Skip to main content
Vraag

KPN iTV website cast niet meer naar mijn televisie

• February 21, 2026
  • 1 reactie
  • 33 keer bekeken

De laatste tijd lukt het casten vanuit de KPN-ITV website naar mijn tv met ingebouwde chromecast niet meer. De KPN-ITV website geeft foutcode 7000 en op het scherm van de tv staat de mededeling 'klaar om te casten' maar daar blijft het bij. Als ik dan op het casticoon in mijn webbrowser Chrome klik dan is deze wel verbonden met de ingebouwde chromecast maar wordt er geen beeld gecast. Wat is de oplossing?

1 reactie

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 21, 2026

Update: hier werkt casten nu wel. Zowel via Google Chrome als Edge en naar Android-TV en Google-TV / Google Chromecast. Ook naar de oude zwarte v3, uit 2018, werkt casten vanaf beide browsers. 

Ik heb hier Windows 11.

En ik start éérst de stream op de laptop en ga dan pas casten. 

En gebruik de cast knop in beeld.

Eerder geschreven:

Dat had ik hier 31 januari al aangegeven. Die moderator ​@Jasper van KPN lijkt daar echter overheen te hebben gelezen. Of toch niet..., zie onder.

Met een laptop kun je het omzeilen door deze met hdmi kabel aan je tv te verbinden. 

En als je thuis bent.... koop deze chromecast voor slechts € 31,00. Download via de Google Play Store de KPN TV+ app. En kijk gewoon tv zonder te hoeven casten. Thuis cast ik nu zo'n 2 jaar nooit meer