Skip to main content
Vraag

Zonder reset last van traag internet sinds software update KPN Box 12

• 24 maart 2025
  • 2 reacties
  • 25 keer bekeken

Mijn KPN box 12 heeft sinds een paar maanden een update gekregen (V12.C.24.05.08) Veel problemen lijken opgelost, maar er is wel een probleem bijgekomen. Na een reset duurt het 1 a 4 dagen voordat het Internet/Download op alle devices plotseling onwerkbaar langzaam wordt (0.5 Mbps) . Upload gewoon 30 Mbps. Na reset haal ik normaal iets van 70 mbps donwload, maar heb daar maar  een paar dagen plezier van...

IPv6 uitzetten lost het probleem niet op. 

2 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hey ​@VDSLinstabiel. Mooi dat er veel dingen beter zijn geworden sinds de update, maar erg lastig dat je nu wel last heb van een supertrage verbinding af en toe. 

Je geeft aan dat je dan een reset doet om de verbinding weer op snelheid te brengen, maar bedoel je dan een herstart van het modem? Anders wil ik je vragen een hard reset van het modem te doen. Hieronder vind je hoe je dat doet. En gezien je gebruikersnaam zul je geen glasvezelverbinding hebben, want dan had ik je gevraagd om ook het glasvezelkastje voor twee minuten van de stroom te halen. 

Heb je ook nog Wifi versterkers aangesloten staan? Of misschien (managed) switches? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 8 reacties
  • 25 maart 2025

Dank Arjan,

Wel weer wat drastisch vanwege port forwards en static ips die ik weer moet invoeren. Was net blij dat ik er daar van af was vanwege mijn Superwifi2 , die niet meer terugkwam zonder harde reset in de vorige versie

Geen managed switches echt de box 12 die onwerkbaar langzaam wordt.

Reageer