Skip to main content
Vraag

Klacht over prijs van eenmalige 1GB databundel

• March 5, 2025
  • 4 reacties
  • 61 keer bekeken

Met de chatbot van kpn kom ik niet verder, dus dan maar zo.

Ik wil een klacht indienen, t.w.: Momenteel heb ik met mijn mobiele telefoon beperkt wifi tot mijn beschikking waardoor ik een extra databundel aan heb moeten schaffen. Ik vind de kosten werkelijk van de zotte: €8 voor 1GB. Dat is toch niet meer van deze tijd mensen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 5, 2025

Dat is nog goedkoop, bij Simyo, KPN-dochter, kost het buiten de bundel zijn omgerekend €15, dat is 15c per MB.

Bij KPN heb je het voordeel, dat als je bundel op is, je internetsnelheid verlaagd wordt voor alleen de basale taken zoals mail en SMS.

• March 5, 2025

De prijs is expres zo hoog om er voor te zorgen dat klanten kiezen voor een ruime databundel bij hun abonnement. Daar verdient KPN meer aan. Want dat betaald de klant elke maand, terwijl het meestal niet op word gemaakt. 

Als de prijs van de extra data lager zou zijn, dan zouden klanten een goedkoper abonnement nemen en enkele malen per jaar extra data kopen. Daar verdient KPN minder aan.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • March 6, 2025

HI ​@DV1985, welkom bij onze community. 

Ik begrijp dat je de prijs van een eenmalige bundel hoog vindt. Ik had graag wat voor je willen betekenen, dit is echter simpelweg de prijs van deze losse bundel. Als ik mee mag denken in een mogelijk oplossing, je zou kunnen overwegen om een stapje hoger te gaan in je abonnement als dit vaker gebeurt. Dit is in verhouding voordeliger en je kunt dit maandelijks aanpassen. Zie hier een overzicht van onze huidige abonnementen

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 10, 2025

Dank voor jullie reacties.

Excellente suggestie om het abonnement (tijdelijk) te verhogen. Precies dat had ik eerder gedaan, maar ik had mij vergist in de factuurperiode, deze ging later in dan gewenst. Daardoor heb ik uiteindelijk € 8 per GB betaald ipv € 0,3. Dat vind ik behoorlijk uit verhouding, ook al is de afstraffing bij Simyo nog steviger.