Skip to main content
Vraag

Sidekix en Philips weigeren omruiling defect welkomstcadeau (Philips TV DOA)

• September 25, 2026
  • 0 reacties
  • 3 keer bekeken

Beste KPN Moderators,

Ik loop vast in de beruchte bureaucratische jungle tussen KPN, Sidekix en Philips en ik heb jullie hulp hard nodig om dit te doorbreken.

Als welkomstcadeau bij mijn nieuwe KPN-abonnement heb ik een Philips TV ontvangen. Deze kwam helaas defect uit de doos (DOA) met een grote 'cloudy space' in het scherm. Ik zie hier op het forum soortgelijke gevallen waarbij KPN simpelweg doorverwijst naar logistiek partner Sidekix. Dit werkt in de praktijk helaas niet.

Ik heb inmiddels twee keer met Sidekix gebeld, maar ik schiet er geen bal mee op. Zij weigeren de TV om te ruilen en schuiven het dossier direct door naar Philips. Philips verschuilt zich achter hun fabrieksgarantie en wil alleen een monteur sturen om het paneel te repareren.

Hier ga ik uiteraard niet mee akkoord. Het toestel is splinternieuw en defect geleverd. Volgens het consumentenrecht (art. 7:21 BW) heb ik recht op een nieuw toestel. KPN is mijn contractpartij en is wettelijk verantwoordelijk voor het leveren van een deugdelijk product. Sidekix voert de actie uit namens júllie, dus als zij weigeren hun plicht te doen, moet KPN ingrijpen.

Mijn gegevens staan volledig ingevuld in mijn forumprofiel. Ik hoop dat een moderator dit direct kan escaleren richting de actie-afdeling/Sidekix zodat er alsnog een omruiling (nieuw voor oud) wordt ingepland.

Met vriendelijke groet,
Dick