Vergeet daarbij niet om je forumprofiel aan te vullen met gegevens: postcode, huisnummer, geboortedatum, mobiele nummer(s) en klantnummer(s). Mobiele nummers kan je kwijt onder ‘Persoonlijke opmerkingen'. Alleen jij en KPN moderators kunnen deze gegevens inzien.
Een lang gekoesterde wens van klanten is nu dan eindelijk in vervulling gegaan: vanaf 9 juli introduceren we Spotify Family bij KPN. Klanten met een KPN Thuis abonnement kunnen nu naast Spotify Premium ook voor het Family pakket van Spotify via KPN kiezen. Spotify Family kost €17,99 per maand. Voor klanten met alleen KPN Mobiel is Spotify Family nog niet mogelijk maar er wordt wel aan gewerkt om het ook daar beschikbaar te maken. Zodra het zover is dan zullen we dat hier zeker melden. Heb je vragen over Spotify Premium? Lees er hier alles over: Veelgestelde Vragen over Spotify Premium
Wat is Spotify Family?
Met Spotify Family krijg je 1+5 Spotify accounts. Je kan Spotify Family bij KPN bestellen en word je hoofdaccounthouder van het Spotify Family abonnement. Vervolgens kan de hoofdaccounthouder via de website van Spotify 5 personen uitnodigen die op hetzelfde adres wonen.
Hoe werkt het?
Bij Spotify Family heb je 1 hoofdaccount en tot maximaal 5 subaccounts. Met het hoofdaccount kan je op basis van je woonadres (Let op, deze moet voor alle accounts hetzelfde zijn), naam en e-mailadres tot 5 extra accounts uitnodigen. Alle afspeellijsten blijven bewaard als je jouw Spotify Free of Premium account omzet naar Spotify Family. Al je guilty pleasures blijven gewoon dus in je afspeellijst staan!
Kan ik Spotify Family bestellen?
Alle klanten met een Vast abonnement die vanaf 1 juli 2017 zijn geïntroduceerd kunnen Spotify Family bestellen. Het gaat dus om de volgende abonnementen (en eventuele abonnementen die later worden geïntroduceerd):
Internet
Internet en TV Basis
Internet en TV
Internet en TV 4K
Hoe werkt het met een ouder abonnement (met Spotify inbegrepen)?
Als je op dit moment een abonnement hebt dat ouder is (bijvoorbeeld 'Alles-in-1 Standaard'), en je wilt graag gebruik maken van Spotify Family, dan zal je eerst over moeten naar één van de nieuwste abonnementen. Dit kan je bijvoorbeeld via MijnKPN regelen.
Hoe kan ik Spotify Family bestellen?
Spotify Family kan je bestellen via MijnKPN, in de winkel of via 0800-0402(gratis).
Hoe activeer ik Spotify Family nadat ik het heb aangevraagd?
Het activeren van Family werkt hetzelfde als bij Premium.
Als je al Spotify Premium bij KPN hebt hoef je niets te doen, het account wordt automatisch omgezet naar Family
Als je nu Spotify Premium buiten KPN hebt, dien je eerst het account bij Spotify op te zeggen. Wanneer dat abonnement is afgelopen (en dus 'Free' is) kun je via KPN Spotify Family aanvragen en krijg je de code per e-mail of SMS
Uitleg over personen uitnodigen en uitnodiging accepteren
Hoe kan ik andere personen uitnodigen voor mijn Spotify Family account?
log in op je Spotify Family hoofdaccount door op Spotify.com op 'Inloggen' te klikken en je aan te melden met je gebruikersnaam en wachtwoord.
Selecteer Spotify for Family in het menu aan de linkerkant van de pagina en vul je adresgegevens in en klik op ‘verzenden’.
Vervolgens zie je de pagina ‘Je woning’ met daaronder het hoofdaccount ‘jij’. Door op de knop 'Uitnodiging Verzenden' te drukken kan je gezinsleden uitnodigen.
Vervolgens krijg je een pop-up waarin Spotify akkoord vraagt op het feit dat je enkel personen uit kunt nodigen die op hetzelfde adres wonen en dat Spotify zich het recht voorbehoud om accounts te blokkeren als dit niet het geval is. Je moet, indien akkoord, op ‘ik ga akkoord’ klikken.
Nu kan je de voornaam en achternaam van de genodigde invullen met daarbij het e-mailadres waarop de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family zal ontvangen. Door op ‘Uitnodiging verzenden’ te drukken wordt de uitnodiging vervolgens verstuurd.
Je krijgt vervolgens een bevestiging van de uitnodiging te zien en ziet het nieuwe gezinslid op de pagina staan.
Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je nog geen Spotify account hebt, al een Spotify Free account hebt of een Spotify Premium Account via Spotify zelf hebt (dus niet via KPN!).
De persoon die uitgenodigd is om deel te worden van jouw Spotify Family ontvangt een e-mail van Spotify.
Door op 'Uitnodiging Accepteren' te klikken, komt de genodigde op de inlogpagina van Spotify waar hij/zij een nieuw account kan aanmaken of in kan loggen met zijn/haar bestaande account. Dit moet een ander account zijn dan het hoofdaccount. Als de genodigde al ingelogd was, dan zal hij/zij direct doorgaan naar stap 3.
Na het aanmaken van het account komt de genodigde op een pagina waar de persoonsgegevens ingevoerd moeten worden. Na het bevestigen ziet de genodigde de volgende melding: Gefeliciteerd! Je bent nu lid van Premium for Family.
Hoe accepteer je een uitnodiging voor Spotify Family als je al een Spotify Premium account via KPN hebt. Als je iemand uitnodigt om deel te nemen aan je Spotify Family account die al een Spotify Premium account via KPN heeft, dan zal de genodigde een foutmelding krijgen als hij/zij zich via de bovenstaande route aan probeert te melden. In plaats van de 'Gefeliciteerd...' melding zal diegene een foutmelding te zien krijgen (rode balk). Dit komt omdat de genodigde eerst via MijnKPN het huidige Spotify Premium abonnement op moet zeggen. Als de genodigde Spotify Premium via KPN heeft uitgezet in MijnKPN, dan kan de genodigde de uitnodiging voor Spotify Family pas accepteren als zijn/haar Spotify Premium maand is afgelopen en zijn account terug is gezet naar Spotify Free.
Heb je vragen over Spotify Family bij KPN? Stel ze gerust hieronder in een reactie!
Update 24-02-2020: Prijswijziging Spotify Premium en Family.
Per 1 april wordt de prijs van Spotify (Premium en Family) bij KPN gelijk met de landelijke prijs die Spotify zelf ook hanteert. Spotify Premium gaat dan €9,99 p/mnd kosten en Spotify Family €14,99 p/mnd. Inloggegevens en afspeellijsten blijven bestaan. Meer informatie over deze wijziging kun je vinden op kpn.com/spotifyverandert.
Laatste update: 27-10-2021 Laatste wijziging: 7-12-2021 Link bijgewerkt
Bladzijde 52 / 58
Ik ben klant bij kpn en heb al spotify voor mezelf €9, 99. Heb zojuist spotify meerdere gebruikers besteld €14,99 maar er gebeurt niets. Doe ik iets verkeerd?
@Dimplelipz : Ik heb je vraag naar het centrale topic verplaatst. Mocht je hier het antwoord niet kunnen vinden, laat het weten.
Goed dat je weer aan de belt trekt, @chrizs! Thomas heeft de wijzigingen doorgegeven op 09-08-2021, je hebt daar toen een bevestiging van ontvangen per e-mail. Helaas is deze wijziging nog niet verwerkt en is het daardoor niet mogelijk om nu nieuwe wijzigingen door te geven. Ik heb een melding geregistreerd voor onze administratie om hiermee aan de slag te gaan. Zodra we een terugkoppeling hebben, laten wij het je weten!
Hi,
Inmiddels is het alweer 2-3 maand geleden dat spotify is uitgezet op mijn account maar nog steeds aanstaat.
Ik kan niks in mijn kpn account wijzigen vanwege een technische storing en daarbij komt dat ik nu voor de 3e maand voor een service moet betalen die ik niet gebruik
Beste Paul,
Graag zou ik mijn huidige Spotify Premium willen laten omzetten naar Family.
Kunt u mij laten weten hoe dit mogelijk is en kan dit per direct?
met vriendelijke groet,
Hard_voor_weinig
Admin: samengevoegd met centrale topic
Hoi @Hard_voor_weinig, dit kan je heel gemakkelijk zelf doen via Mijn KPN onder extra opties.
Ik kan geen Spotify Family yoevoegen ik krijg en melding :
Admin: bericht naar lopend topic verplaatst
@Huseyinn Kan gebeuren! Probeer eens een andere browser. Als dit geen succes oplevert, kun je het beste even bellen met onze klantenservice. Zij kunnen vermoedelijk nog wel de bestelling voor je plaatsen.
