Skip to main content

Beste KPN. Dit probleem met de Viaplay activering ligt aan KPN. Het is zelfs een AGV melding waardig. Als je ooit bij KPN je mailadres hebt verandert wordt het oude mailadres aan viaplay doorgegeven als contactadres. Het gevolg is, dat de activeringsmail naar het oude mailadres gestuurd wordt en niet naar huidige mailadres. Dit is al niet netjes en kan rare gevolgen hebben voor de personen die viaplay bestellen.

 

De bovenstaande link werkt om viaplay te activeren. Let alleen wel op,… De activering gebeurt op het “oude” e-mail adres. Voor de mensen die deze optie moeten gebruiken, pas gelijk je e-mail adres aan bij instellingen van Viaplay. Als uw oude mailadres beheerd wordt door iemand anders, kan deze namelijk uw wachtwoord resetten en kunt u geen gebruik meer maken van de Viaplay App. Mocht u het e-mail adres niet aanpassen en ooit het wachtwoord van Viaplay kwijtraken kunt u zelf ook niet meer resetten.

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Hi @Martin_ICT,

Als je via KPN Viaplay wil activeren, wordt daarvoor het mailadres gebruikt waar je KPN ID/MijnKPN account mee aan is gemaakt. Dit is het enige mailadres dat hiervoor gebruikt kán worden, aangezien je vanuit je MijnKPN account het activatieproces in gaat. Weet je zeker dat je bij het wijzigen van je mailadres, niet alleen een ander contact mailadres aan ons door hebt gegeven maar ook een nieuwe MijnKPN account aan hebt gemaakt?


Ook voor MijnKPN is er een nieuw e-mail adres ingevoerd. Overal waar ik iets regel met KPN log olim met het ‘nieuwe’ e-mailadres. Dit is ook nog maar 3 jaar geleden doorgevoerd. Het oude e-mail adres zou nergens meer in de systemen voor mogen komen, maar toch is de activatiemail naar het oude adres gestuurd,…


@Martin_ICT de factuur die KPN elke maand stuurt, komt die ook binnen op uw huidige/nieuwe emailadres? 


Ja, alles komt binnen op mijn huidige adres. Ik heb Viaplay ook geregeld en daar gelijk mijn inlog aangepast naar het juiste adres, maar ik heb dit meer geschreven voor KPN en anderen die geen activeringsmail binnen hebben gekregen. 


Heel bijzonder @Martin_ICT :thinking: Dit wil ik wel graag even verder onderzoeken. Ik stuur je een privébericht met een vervolgvraag!


Ik snap nu wat je bedoelt @Martin_ICT,

Jouw contactmailadres, dus waar alle communicatie vanuit KPN naar toe gaat, is nog het oude mailadres. Denk daarbij aan bevestigingen van wijzigingen, berichten over je abonnement en eventueel onze nieuwsbrief. Je factuurmailadres, waar we de facturen naar toe sturen, is wél de nieuwe.

Ik heb dus het vermoeden dat je bij het doorgeven van de wijziging, alleen je factuurmailadres aan hebt gepast. Ik heb het contactmailadres nu ook goed gezet, zodat zoiets in de toekomst niet weer voor zal komen!