Beste,
Ik ben sinds kort overgestapt naar het glasvezelnetwerk van KPN.
Hier heb ik mijn modem met 2 SuperWifi 2.0punten bij gekregen.
1e dag aangesloten en alles werkte perfect, maar de 2e dag gingen mijn superwifi punten ineens oranje branden. Ik dus de punten op verschillende plekken in huis neergezet, maar helaas wil het lampje niet groen worden.
Toen nog even het superwifi punt langs het modem gehangen.. een betere verbinding is er niet (op UTP na dan), maar helaas nog steeds een oranje lampje. Dus de punten weer aan de kabel gehangen om hem te configureren, gereset en alles, maar zodra de punten van de kabel af gaat geeft hij aan dat ik slecht bereik heb.
Helaas heb ik geen mogelijkheid om UTP zomaar ergens naartoe te trekken, maar ik werk op zolder dus stabiel internet zou wel fijn zijn daar.
De bedoeling is dat de punten straks recht boven elkaar komen te hangen, op elke verdieping 1 in het trapgat, hierdoor is de afstand max. 3m en hoeft het signaal niet door betonnen vloeren en muren heen.
Ik zou zeggen dat dit mogelijk moet zijn, bij mijn oude provider, (die ene die niet aan glasvezel doet) werkte alles perfect en had ik ze niet eens zo goed boven elkaar geplaatst.
Heeft iemand een idee wat ik nog kan doen om dit probleem op te lossen, anders ga ik de superwifi punten terugsturen en ga ik over op een mesh pakket van TP-link.