Skip to main content
Beantwoord

Ik kan een programma niet altijd terugkijken vanaf waar ik gebleven ben

• April 23, 2025
  • 4 reacties
  • 85 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Waarom kan een programma niet terugkijken vanaf waar ik gebleven ben. 

Soms gaat dit goed, maar meestal niet.

Uiteraard geen zin om een half programma weer te bekijken, dus haak dan af.

Dit geldt voor alle zenders en alle soorten programma's.

Beste antwoord door JetFreggel

Hallo ​@JetFreggel, dat is natuurlijk erg vervelend en neemt wel wat kijkplezier weg. Het tv-platform is zo ingericht dat het behoort te onthouden waar je gebleven bent als je "Terugkijken" afbreekt. Heel soms kan dit natuurlijk fout gaan. Het blijft immers techniek.

Nu geef jij aan dat dit echter meer dan regelmatig fout gaat? En het programma weer van begin af aan begint. Als het mogelijk is ontvang ik graag specifieke voorbeelden. Denk daarbij aan: Programma, tijdstip en zender en ook wanneer je Terugkijken hebt gebruikt en waneer je verder wilde gaan. 

Met de voorbeelden kan het dan vervolgens verder worden onderzocht. Zoals gezegd, het hoort namelijk niet constant fout te gaan bij verder kijken via "Terugkijken". 

Het gaat, zoals andere forumleden hier benoemen, om het afbreken van live tv en dan de rest een andere keer terugkijken. Ik begrijp dat dit alleen mogelijk is wanneer ik niet live naar een programma keek.

Wellicht een leuke optie om toe te voegen aan mogelijkheden, immers, de abonnementskosten gaan weer omhoog. 😉

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@JetFreggel, dat is natuurlijk erg vervelend en neemt wel wat kijkplezier weg. Het tv-platform is zo ingericht dat het behoort te onthouden waar je gebleven bent als je "Terugkijken" afbreekt. Heel soms kan dit natuurlijk fout gaan. Het blijft immers techniek.

Nu geef jij aan dat dit echter meer dan regelmatig fout gaat? En het programma weer van begin af aan begint. Als het mogelijk is ontvang ik graag specifieke voorbeelden. Denk daarbij aan: Programma, tijdstip en zender en ook wanneer je Terugkijken hebt gebruikt en waneer je verder wilde gaan. 

Met de voorbeelden kan het dan vervolgens verder worden onderzocht. Zoals gezegd, het hoort namelijk niet constant fout te gaan bij verder kijken via "Terugkijken". 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 28, 2025

Hoi ​@JetFreggel 

Als je live gekeken hebt, ook al heb je dat gepauzeerd gehad, wordt het punt waar je gebleven was NIET onthouden. Want dat is een andere doorgifte (stream) dan de versie voor Terugkijken / opname.

Weet je zeker dat je  het 'live’ niet kunt afkijken?

Start dan opnemen (moet je dat wel hebben) en ga direct de opname kijken. Je ligt dan misschien een minuutje achter op de uitzending. Maar als je tijdens afspelen van die opname, die ook nog wordt gemaakt, stopt wordt het punt WEL onthouden.

Dit kan ook bij “kijken van af begin” als je niet kunt opnemen.

Samenvattend:

Gebruik '’kijken vanaf begin'’ of maak een een opname. En kijk die. In deze situaties wordt het stop punt vastgelegd.

Zie ook hier

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • Antwoord
  • April 28, 2025

Het gaat, zoals andere forumleden hier benoemen, om het afbreken van live tv en dan de rest een andere keer terugkijken. Ik begrijp dat dit alleen mogelijk is wanneer ik niet live naar een programma keek.

Wellicht een leuke optie om toe te voegen aan mogelijkheden, immers, de abonnementskosten gaan weer omhoog. 😉

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@JetFreggel, dat is het mij nu helemaal duidelijk wat jij precies bedoelde. Bij Live TV afbreken en dat later verder kijken wordt inderdaad niet onthouden waar jij gebleven was. Voor opnames en direct gebruik maken van Terugkijken wordt het inderdaad opgeslagen waar jij als kijker gebleven bent. 

Jouw wens ix helder en wordt doorgegeven aan het TV team. Of dit ook geïmplementeerd gaat worden kan ik nu niet toe zeggen.