Skip to main content
Antwoord

Retourneren tv-ontvanger: geen retourlabel ontvangen

• August 2, 2025
  • 20 reacties
  • 228 keer bekeken

Ik zal vandaag mijn ontvanger inleveren bij een postnl punt en naar het bekende adres sturen. Toch vraag ik mij af waarom ik na bijna 3 weken nog geen streepjescode zie. Ik hebĀ  al cookies gewist en een andere browser gebruikt maar het resultaat blijft gelijk.

Beste antwoord door Thomas van KPN

Dat is wel de bedoeling inderdaad, ik geef m door!

20 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • August 2, 2025

Zorg dat op de doos het KPN adres voor terugzending staat.

Bij afleveren bij Post nl krijg je een bewijs van verzending meer heb je niet nodig.

Ā 

Ā 

Ā 

Ā 

• Auteur
  • August 2, 2025

Zorg dat op de doos het KPN adres voor terugzending staat.

Bij afleveren bij Post nl krijg je een bewijs van verzending meer heb je niet nodig.

Ā 

Dat is mij bekend en niet mijn vraag. Ik kanĀ de box ook een dorp verder bij de KPN winkel inleveren.

De vraag is hoelang het normaliter duurt voor op de bestelstatus pagina die barcode zichtbaar moet worden.Ā 

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • August 2, 2025

Heb je het zelf contact gehad enĀ aangemeld bij de KPN om te retounerenĀ , heeft de KPN je een email gestuurd met barcode ? En niets ontvangen.

• Auteur
  • August 2, 2025

Ik heb mijn abonement gewijzigd daarom moet helaas de andere boxĀ retour.Ā 

Nergens is een barcode mee gestuurd. De vraag blijft verder heel simpel puur en alleen gericht op het stukje bestelstatus via Mijn KPN . Dus waarom is op plek waar staat hier komt een streepjescode nog niets van dien aard. Dat er geen retour label in de doos zat doet er niet toe of dat er niets is gemaild doet er niet toe.

Ā 

Dit zal enkel eenĀ  kpn medewerker kunnen beantwoorden.

Ā 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 2, 2025

Zit ie ook niet in je mailbox?

Lever je zonder barcode in, dan NAW + abonnementsnummer gegevens op briefje in de doos erbij.Ā 

• Auteur
  • August 2, 2025

Zit ie ook niet in je mailbox?

NeeĀ en dat doet er niet toe.

Ik kom net terug van de postnl punt het verzendbewijs heb ik. De rest is aan voldaan.

Ā 

Het stukje "Hier komt een streepjescode schept een verwachting." Dus waarom wordt niet aan die verwachting voldaan.

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • August 2, 2025

Je krijgt alleen een barcode toegestuurd van KPN bij ophalen nieuwe bestelling zoals een ontvanger of modem enzo bijĀ een Post NL puntĀ  voor terugsturen alleen en bewijs van Post NL van cerzending.

• Auteur
  • August 2, 2025

Je krijgt alleen een barcode toegestuurd van KPN bij ophalen nieuwe bestelling zoals een ontvanger of modem enzo bijĀ een Post NL puntĀ  voor terugsturen alleen en bewijs van Post NL van cerzending.

Dan deugt de tekst op die afbeelding niet en moet dat worden aangepast. Daar staat toch echt Hier dus op die plek.Ā 

Ik wacht een reactie van een moderator af.Ā 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • August 2, 2025

​@JDDĀ Ā Toen ik een paar maanden geleden mijn 5202 moest terugsturen, heb ik toch echt van kpn een retourdoos + etiket toegestuurd gekregen.Ā 

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • August 2, 2025

Ik heb ook weleens wat teruggestuurd eigen verzenddoos gekocht en gratis opgestuurd . Het zou best kunnen dat je bij een verzenddoos van KPN een barcode krijgt ,heb wel een keer terruggestuurd en Post NL print het adres uit van KPNĀ  plakte heb op de verzenddoos en dan scannen en kreeg verzendbewijs mee.Ā  Is hwt niet beter om contact op te nemen met KPN.

• Auteur
  • August 2, 2025

Ik heb de doos van de DIW7022 gebruikt om de 5202Ā terug te sturen. Het gaat mij niet om de centen maar uit principe ga ik natuurlijk niet zelf een doos kopen.

Ik heb zelf een label geprint met het juiste antwoord nummer en mijn postcode en huisnummer als afzender.

Wat ik schrijf in het start bericht is verder toch duidelijk genoeg?Ā Die afbeelding beloofd een streepjescode op exact die plek. Dus de vraag is en blijft heel eenvoudig waarom staat die code er nog niet? Via deze weg heb ik contact opgenomen hier heeft een terugbel verzoek totaal geen nut.

Ā 

• Auteur
  • August 3, 2025

Ondertussen is de mediabox opweg naar Alphen aan de Rijn.

Maar mijn vraag blijft wel open staan.

Ā 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Rowi., we hebben hier ook een handig artikel over:Ā 

Ā 

• Auteur
  • August 6, 2025

​@Thomas van KPNĀ Die ken ik echter ook daar vind ik niet het antwoord op mijn vraag.

Het gaat mij er niet om hoe ik iets moet terugsturen. Of dat er geen retoiurlabel was mee gestuurd. Het gaat mij om wat er in die afbeelding staat. Werkt die functie gewoonweg niet.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

ohh zo, nou snap ik m,Ā Dat is merkwaardig inderdaad!Ā was dit in je MijnKPN?

• August 6, 2025

KPN moet vooral deze procedure niet veranderen, waarschijnlijk een van de redenen waarom mensen overstappen naar andere providers. Ik heb het nog niet meegemaakt dat het ooit in een keer vlekkeloos is verlopen. Behalve de eerste keer, want toen was het geen leen maar kregen we de routers (modems in het jargon van KPN) gratis.

Klinkt misschien negatief, maar zo is het niet bedoeld. Het is bedoeld als ā€œKPN, doe hier eens wat aan dat we in dit soort situaties af zijn van onder andere de ontelbare dreigmails over niet teruggestuurde apparatuur.ā€Ā 

• Auteur
  • August 6, 2025

ohh zo, nou snap ik m,Ā Dat is merkwaardig inderdaad!Ā was dit in je MijnKPN?

Klopt de Mijn KPN web omgeving bij status van d bestelling.Ā  alles is groen dus de volgende stap zou op die plek de streepjescode zijn.Ā  Hier een iets andere afbeelding, ik had verwacht dat als alles werkte daar de beloofde informatie zou verschijnen.

Ā 

Terzijde de aangevulde topic titel dekt net niet de lading van mijn werkelijke vraag.

Ā 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 6, 2025

• Auteur
  • August 6, 2025

Tot nog toe het best passende reactie geen oplossing maar in ieder geval goed dat het wordt doorgegeven.

Aan de andere leden dank voor de goedbedoelde reacties. Terzijde de ontvanger is volgens de track en trace aangekomen op 5 augustus wel een raar tijdstip 03:00.

• Auteur
  • August 17, 2025

Aanvulling ik dacht ineens ik kijk nog een op de bestelstatus pagina. Er is iets veranderd.Ā 

Het item stuur je apparaat terug is verdwenen. Het was dan logischer als dat stukje er nog was met de tekst apparaat ontvangenĀ  nu zie ik dit.

De boel zal verwerkt zijn na een herinnerings mail op 28-7 betreffende het terugsturen niks meer gezien. Case closed.