Skip to main content
Beantwoord

Als ik bluetooth oortjes koppel aan TV+ kan ik het geluid niet regelen met de afstandsbediening

• 26 maart 2025
  • 6 reacties
  • 53 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 1 reactie

Ik kan draadloze oortjes aansluiten via instellingen enzo.,  maar dan kan ik het geluid niet harder of zachter zetten met de kpn afstandsbediening , heeft iemand een idee mss een vinkje ofzo, het gaat om het nieuwe kpn+ kastje.

Zodra ik het doosje opendoe krijg ik verbinding met oortjes maar een constant niveau geluid

Beste antwoord door WdeB

Nee niet gelukt, heb nu m'n oortjes gekoppeld aan de tv en dat werkt wel

Bekijk origineel

6 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14902 reacties
  • 28 maart 2025

Hi ​@WdeB!

Je afstandsbediening zal nu gekoppeld zijn aan je tv, en dat is dus ook het apparaat waarvan je het geluid bedient als je de afstandsbediening gebruikt. Wat je kunt proberen is het volgende:  Instellingen -> Apparaat -> Afstandsbedieningen en accessoires -> KPN Afstandsbediening -> Bedien je tv met de KPN AB -> Uit. Wellicht lukt het daarna wél om het geluid harder en zachter te zetten. Nadat je klaar bent met het gebruik van de oordopjes, kan je de optie weer op aan zetten. 

Ik hoop dat het op deze manier werkt, laat even weten of dat het geval is? Zelf hebt ik geen TV+ ontvanger aangesloten dus ik kan het niet voor je testen 😅

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14902 reacties
  • 2 april 2025

Heb je het al kunnen testen ​@WdeB? Ik hoor graag je bevindingen!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • Antwoord
  • 7 april 2025

Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 1120 reacties
  • 8 april 2025
Maja van KPN schreef:

Je afstandsbediening zal nu gekoppeld zijn aan je tv, en dat is dus ook het apparaat waarvan je het geluid bedient als je de afstandsbediening gebruikt. Wat je kunt proberen is het volgende:  Instellingen -> Apparaat -> Afstandsbedieningen en accessoires -> KPN Afstandsbediening -> Bedien je tv met de KPN AB -> Uit.

Klopt, voor de TV+ Box. En alleen dan kun je ook het volume regelen met een telefoon app, wat niet goed uitgelegd wordt in de Kennisbank. En het volume van de optische uitgang. Helaas werken de “bron” en “TV” knoppen dan niet meer.

En mooie kans om het gedrag van de Chromecast met Google TV te prijzen: daar wisselt de afstandsbediening automatisch tussen infrarood voor televisiegeluid en bluetooth voor geluidsregeling door de Chromecast, zodra je gekoppelde bluetooth speakers of oortjes aanzet of uitzet. 🏆

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14902 reacties
  • 9 april 2025
WdeB schreef:

Misschien niet zoals je oorspronkelijk wilde, maar wel fijn dat het op deze manier lukt ​@WdeB! Bedankt voor de terugkoppeling 🙂

Dank voor jouw aanvulling ​@Arjan van B!

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14902 reacties
  • 15 april 2025

@Arjan van B nog even voor jou: als je zaken tegenkomt op de kennisbank waarvan je vermoedt dat 't niet klopt, dan mag je dat hier aangeven: 

Reageer