Skip to main content
Vraag

Ik kan mijn E-sim niet verbinden en mijn abonnement staat niet in MijnKPN?

• April 13, 2026
  • 2 reacties
  • 13 keer bekeken

ik kan mijn e sim niet verbinden en mijn abbonement is niet in mijn kpn overzicht, wat moet ik nu doen?

2 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 13, 2026

Hallo ​@fredganga ,

Nieuw abonnement met e-sim besteld?

Bestel je een nieuw abonnement gelijk met e-sim? Ook dan gaat dit via de nieuwe MijnKPN app. Nadat je aansluiting geactiveerd is en je hebt hem gekoppeld aan je KPN ID (je krijgt ook een mail met uitleg daarover) zie je in de MijnKPN een banner om de e-sim direct te activeren.

Heb je een abonnement besteld met nummerbehoud, dan kan je de e-sim pas activeren zodra je nummer is overgezet. Daar word je per e-mail over bericht.

Het koppelen van een nieuw abonnement lukt vaak pas na ongeveer twee werkdagen. Dat komt omdat KPN wat tijd nodig heeft om de administratie aan te passen. Maar dan kun je het zo aanpakken: 

En dan: 

Hoe installeer ik e-sim op mijn telefoon?

Dit doe je via de nieuwe MijnKPN app op het toestel waar je de e-sim op wilt activeren. Als je een e-sim geschikt toestel hebt, dan is deze nieuwe versie van de MijnKPN app beschikbaar voor je via je app store. Als je hem nog niet geïnstalleerd hebt, doe dit eerst.

Zorg dat het toestel verbonden is met een wifi-netwerk. Dit hoeft niet per sé KPN te zijn, en kan ook in het buitenland.

• Open de app en selecteer onder producten het mobiele abonnement waarvoor je e-sim wilt installeren.
  • Scroll een beetje naar beneden, naar Makkelijk aanpassen.
  • Kies daar voor Simkaart(en).
  • Klik daarna op Simkaart vervangen of overzetten.
  • Kies daarna voor e-sim.
  • Klik op Op dit toestel installeren.
  • Je krijgt een sms ter bevestiging met daarin een verificatiecode. Vul deze code in de app in en klik op Bevestigen.
  • Volg de rest van de stappen.
  • Daarna is de e-sim geïnstalleerd en actief. Je kunt direct met de e-sim bellen, sms’en en internetten.

Wil het op deze manier niet, wat we wel zien bij Android 11, probeer dan het volgende:

• Ga op het toestel naar Instellingen
  • Kies Verbindingen
  • Kies SIM-kaartbeheer
  • Kies Mobiel abonnement toevoegen
  • Zodra het scherm Mobiel abonnement toevoegen geopend is, open de MijnKPN app en volg daarin de stappen die hier boven beschreven staan.

bron: 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@fredganga! Welkom op de KPN Community is het nog gelukt met de tips van Noordzee om je e-sim te installeren?