Skip to main content
Beantwoord

Aanbouw gepland, maar KPN-kabel loopt langs huis volgens Klic-melding

• May 14, 2025
  • 8 reacties
  • 74 keer bekeken

Hoe weet ik of deze kabel nog in gebruik is?

Kan ik dit door laten meten?

Kan deze kabel omgelegd worden ivm aanbouw?

Zie hieronder specificaties uit de Klic melding:

identificatienummers:

• nl.imkl-KL1051.18371192.200
  • nl.imkl-KL1051.169855660.200
  • nl.imkl-KL1051.20979015
  • nl.imkl-KL1051.169855660
  • nl.imkl-KL1051.18371192.201

En zijn hier kosten aan verbonden?

Beste antwoord door Ik_Combineer

Of gewoon omheen bouwen,,, blijkbaar liggen ze in de grond. Zorg dat er een koof om de kabels komt en dat die koof via de kruipruimte te benaderen is. Dan kan er weinig fout gaan als er zorgvuldig wordt gewerkt.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

• May 14, 2025

Ligt er glasvezel van KPN bij jou in de straat?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 14, 2025

Dat zou ik toch ook moeten terugzien in de KLIC melding?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 14, 2025

Ik zie Reggefiber Operator BV (dat is toch onderdeel van KPN).

Ook zie ik Open Dutch Fiber BV

• May 14, 2025

Ik zie Reggefiber Operator BV (dat is toch onderdeel van KPN).

Ook zie ik Open Dutch Fiber BV

Zie je dat bij die kabels staan? Dan zijn het glasvezelkabels. Die zijn natuurlijk in gebruik en kunnen zomaar niet weggehaald worden.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • May 14, 2025

Dat zouden dan twee glasvezelkabels zijn. Dan ziet het er niet best uit voor de aanbouw denk ik. Omleggen kost heel veel geld als het al kan.

• May 14, 2025

Dat zouden dan twee glasvezelkabels zijn. Dan ziet het er niet best uit voor de aanbouw denk ik. Omleggen kost heel veel geld als het al kan.

Inderdaad, als dat al kan. Kabels worden doorgaans alleen in particuliere grond gelegd als er geen andere optie is.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • May 14, 2025

Of gewoon omheen bouwen,,, blijkbaar liggen ze in de grond. Zorg dat er een koof om de kabels komt en dat die koof via de kruipruimte te benaderen is. Dan kan er weinig fout gaan als er zorgvuldig wordt gewerkt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 14, 2025

De glasvezel kabels liggen in de straat, niet in mijn tuin, alleen de kabels zoals gespecificeerd met identificatie (ik denk dat dit oude analoge telefoonlijnen zijn (gezien de papieren intekeningen uit 1975) liggen in mijn tuin.