Ik heb een Hussel abonnement. Ik heb gisteren om 10.30 uur ons Spotify premium omgezet naar Family. Op spotify.com blijf ik zien dat ik een premium account heb. kan geen familieleden uitnodigen. Op de spotify-site word ik doorverwezen naar KPN. Enig idee wat er gedaan moet worden om uit deze cirkel te komen? Gisteren tel.contact gehad met jullie helpdesk, dit zou uiterlijk binnen 24 uur moeten werken, maar helaas … graag uw reactie/hulp, bedankt alvast.
Admin: topic samengevoegd met verzameltopic over Spotify Family
@Rosi50 Welkom op het forum.
Het kan even duren voor KPN jouw Premium account heeft afgemeld bij Spotify. Eerder zal je geen Family kunnen overzetten. Dit duurt maximaal een maand maar gaat meestal (veel) sneller. Zodra je bent omgezet merk je dat aan reclames of in je account op spotify.com dat er Free staat. Vanaf dat moment kan je Family gaan activeren.
Het is dus even afwachten tot de opzegging van je Premium account is verwerkt.
Beste forum bezoekers, KPN medewerkers,
Ik heb via de KPN site op twee mobiele nummer Spotify geactiveerd in de veronderstelling dat dit Family was maar dit bleek Premium te zijn. Dit wil ik ongedaan maken en alsnog Family activeren, alleen zijn is deze aanpassing niet zichtbaar in mijn account maar komt deze maandelijks terug als “online aankoop” (zie onderstaande afbeeldingen). Conclusie na meerdere gesprekken en uren bellen met de helpdesk is dat ze me niet kunnen helpen. Spotify verwijst me naar KPN om het abonnement en facturatie via hun verloopt. Wie heeft een sleutel op een oplossing want ik ben lost en wil niet oneindig 9,99 blijven betalen? Mijn telefoonnummer opzeggen lijkt zelfs niet te leiden tot het stoppen van de facturatie. Ik lees over app/playstores om dit te stoppen maar heb geen idee hoe ik dit zou moeten doen want kan daar alleen Spotify app downloaden… Je ben een held als je me kan helpen!!
Dank.
Geert
Admin: Reactie samengevoegd met algemeen topic over dit onderwerp
Hoi @Geert P. Bij een mobiel abonnement is het niet mogelijk om Spotify Family toe te voegen. Dit kan alleen Spotify Premium zijn. Dus dat heb je nu dan ook op beide mobiele abonnementen. Dit wordt op je factuur weergegeven in het abonnementsdeel. Deze optie kun je weer uitzetten door in te loggen op je MijnKPN en dan daar Spotify weer uit te zetten. Doe dit per nummer. Premium wordt dan weer verwijderd uit je abonnementen. Spotify accounts die je op die manier Premium hebt gemaakt op de activatiepagina worden dan automatisch weer teruggezet naar Free. Dit duurt maximaal een maand.
Daarnaast zie je Online aankopen op je factuur en geef je aan dat dit ook Spotify is. Dat is mogelijk, maar dan heb je via Spotify op je mobiel zelf gekozen voor Premium en dan daarbij aangegeven dat dit via de KPN factuur betaald moest worden. Deze betaling moet dan ook via Spotify zelf stopgezet worden. Het zal hier dan wel gaan om een Spotify account met een andere gebruikersnaam/e-mailadres dan degenen die je via onze activatiepagina geactiveerd hebt. Je kunt dit checken door in te loggen op de Spotify website. Als het account waarmee je inlogt weergeeft dat je het via KPN hebt, dan is het een van de accounts die je via onze activatiepagina Premium hebt gemaakt. Als het account weergeeft dat het 'gewoon' Premium is, dan is het een los account. Check dan bij de betaalgegevens wat de betaalmethode is. Zie je hier staan dat het via onze factuur verloopt, dan kun je dit daar ook stopzetten.
Beste KPN medewerker, forum bezoeker,
Ik zou heel graag Spotify Family activeren, maar heb per vergissing Premium geactiveerd via de KPN website op beide mobiele nummers. Deze activering is echter niet terug te vinden, noch uit te schakelen via Mijn KPN, en verschijnt maandelijks op onze factuur (2x) als ‘online aankopen’ (zie onderstaande screenshots). Vele telefoontjes en uren met de KPN helpdesk mochten niet baten en conclusie was dat ze me niet kunnen helpen. Spotify verwijst, volgens mij terecht, naar KPN als tussenpartij en verantwoordelijk voor de facturatie. Het kan toch niet zijn dat dit tot in de lengte der dagen door blijft lopen? Wie heeft de sleutel op de oplossing? Waar en hoe kan ik deze activatie/online aankoop stop zetten?
Heel veel dank voor je hulp!!
