Skip to main content

Hoi, hier ook zelfde met applicaties zoals YouTube, Netflix, lopen bij zoeken vast. YouTube is eventjes bereikbaar na herstarten van modem tot en met de magnetron. YouTube loopt direct vast en mijn kijkplezier is verknald. Wat ik regelmatig doe is in TV apparaatbeheer de caches en apps opschonen. Daar ligt het ook niet aan. Het lijkt of er een slot op komt na openen van YouTube. Hetzelfde voor Netflix. NetNix. Bij zoeken en dan afspelen een traag moeras van zwart beeld en het eeuwig rondje in t midden. Is hier al een gezamenlijke oplossing voor, KPN? Ik bestelde nieuwe kastjes. Modem en TV ontvanger. 

Weet je waar het mij aan denken doet? De vroeger bufferende computers. Met 0,0 snelheid van beeldopbouw. Beeldopbouw is gewoonlijk zo snel dat, net als bij film van TV uitzending, je het niet ziet opgebouwd.  Er is meteen een ander fragment. 

Dat is gewoon en wij met ons supersnel glasnetvezelnetwerk, krijgen een 50 mbps abonnement aangeboden. Terwijl er 400-550 mbps op die glasvezel staat te blazen. 

Zit ik dan met 33 mbps gemiddeld. Kan dus 15 keertjes faster. 

Help, ik weet het niet méér. 

C.

Tistochzó?

 


Hoi @MrCCless, welkom terug! Ik begrijp dat YouTube en Netflix eigenlijk gewoon regelmatig vastlopen. Wanneer is de laatste keer dat je jouw tv ontvanger een Frisse Start hebt gegeven (Menu > Instellingen > Systeem)? We hebben namelijk net afgelopen week een update uitgebracht voor de tv ontvangers die het functioneren van de apps nogal verbeterd. Maar het kan dan soms toch nog even nodig zijn om de boel een keertje een frisse start te geven.

 

Je noemt ook iets over je abonnement, dat je een 50 Mbit abonnement hebt op glasvezel. Ik proef daar wat ontevredenheid in? Je kunt die snelheid ook zeker verhogen. Je kunt via de MijnKPN je abonnement omzetten naar 100, 200 of 1000 Mbit. Net wat je zelf wilt.