Skip to main content
Antwoord

Hoe kan ik eSIM activeren in het buitenland?

• August 28, 2025
  • 1 reactie
  • 53 keer bekeken

Hi,

Afgelopen dinsdag is mijn mobiel abonnement overgezet van Vodafone naar KPN met nummerbehoud. Op voorhand heb ik contact gehad met KPN dat het mogelijk is om vanuit het buitenland een eSIM te activeren d.m.v. een verificatie via een 1-cent-betaling. Dus gewoon op vakantie gegaan naar Frankrijk. Nu blijkt deze optie niet te werken en krijg ik de melding: ‘ We kunnen je helaas niet verder helpen, neem contact op met de klantenservice’ .

De klantenservice heb ik zonder overdrijven al meer dan 10x gesproken. Verschillende keren doorverwezen. De optie via kpn.com/service/mobiel/verlies-diefstal ook al tientallen keren geprobeerd, maar iedere keer dezelfde melding. Ondertussen is er een fysieke simkaart aangevraagd. Mijn zwager is naar mijn huis gegaan, heeft deze kaart in zijn telefoon gestopt, zodat hij de verificatiecode per sms kan ontvangen (op de site staat per mail, maar is dus per sms). Helaas zonder succes.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zit nu dus in Frankrijk met mijn zoontje van 2, zonder dat ik bereikbaar ben, zonder mobiel internet en dus ook zonder apple car play waar mijn auto op werkt met navigatie etc.. 

Bij de klantenservice heb ik overigens (helaas) niet het idee dat de urgentie begrepen wordt. Ik zit hier vast en kan geen kant op, maar het wordt simpelweg doorverwezen van loketje naar loketje met het bericht: ‘ klant wil graag zo snel mogelijk geholpen worden’ .

Met vriendelijke groet,

Joep Thijssen

Admin: dubbel topic verwijderd

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@JThijssen en welkom bij de KPN Community. Dat is inderdaad een lastige situatie. 😕

Ik neem aan dat je het via de e-sim activeren pagina hebt geprobeerd? Daar krijg je de melding dat er iets mis is gegaan?
Je moet wel verbonden zijn met wifi om e-sim te kunnen activeren, is dat ook het geval als je dit probeert?

Als het ook via die weg niet werkt dan raad ik je aan om ons een privébericht te sturen via X, Facebook of Instagram. Zet in het privébericht je:

• 06-nummer
  • Naam van de contractant
  • Adresgegevens
  • Laatste 3 cijfers van het bij ons bekende IBAN

Dan kunnen mijn collega's dit snel met je oppakken en ik hoop dat je via die weg wel snel een oplossing hebt zodat je weer bereikbaar bent. 

Laat je weten of het gelukt is?

1 reactie

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 30, 2025

Hi ​@JThijssen en welkom bij de KPN Community. Dat is inderdaad een lastige situatie. 😕

Ik neem aan dat je het via de e-sim activeren pagina hebt geprobeerd? Daar krijg je de melding dat er iets mis is gegaan?
Je moet wel verbonden zijn met wifi om e-sim te kunnen activeren, is dat ook het geval als je dit probeert?

Als het ook via die weg niet werkt dan raad ik je aan om ons een privébericht te sturen via X, Facebook of Instagram. Zet in het privébericht je:

• 06-nummer
  • Naam van de contractant
  • Adresgegevens
  • Laatste 3 cijfers van het bij ons bekende IBAN

Dan kunnen mijn collega's dit snel met je oppakken en ik hoop dat je via die weg wel snel een oplossing hebt zodat je weer bereikbaar bent. 

Laat je weten of het gelukt is?