Skip to main content
Beantwoord

Sinds overstap naar KPN, geen data in het buitenland

• 23 maart 2025
  • 7 reacties
  • 48 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 3 reacties

Hallo,

Ben onlangs overgestapt van Vodafone naar kpn .

Nu heb ik in het buitenland slecht tot geen internet/data.

Bij Vodafone had ik daar totaal helemaal geen last van.

Ik had een paar keer kontakt gehad met de klantenservice van kpn en hebben mij niet kunnen helpen wat ik best wel kwalijk vind ,en ik heb spijt dat ik ben overgestapt. Hoe zou ik dat het beste aan kunnen pakken?

Beste antwoord door Jasper van KPN

Welkom op de community ​@Anfra. In welk land ben je precies? Je zegt buitenland, dat zijn nog veel opties. Wij hebben geen eigen netwerk in het buitenland, waar Vodafone dat in sommige landen wel heeft. 

Wat had je zelf al geprobeerd, had je de instellingen die Neville noemt al kunnen bekijken bijvoorbeeld? Heb je verschillende lokale netwerken geprobeerd? Wij zien niet wat jij ziet, we weten alleen wat jij vertelt.

In de Kennisbank hebben we ook een artikel met informatie en tips voor datagebruik in het buitenland: 

Bekijk origineel

7 reacties

• 3346 reacties
  • 23 maart 2025

Je hebt al naar KPN gebeld wat niet tot resultaat geleid heeft. Dat kan je nog een paar keer doen. En daarna je contract uitzitten en weer snel terug naar Vodafone. 

Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • 318 reacties
  • 23 maart 2025

​@Anfra 

Is je telefoon goed ingesteld? Gebruik je apn internet? Het kan zijn dat je nog oude instellingen van Vodafone hebt in je toestel. Ik ga er vanuit dat je nog je toestel gebruikt die je ook bij Vodafone hebt gebruikt. 

Via deze link kun je je instellingen nalopen. 

https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen?page=internet/handmatig-instellen/p9_t145

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 23 maart 2025

Bedankt Neville voor de tip.Ik had daar al gekeken maar mijn telefoon staat daar niet tussen 

Sony Xperia 5V

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 23 maart 2025

Sony Xperia 5IV

Forum|alt.badge.img+4
  • Topper
  • 318 reacties
  • 23 maart 2025

Als je toestel er niet bij staat zou je kunnen proberen om de Samsung instellingen te volgen. Aangezien je Sony toestel op Android draait zal dat niet veel verschillen met een Samsung toestel die ook op Android draait.

Ik hier als voorbeeld een Samsung Galaxy a56.

https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen/?page=samsung-galaxy-a56-5g-esim/internet/handmatig-instellen/p5_d27838_t145

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16196 reacties
  • Antwoord
  • 25 maart 2025

Welkom op de community ​@Anfra. In welk land ben je precies? Je zegt buitenland, dat zijn nog veel opties. Wij hebben geen eigen netwerk in het buitenland, waar Vodafone dat in sommige landen wel heeft. 

Wat had je zelf al geprobeerd, had je de instellingen die Neville noemt al kunnen bekijken bijvoorbeeld? Heb je verschillende lokale netwerken geprobeerd? Wij zien niet wat jij ziet, we weten alleen wat jij vertelt.

In de Kennisbank hebben we ook een artikel met informatie en tips voor datagebruik in het buitenland: 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 28 maart 2025

Bedankt Neville -en andere die hadden gereageerd- voor de tip.

Het werkt weer naar behoren. Instellingen eens rustig nagelopen en een afwijkende instellingen ontdekt.

Reageer