Skip to main content
Vraag

Wifi zeer slecht sinds modem update en reset al gedaan

• 27 maart 2025
  • 2 reacties
  • 36 keer bekeken

Beste lezer,

sinds de modem update pas terug heeft mijn huishouden veel wifi problemen.  Regelmatig is de verbinding zeer slecht ( nog geen 10% van de verwachtte snelheid )  en ook meerdere keren op een dag lijkt de verbinding weg te vallen op de apparaten in het huishouden.

Ik heb initieel op de kpn website alles geprobeerd om dit op te lossen, dit heeft niet geholpen of soms maar heel tijdelijk.

Na er zelf niet uit te komen heb ik telefonisch contact gehad met iemand van kpn.

Deze heeft me geadviseerd mijn moden ( kpn box 12 )  te resetten omdat dit nodig is na de modem update die kpn heeft uitgevoerd.

Ook adviseerde hij me om de kpn wifi versterkers ( de zwarte )  die in het huishouden staan ook te resetten en opnieuw te verbinden met de modem voor minstens een half uur.

Deze stappen heb ik gevolgd maar de problemen vinden nog steeds plaats.

Nog erger zelfs,  eerst hadden we na de update vooral dat het internet wegzakte naar 1-10% van de snelheid.  Nu lijken er meerdere apparaten in het huishouden regelmatig volledig de verbinding te verliezen met de wifi.  Ik moet dan een minuut ongeveer wachten voor het terug komt of zelf handmatig de wifi uit en aan zetten op zo'n apparaat om opnieuw te verbinden.

Als dit bij 1 apparaat was dan zou ik mijn twijfels bij het apparaat hebben maar dit is bij desktops, laptops en telefoons in het huishouden.

Help aub.  De problemen duren nu al een te lange tijd. Mijn partner en ik werken allebei grotendeels vanuit huis en het brengt grote problematiek zowel privé als voor werk.

M.v.g.

Peter

2 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 29 maart 2025

Dit soort resultaten krijgen is niet acceptabel en het is elke dag , meerdere momenten van de dag….

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28436 reacties
  • 29 maart 2025

Welkom hier, ​@PeterVerbiest. Ik kan me voorstellen dat je niet blij bent met dit soort resultaten. Ik lees dat jij een Box 12 hebt, en SuperWifi 2 (zwarte). Heb je ook SuperWifi 1 (witte) erbij? 

Je hebt de SuperWifi 2 in ieder geval al gereset en opnieuw geïnstalleerd. Dat scheelt, dan hoef ik die stap niet meer door te geven. Wel ben ik benieuwd naar het volgende:

• heb je ook de Box 12 gereset?
  • hoe zijn de SuperWifi 2, nadat je ze opnieuw geïnstalleerd had, verbonden met de Box 12? Bekabeld, draadloos of een combinatie daarvan?
  • zie je de lampjes op SuperWifi ook andere kleuren geven dan groen?

Voor dit probleem specifiek:

PeterVerbiest schreef:

Nu lijken er meerdere apparaten in het huishouden regelmatig volledig de verbinding te verliezen met de wifi.  Ik moet dan een minuut ongeveer wachten voor het terug komt of zelf handmatig de wifi uit en aan zetten op zo'n apparaat om opnieuw te verbinden.

Wil je eens proberen IPv6 uit te zetten op je Box 12? Dit doe je als volgt:

1.  Open een browser en ga naar 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn
  2. Vul je wachtwoord in en log in. 
  3. Ga naar Internetverbinding (links)
  4. Kies voor IPv6 (boven)
  5. Klik op het schuifje om het uit te zetten

Reageer