  • 4 maart 2025

Ik zou het zeggen dat dit het ideale moment is om een nieuwe betere soundbar te kopen. Maar ik ben al gauw van iets nieuws als er wat leukers of beters is.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14788 reacties
  • 6 maart 2025

Hi ​@Chester71, ik hoop dat je er inmiddels uitgekomen bent, eventueel met behulp van de support afdeling van Bose! Mocht het gelukt zijn, zou je hier dan nog willen delen hoe je het voor elkaar hebt gekregen?

Chester71
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 9 reacties
  • 6 maart 2025

Nee helaas, het blijft bij twee afstandsbedieningen. We hadden vroeger een Logitech Harmony, de perfecte afstandsbediening voor alle apparaten, maar die worden helaas niet meer gemaakt. De huidige slappe aftreksels van ander merken werken niet of heel slecht en traag. Het nieuwe KPN kastje was veel belovend, ondanks de tegenvallende keuze voor Google door KPN, maar helaas ondersteund deze de aan- en uit van Bose niet.
​@Ik_Combineer In principe ben ik daar ook wel van, maar deze set klinkt fantastisch en is al jaren heel mooi ingebouwd en geïntegreerd, het zou een flink verbouwing en schilderwerk zijn om een nieuwe set aan te schaffen. 😎

Bedankt voor de hulp, voorlopig leren we er maar mee leven.

Reageer