Skip to main content
Antwoord

Internet/wifi heel instabiel met mijn V10A

• August 29, 2025
  • 7 reacties
  • 55 keer bekeken

Ik merk met mijn huidige KPN systeem (Experiabox V10A) met Wifi dat het internet instabiel is. Soms is openen van internet pagina's en krantenartikelen heel snel en dan duurt het weer even. Wie heeft een advies om dat op te lossen? 

Beste antwoord door Thomas van KPN

De V10a wordt nog steeds uitgeleverd en is een van onze gebruikte modems. De situatie die je beschrijft sluit al wel een hoop uit. Een reset kan ook nog een hoop uitsluiten aan instellingen of software issues op je V10a.
Dat gezegd hebbende kan het de moeite waard zijn gewoon even met ons te bellen op het moment dat je een instabiele verbinding ervaart. Mijn collega's kunnen dan meteen de lijn even uitlezen. Je kunt ons daarvoor bereiken op 0800-0402

7 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • August 31, 2025

@macco 

Is er een patroon te ontdekken ? Bijv. alleen traag in de ochtend of in de (vroege) avond ? Heb je glasvezel of niet ?

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 31, 2025

Hoi Wijsgeer,

Ik heb glasvezel en er is geen patroon van slecht internet via wifi.  

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@macco, welkom op onze community! Slecht wifi wordt niemand vrolijker van! Wat voor apparaten gebruik je nog naast je V10a? Iets van wifiversterkers of repeaters?
Valt alleen het wifi weg of ook de bekabelde verbinding of TV? (als je die bij ons afneemt)

Voor wegvallend wifi hebben we een handig artikel!

Flitsend
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • September 1, 2025

Nog even een vraag die meteen bij mij opkomt; heb je nog andere apparaten bekabeld op je V10a aangesloten, denk aan een omvormer voor zonnepanelen of een hub voor slimme verlichting. Hoe is je wifi als je de bekabelde verbinding van deze apparaten verbreekt en het even een paar uur aankijkt? Dit puur om uit te sluiten dat het in de KPN apparatuur zit en niet beïnvloed wordt. 

Sowieso kan een fabrieksreset van je apparaat geen kwaad, dit is vrijwel altijd stap 1. Dit doe je door een puntig voorwerp in het reset gaatje van het modem te drukken (deze is te vinden naast de aansluitingen van de kabels) tot het lampje op de voorkant rood wordt. Je wifigegevens gaan dan wel verloren (wifinaam en wifiwachtwoord), deze gaan dan terug naar fabrieksinstellingen. Of heb je dit al geprobeerd?

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 7, 2025

Sorry ik was een weekje op vakantie; ik gebruik geen repeater of versterker. En ik heb wel zonnepanelen maar die zijn daar niet op aangesloten. En resetten heb ik ik al zo vaak gedaan, met name als mijn als mijn Onkyo receiver weer eens een keer geen verbinding maakte of het terugkijken via mijn TV kastje niet lukte, maar dat is een andere probleem. Ik heb alles via KPN, maar nu wordt mij de Fritz box 6000 aangeraden, maar ik betaal al maandelijks 95,- voor TV/Internet en dan is het toch normaal dat de wifi stabiel is; een V 12 is toch een veel beter modem en dat zou dan toch ter beschikking gesteld moeten worden in dit soort gevallen, want die V 10a is toch echt oud ?         

En het helemaal terug naar fabrieksinstellingen gat dat echt werken ? 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 9, 2025

De V10a wordt nog steeds uitgeleverd en is een van onze gebruikte modems. De situatie die je beschrijft sluit al wel een hoop uit. Een reset kan ook nog een hoop uitsluiten aan instellingen of software issues op je V10a.
Dat gezegd hebbende kan het de moeite waard zijn gewoon even met ons te bellen op het moment dat je een instabiele verbinding ervaart. Mijn collega's kunnen dan meteen de lijn even uitlezen. Je kunt ons daarvoor bereiken op 0800-0402

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 10, 2025

Bedankt en ik ga dit weekeinde wel een algemene reset doen van de fabrieksinstellingen