Groet,
Geert
Beste Erik,
Dank voor je reactie, maar de veronderstellingen kloppen helaas niet. Spotify Premium is via KPN geactiveerd (Spotify KPN) en stopzetten via de app is niet mogelijk want deze is niet geselecteerd (zie eerdere screenshots). Ook via Spotify is dit niet mogelijk want daar staat aangegeven dat ik deze via KPN zijn geactiveerd op de mobiele nummers via Spotify KPN.
Wat kan ik doen?
Ha @Geert P, wat vreemd dit.. Een online aankoop zou aanduiden dat je de betaling via de KPN factuur doet, maar dat je het niet via ons aangevraagd hebt. Kan je eens bij ‘abonnementen’ kijken in jouw Google Play of Apple store? Staat het er daar dan bij? Op die manier kan je het ook beëindigen. Mocht dat niet lukken, vul dan even je forumprofiel aan met je 06-nummers, klantnummers en adres en laat hier even weten dat je dat gedaan hebt.
Hi Marcia, veel dank dat je mijn probleem serieus neemt. Het is inderdaad een vreemde situatie! Ik heb zojuist de App Store van mij en mijn partner gecheckt en hierin is niets zichtbaar, zie onderstaande screenshots. Activatie is via de KPN site verlopen. Tevens heb ik mijn profiel aangevuld met contact info. Nogmaals dank voor je hulp en ik snel op een oplossing!
@Geert P : Ik heb een vergelijkbaar topic van een maand geleden gevonden. Mijn collega @Thomas geeft hierin een advies. Kun jij dat ook proberen?
Helaas heeft de Topic starter niet weer gereageerd. Ik heb haar om een update gevraagd. Mijn collega's en ik tasten verder in het duister en hopen dat je wat met het antwoord in dat topic kan.
Geert P, heb je soms nog oude mobiele abonnementen die Spotify inclusief hebben (ook dan moet je het activeren met een code).
Bij een Mobiel Hussel abonnement is het (wel) stop te zetten.
Alleen bij een Vast (thuis) Hussel abonnement kan je Spotify Premium Family activeren, welke je dan ook op je mobiele telefoons kan installeren.
Op een mobiel abonnement kan alleen Spotify Premium worden geactiveerd.
Verder nog maar een keer deze van Erik.
Het zal hier dan wel gaan om een Spotify account met een andere gebruikersnaam/e-mailadres dan degenen die je via onze activatiepagina geactiveerd hebt. Je kunt dit checken door in te loggen op de Spotify website. Als het account waarmee je inlogt weergeeft dat je het via KPN hebt, dan is het een van de accounts die je via onze activatiepagina Premium hebt gemaakt. Als het account weergeeft dat het 'gewoon' Premium is, dan is het een los account. Check dan bij de betaalgegevens wat de betaalmethode is. Zie je hier staan dat het via onze factuur verloopt, dan kun je dit daar ook stopzetten.
Beste Peter en Erwin,
Op Spotify is onderstaande zichtbaar in mijn account en ook heb ik contact gehad met Spotify en die geeft aan dat ze niets kunnen betekenen omdat activatie en betaling via KPN verlopen is. Dat is ook zichtbaar op de Spotify account pagina (zie ook hieronder) waar ik Premium geactiveerd heb. Ik heb nooit eerder Spotify gehad via een telefoonabonnement dus daar zit het probleem ook niet.
Bedoel je dat je adviseert de facturatie via KPN stop te zetten en te zien wat er gebeurt? Het eerdere topic lijkt inderdaad een vergelijkbaar probleem en ben erg benieuwd hoe het is afgelopen…
Dank voor jullie hulp en meedenken!
Geert
Als je de facturatie via kpn kán stopzetten zou ik dat doen. Ik vermoed dan zo maar dat het, met maximaal een maand, naar Spotify Free wordt gezet.
En eenmaal '’Free'’ kan het via je vaste KPN Hussel internet abonnement (alleen als je dat hebt) in een Spotify Family abonnement omgezet. Geen vast KPN Hussel abonnement? Dan kan je ook geen Sp. Family via KPN nemen. Maar wel direct bij Spotify zelf!
Heel gek dit.. Op het mobiele nummer 06-*****594 zie ik inderdaad ‘online aankopen’ op de factuur staan. Daar heb je dus toch via Apple of Google store een abonnement op Spotify Premium genomen en aangegeven dat je via KPN factuur wilt betalen. Als jij op jouw Apple ID geen lopende abonnementen ziet, is de vraag: heb jij misschien dan een Android tablet/telefoon etc. waar je een Google account op hebt? En heb je die dan misschien gekoppeld aan jouw 06-nummer?
