Skip to main content
Antwoord

Ik ben geschrokken van het prijsverschil tussen de oude en nieuwe abonnementen

• August 8, 2025
  • 8 reacties
  • 169 keer bekeken

Na inloggen in mijn ING bankieren App zag ik dat er momenteel een kortingsactie is met ING-punten op een (nieuw) KPN Internet (&TV) abonnement. Ben al tijden klant (kom van Telfort af), dus ging even kijken of er ook verlengingsabonnementen zijn. 

Tot mijn ontsteltenis kwam ik er echter achter dat ik maandelijks meer betaal (dacht juist dat ik minder betaalde omdat ik nog de Telfort-korting vermoedde te hebben..) dan de prijzen van de huidige Internet Only abonnementen. Betaal namelijk met de verhoging van 1 juli 2025 nu €44.80 per maand (daarvoor €43.32) momenteel. Terwijl als ik een nieuw Internet Only afsluit met 100mb, wat ik nu heb, de prijs €42.50 wordt. (En met 200mb €43.50). Betaal volgens mij al tijden te veel. 

Kan dit kloppen?? Vanzelfsprekend ga ik hier 088-7650017 morgen over bellen. Net gebeld, maar voor vragen is dit sales-nummer nu gesloten. Terwijl op de site tot 22:00 staat. Hulp met bestellen zal vast lukken. 

Tips zijn welkom! Morgen ga ik telefonisch vragen om een verlengingsaanbod met (veel) korting en als dat er niet in zit zeg ik op...

Beste antwoord door Fonzie

Heb je al eens op https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet gekeken. Daar zou je ook kunnen verlengen en ga je omlaag in je maandelijkse kosten.

8 reacties

• August 8, 2025

Ja dat kan heel goed kloppen. Is ook logisch. Want jij betaald ieder jaar iets meer door de jaarlijks inflatiecorrectie. Als je dan niets doet, dssn ga je vanzelf meer betalen dan nieuwe klanten.

Dat telefoonnummer klopt niet. Ik weet niet waar je dat vandaan hebt. Maar het zal wel een duur betaal nummer zijn. Als je dat gaat bellen denk ik dat je meer kwijt bent dan dat je zou besparen met een iets goedkoper internetabonnement. 

Het juiste nummer van KPN is 0800-0402. 

Korting ga je niet krijgen denk ik. Maar een jaarcontract voor € 42,50 lukt wel.

• Auteur
  • Topper
  • August 8, 2025

Nummer zag ik bestelgedeelte van kpn.com staan: 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • Antwoord
  • August 8, 2025

Heb je al eens op https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet gekeken. Daar zou je ook kunnen verlengen en ga je omlaag in je maandelijkse kosten.

• Auteur
  • Topper
  • August 8, 2025

Ja, daar heb ik gekeken inmiddels; had eerder moeten googlen op 'prijsverschillen oude en nieuwe abonnementen kpn'. Ben niet de enige die deze vraag heeft gesteld/dit opmerkte…

Ga sowieso bellen met of dat 088 nummer of 0800-0402 en kijken of de klantenservice, of retentie, wat (meer) voor me kan betekenen.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 8, 2025

Ik raad je inderdaad aan om te bellen met de klantenservice 0800-0402 en niet meteen over verlengen te praten maar vragen of je over kan gaan naar het nieuwe tv+abonnement en als dat kan de snelheid van 100 nemen. Dat is doorgaans ruim voldoende. Later kan je dan via mijnkpn nog upgraden maar voor de normale gebruiker is dat echt niet nodig. Als je overstapt naar tv+ krijg je wel de nieuwste tv ontvangers. Let op! het opnemenpakket ga je dan wel extra betalen en dat is nu waarschijnlijk niet het geval als je twee ontvangers hebt.

• Auteur
  • Topper
  • August 8, 2025

Ik heb alleen geen TV, maar alleen internet momenteel

• Auteur
  • Topper
  • August 9, 2025

Na veel en langdurig telefonisch contact via 0800-0402 inmiddels kunnen verlengen. Ben voor een nieuw 2-jarig contract, inclusief AH Boodschappentegoed, en 200mb à €43,50/maand gegaan. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 9, 2025

Ja dat kan heel goed kloppen. Is ook logisch. Want jij betaald ieder jaar iets meer door de jaarlijks inflatiecorrectie. Als je dan niets doet, dssn ga je vanzelf meer betalen dan nieuwe klanten.

Dat telefoonnummer klopt niet. Ik weet niet waar je dat vandaan hebt. Maar het zal wel een duur betaal nummer zijn. Als je dat gaat bellen denk ik dat je meer kwijt bent dan dat je zou besparen met een iets goedkoper internetabonnement. 

Het juiste nummer van KPN is 0800-0402. 

Korting ga je niet krijgen denk ik. Maar een jaarcontract voor € 42,50 lukt wel.

Nee, dat doen ze niet als je al 100 Mbit/s hebt. Maar als je aangeeft dat je wilt upgraden naar 200 Mbit/s, dan is de overgang naar de 2025-propositie wel mogelijk. Voor 43,50 per maand en een nieuw jaarcontract.