Skip to main content
Antwoord

Box 12 blijft resetten en alle lampjes vallen dan uit

• May 29, 2025
  • 4 reacties
  • 92 keer bekeken

De modem van mijn schoonmoeder (KPN-box 12b) blijft resetten. Alle lampjes vallen uit en dan ziet ze een rood lampje dat uiteindelijk groen wordt. Internet, tv en telefoon worden groen en dan gaan alle lampjes weer uit. Dit gebeurt constant. Ik heb de modem gecontroleerd op de website van KPN en ze adviseren om ze te bellen. Ze zeggen dat ze 24/7 bereikbaar zijn voor storingen, maar ik krijg te horen dat ze gesloten zijn. Ik heb de modem een ​​paar minuten van de stroom gehaald, maar niets helpt, dus ik denk dat de modem kapot is. Het probleem is dat mijn schoonmoeder een oudere dame is en een telefoon nodig heeft voor noodgevallen.

Wat kan ik anders doen met de modem of denk je dat het echt stuk is?

Beste antwoord door RBxx

Hallo ​@Unionjack 

Dit verschijnsel kan heel goed veroorzaakt worden door een defecte adapter. Er is een serie in omloop met een fout, waardoor de Box 12 onvoldoende power krijgt met herhaald opstarten tot gevolg.

In dit topic staat dat als het serienummer van de adapter begint met 2202 t/m 2317 je een foute versie hebt. Je kan deze adapter zelf online ruilen. Ga daarvoor naar kpn.com/adaptervervangen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

• Auteur
  • Helper
  • May 29, 2025

En dit klopt niet, als je belt zeggen ze wij zijn gesloten.

Leen59
Wijsgeer
  • May 29, 2025

Waarschijnlijk is de adapter defect, zie kennisbank.

• Auteur
  • Helper
  • May 29, 2025

Waarschijnlijk is de adapter defect, zie kennisbank.

Ja die heb ik ook gezien en bij deze blijft die lamp ook groen. Ik probeer morgen te bellen en kan een monteur langs aangezien mijn  schoonmoeder kan niets doen en ik ben vanaf morgen een week niet aanwezig.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • May 29, 2025

Hallo ​@Unionjack 

Dit verschijnsel kan heel goed veroorzaakt worden door een defecte adapter. Er is een serie in omloop met een fout, waardoor de Box 12 onvoldoende power krijgt met herhaald opstarten tot gevolg.

In dit topic staat dat als het serienummer van de adapter begint met 2202 t/m 2317 je een foute versie hebt. Je kan deze adapter zelf online ruilen. Ga daarvoor naar kpn.com/adaptervervangen.