Het andere 06-nummer dat we op jouw adres zien, is 06-*****538. Daar zien we überhaupt geen ‘online aankopen’ staan. Dus ik ben nog wel benieuwd of dat ook het nummer is waarbij Spotify aangeeft dat daar al een abonnement op loopt. Of is er nog een derde telefoonnummer in het spel? Zou je dat telefoonnummer dan in je forumprofiel onder ‘persoonlijke opmerkingen’ willen plaatsen?
Ik zou op dit moment niet weten hoe je de facturatie via ons stop kunt zetten, aangezien wij geen extra opties aan hebben staan, die we uit kunnen zetten. We kunnen een blokkade op ‘online aankopen’ zetten, maar eventuele lopende aankopen worden daarmee niet beëindigd.
Beste Marcia,
Ik begrijp dat het een uitzonderlijke situatie is en erg vreemd is maar ik gegrijp niet dat er nog getwijfeld wordt aan het feit dat er ergens bij KPN iets fout is gegaan. Ik stuur overal screenshots van door om enige twijfel weg te nemen.
Zowel op xxx594 en xxx538 wordt maandelijks 9,99 afgeschreven. Zie hieronder ook een screenshot van de oktober factuur (Factuurnr 1192341300) van xxx538. En ditzelfde bedrag staat ook in november weer op de factuur. Dus ook op dat nummer… Hoe kan het dat jullie dit niet zien? De hele factuur kan ik per mail indien gewenst doen toekomen. Ook dit is het resultaat van het activeren van Spotify Premium via de KPN activatie link. Van een derde nummer is overigens geen sprake.
Ik weet niet hoeveel welke andere bewijsvoering ik moet aandragen om aan te tonen dat er iets helemaal fout gegaan is aan de zijde van KPN.
Screenshots van kpn en spotify die bij bevestigen dat het via KPN geactiveerd is (het staat er letterlijk, zie onder)
Screenshots dat er geen aanschaf gedaan is via de app store (zie bovenstaande post)
Screenshots van facturen dat er 9,99 per maand is afgeschreven voor ‘online aankopen’ sinds het moment van activatie via de KPN activatie link
Zowel Spotify als het KPN screenshot laat zien dat activatie via KPN verlopen is (hieronder nogmaals), dus hoe kan je dat verklaren?
Blijkbaar ben ik niet de enige gezien een eerdere post op het forum, maar help het aub op te lossen ipv in twijfel te trekken of ik het niet via jullie heb geactiveerd. Als de betaling blokkeren een route is, zal ik dat doen, maar dit moet stoppen. Bel je aub je meer informatie of documenten wilt hebben die ik moet mailen.
Ik heb de blokkade zojuist telefonisch doorgezet dus ben benieuwd of het hiermee ophoudt.
Het is niet dat we aan je twijfelen, @Geert P. Het is alleen dat je geen Spotify via ons actief hebt staan in beide mobiele abonnementen op jouw adres. Als je Spotify via ons had afgenomen (waarbij het dan via de MijnKPN of via de klantenservice aangezet is), dan staat het op je factuur als een sub-optie onder het abonnement.
Een online aankoop is altijd iets dat je zelf bij een derde partij aanschaft, en daarbij aangeeft dat de betaling via de KPN factuur moet verlopen. Het systeem van die derde partij legt dan contact met ons systeem en onderling regelen die systemen dan dat het bedrag op jouw factuur komt, en dat (nadat je factuur betaalt is) wij dat geld doorsluizen naar die derde partij. Vanuit wetgeving kunnen wij (medewerkers) niet zien wat die aankopen precies zijn. We zien alleen op je factuur dat ze er zijn.
Dat maakt dit ook zo lastig, want wij kunnen niet helpen met die online aankoop.
Wat betreft het Spotify account waarbij staat dat het via KPN loopt. Daar kunnen we nog wel verder navraag over doen. Het kan ook zijn dat deze helemaal niet hoort bij die online aankoop, maar dat het een soort ongelukkige samenloop van omstandigheden is. Wil je in je forumprofiel bij ‘persoonlijke opmerking’ het e-mailadres invullen van het Spotify account, gaan wij kijken of we daarmee meer kunnen achterhalen. Reageer hier even weer als je dit gedaan hebt.
mijn ouders hebben ook een familie acount aangemaakt kan j er 6 uitnodigen alleen me vader hebme moeder die code gestuurd maar dn wil ze inloggen maar dan krijg ze me vaders account hoe kan ze haar eigen krijgen
@Chantal198921 : Ik heb je vraag naar het centrale topic verplaatst. Kun je het startbericht doornemen en kijken of je het op die manier kunt oplossen?
Mocht het niet lukken, laat het hier weten. (vul in dat geval ook even je profiel in)
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.