Skip to main content
Beantwoord

Is de KPN TV+ Box geschikt voor mijn QE55Q80R Samsung TV?

• 14 maart 2025
  • 9 reacties
  • 103 keer bekeken

Frehuja
Helper

Ik heb een Samsung Smart TV uit 2019, type QE55Q80R met Tizen versie 5.0

Twee vragen:

1. Kan ik de nieuwe ontvanger KPN TV+ box ook met mijn Samsung TV gebruiken?
  1. Kan ik dan ook van de KPN  TV+ app gebruik blijven maken?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Frehuja ,

Ja, je kunt de KPN TV+ box aansluiten op jouw TV. 

De nieuwe KPN TV+-app is nu nog niet beschikbaar voor jouw TV, later dit jaar wel. 

Nu nog even de oudere smart TV-app.

De KPN Smart TV app gebruiken

De KPN Smart TV app is gratis te gebruiken voor alle KPN klanten met een Internet & TV abonnement van KPN. De app is beschikbaar in de app store voor Smart TV's van Samsung of LG (bouwjaar 2017 of nieuwer). Heb je een Philips of Sony TV met Android als besturingssysteem? Dan kun je de app downloaden via de Play Store.

bron:

De KPN TV+ Smart TV app downloaden en gebruiken

De KPN TV+ Smart TV app is gratis te gebruiken voor alle KPN klanten met een Internet & TV abonnement. De vernieuwde app is beschikbaar in de Play Store voor Smart TV's met het Android TV-besturingssysteem.
Momenteel werkt de app alleen op Smart TV's met Android TV 7.0 en hoger. In 2025 worden ook andere platformen ondersteund, zoals LG (WebOS) en Samsung (Tizen). Tot die tijd kun je daar de oude KPN iTV app voor Smart TV blijven gebruiken

Bekijk origineel

9 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36547 reacties
  • Antwoord
  • 15 maart 2025

Hallo ​@Frehuja ,

Ja, je kunt de KPN TV+ box aansluiten op jouw TV. 

De nieuwe KPN TV+-app is nu nog niet beschikbaar voor jouw TV, later dit jaar wel. 

Nu nog even de oudere smart TV-app.

De KPN Smart TV app gebruiken

De KPN Smart TV app is gratis te gebruiken voor alle KPN klanten met een Internet & TV abonnement van KPN. De app is beschikbaar in de app store voor Smart TV's van Samsung of LG (bouwjaar 2017 of nieuwer). Heb je een Philips of Sony TV met Android als besturingssysteem? Dan kun je de app downloaden via de Play Store.

bron:

De KPN TV+ Smart TV app downloaden en gebruiken

De KPN TV+ Smart TV app is gratis te gebruiken voor alle KPN klanten met een Internet & TV abonnement. De vernieuwde app is beschikbaar in de Play Store voor Smart TV's met het Android TV-besturingssysteem.
Momenteel werkt de app alleen op Smart TV's met Android TV 7.0 en hoger. In 2025 worden ook andere platformen ondersteund, zoals LG (WebOS) en Samsung (Tizen). Tot die tijd kun je daar de oude KPN iTV app voor Smart TV blijven gebruiken

Frehuja
Helper
  • Auteur
  • 43 reacties
  • 15 maart 2025

Bedankt. Ik kan dus gewoon op de TV de TV app blijven gebruiken, terwijl ik dus ook gebruik kan maken van de nieuwe KPN TV+ box? Als ik het goed begrepen heb, kan je dan ook met de afstandsbediening van de KPN TV+ box de Samsung TV bedienen.

Zou ik de KPN TV+ box al kunnen bestellen of is het verstandiger de komst van de KPN TV+ smart TV app voor Samsung af te wachten? Mijn Samsung TV schijnt het systeem Tizen versie 5.0 te hebben.

Alvast bedankt voor uw reactie!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36547 reacties
  • 15 maart 2025
Frehuja schreef:

Bedankt. Ik kan dus gewoon op de TV de TV app blijven gebruiken, terwijl ik dus ook gebruik kan maken van de nieuwe KPN TV+ box? Als ik het goed begrepen heb, kan je dan ook met de afstandsbediening van de KPN TV+ box de Samsung TV bedienen.

Zou ik de KPN TV+ box al kunnen bestellen

Zeker ​@Frehuja , dat kan.

En je kunt (mits contractvrij) nu al de KPN TV+-box bestellen door te verlengen.

Dat kan telefonisch via de klantenservice. Het kan sneller en makkelijker via internet:

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

Waarschijnlijk wordt jouw abonnement ook nog eens goedkoper. De huidige (maart 2025) prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

Frehuja
Helper
  • Auteur
  • 43 reacties
  • 15 maart 2025

Oh, nadelen bij de KPN TV+ box? Kan je dat nader toelichten?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36547 reacties
  • 15 maart 2025

Dan mag je dat topic uit de link doornemen. 

Frehuja
Helper
  • Auteur
  • 43 reacties
  • 15 maart 2025

Wow! Wat een lijst, ik ben onder de indruk. Als ik er even tijd voor heb… 😀

PeterG
Superuser
  • 61045 reacties
  • 15 maart 2025

De tv ontvanger kan al op tv's zonder smart. (jawel, die zijn te koop)

Hier. Samsung UE43RU7440SXXN, bouwjaar 2019, Tizen 5.0.

Met al 2 jaar de TV+ ontvanger. En nu dus nog de KPN iTV app. Later dit jaar (?) de KPN TV+ app. (het zou wel erg stom zijn als kpn Tizen 5.0 niet meer ondersteunt voor de app straks. Maar ja, dan hebben we de TV+ box nog.)

Versie app staat los van het type ontvanger wat je hebt. TV+ box dus bruikbaar met iTV app (zoals nu nog op de Samsung).

Maar ook nog bij velen: iTV ontvanger en de TV+ app op hun Android/Google TV.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Ik zie dat de community jouw vragen al heeft beantwoord, ​@Frehuja. Heel fijn. Als we je verder nog ergens mee kunnen helpen, laat het gerust weten.

Frehuja
Helper
  • Auteur
  • 43 reacties
  • 20 maart 2025

De spullen ontvangen. Ga ik rustig de hand;eiding doorkijken, zie ik al gelijk (volgens mij) een fout.

Bij stap 1A staat onderaan “Ga verder met Stap 3”, maar dat moet dan niet > “Ga verder met stap 2” zijn?

Of moet je na stap 3 weer terug naar stap 2?

Het is een beetje verwarrend!

Reageer