Skip to main content

Sinds een lange tijd heb ik al problemen met het laden van bijvoorbeeld Videoland (ook de nieuwe V2), Prime Video en YouTube.

Voornamelijk Videoland laat regelmatig errors zien na 5 minuten kijktijd, en dan moet heel de app en soms de ontvanger opnieuw worden gestart. Dat fixt het probleem niet. Prime Video is helemaal een drama, want dat laadt soms helemaal niet. 

Een paar dagen geleden hoorde ik na zoveel minuten eindelijk geluid van de film, maar het beeld bleef vaststaan op die draaiende cirkel.

Het is nu eind 2022 en de tv-ontvangers zijn nog niet eens in staat om simpele apps te gebruiken die al jaren beschikbaar zijn. We betalen echter toch voor de tv-ontvangers en de service van KPN, maar de dienst waar we voor betalen is niet beschikbaar helaas.

 

Graag zou ik vragen of en wanneer er nieuwe tv-ontvangers komen en of wij anders een korting krijgen op ons abonnement. We gaan vanzelfsprekend niet betalen voor een dienst die niet wordt geleverd.

Dat gaat KPN niet van tevoren vertellen. En als er nieuwe ontvangers komen, dan zal het echt niet zo zijn dat meteen iedereen een nieuwe krijgt. Waarschijnlijk eerst alleen nieuwe klanten ofzo.

Welke ontvanger heeft u nu?


Dat gaat KPN niet van tevoren vertellen. En als er nieuwe ontvangers komen, dan zal het echt niet zo zijn dat meteen iedereen een nieuwe krijgt. Waarschijnlijk eerst alleen nieuwe klanten ofzo.

Welke ontvanger heeft u nu?

Ik heb momenteel de vierkante, grotere zwarte ontvanger. De nieuwste als ik dat goed begrijp. Maar volgens mij bestaan deze al jaren.

Ik heb inderdaad al gezien dat KPN meer doet voor nieuwe klanten dan bestaande en dat is ook spijtig.

 


Ik heb momenteel de vierkante, grotere zwarte ontvanger. De nieuwste als ik dat goed begrijp. Maar volgens mij bestaan deze al jaren.

Welke type? Want uit uw beschrijving kan ik dat niet wijs worden.

Heeft die een witte afstandsbediening met zwarte achterkant? 


Dat is de Arris 2952.


Dat is de Arris 2952.

Dat is niet de nieuwste ontvanger die momenteel beschikbaar is. Er is een nieuwere. Die krijgt u als u het 4K abonnement afsluit. Dat kost u 6 maanden lang € 2,50 per maand. Daarna kunt u het weer stopzetten. U moet ook een Hussel abonnement en minimaal 100 mbit beschikbaar op uw adres hebben.


Dat is de Arris 2952.

Dat is niet de nieuwste ontvanger die momenteel beschikbaar is. Er is een nieuwere. Die krijgt u als u het 4K abonnement afsluit. Dat kost u 6 maanden lang € 2,50 per maand. Daarna kunt u het weer stopzetten. U moet ook een Hussel abonnement en minimaal 100 mbit beschikbaar op uw adres hebben.

Ja maar dan moet ik per se betalen voor een 4k ontvanger waar ik niets aan heb zonder 4k tv. En zijn de apps dan ook ineens wel stabiel en werkend?


Ja maar dan moet ik per se betalen voor een 4k ontvanger waar ik niets aan heb zonder 4k tv.

Ja klopt. Het is een drempel om te voorkomen dat iedereen vandaag nog bij KPN aan de telefoon hangt om z'n ontvanger om te ruilen. Want dat zou niet realistisch zijn natuurlijk. 

En zijn de apps dan ook ineens wel stabiel en werkend?

Dat kan ik u niet garanderen. 


Hoi @Makkie94 en welkom hier op ons forum!

Balen dat je zoveel problemen ervaart met de apps op de tv ontvanger. Heb je die tv ontvanger ook al eens een (software) reset gegeven? Waar ik verder benieuwd naar ben, is hoe je de tv ontvanger hebt aangesloten op de Experia Box; is de ontvanger rechtstreeks bekabeld aangesloten op de Experia Box of gebruik je iets van een draadloze verbindingsset?

Helaas kunnen we je geen korting aanbieden omdat je problemen met de apps ervaart, het spijt me. Hopelijk vat je dit niet verkeerd op maar dit soort apps zijn extra diensten die we aanbieden maar waar je in principe niet voor betaalt. Verder zie ik dat @Nick83 nog een goede tip geeft met betrekking tot het 4K pakket. Het klopt dat nieuwe klanten standaard dit type ontvanger krijgen. Ik snap ook dat jij als bestaande klant hier graag gebruik van zou willen maken, echt. Het is alleen totaal niet duurzaam en erg kostbaar om bij alle bestaande klanten de tv ontvangers om te ruilen terwijl deze nog gewoon goed functioneren en aan alle eisen voldoen. 


Hoi @Makkie94 en welkom hier op ons forum!

Balen dat je zoveel problemen ervaart met de apps op de tv ontvanger. Heb je die tv ontvanger ook al eens een (software) reset gegeven? Waar ik verder benieuwd naar ben, is hoe je de tv ontvanger hebt aangesloten op de Experia Box; is de ontvanger rechtstreeks bekabeld aangesloten op de Experia Box of gebruik je iets van een draadloze verbindingsset?

Helaas kunnen we je geen korting aanbieden omdat je problemen met de apps ervaart, het spijt me. Hopelijk vat je dit niet verkeerd op maar dit soort apps zijn extra diensten die we aanbieden maar waar je in principe niet voor betaalt. Verder zie ik dat @Nick83 nog een goede tip geeft met betrekking tot het 4K pakket. Het klopt dat nieuwe klanten standaard dit type ontvanger krijgen. Ik snap ook dat jij als bestaande klant hier graag gebruik van zou willen maken, echt. Het is alleen totaal niet duurzaam en erg kostbaar om bij alle bestaande klanten de tv ontvangers om te ruilen terwijl deze nog gewoon goed functioneren en aan alle eisen voldoen. 

Nog bedankt voor het antwoord. Helaas heb ik hier niets aan. Ik vind het ook wel heel makkelijk om te zeggen dat dit extra diensten zijn waar ik niet voor betaal.

Nee, niet bij KPN nee, maar jullie leveren wel de mogelijkheid en hier betaal ik wel voor. Echter werken deze diensten gewoon vaker niet dan wel en dat is echt jullie probleem.

Oplossing: jullie leveren geen mogelijkheid meer voor externe diensten, of jullie zorgen dat ze het gewoon doen. Het is bijna 2023. Het moet toch niet zo zijn dat je een SMART tv moet aanschaffen om per se streaming apps te kunnen gebruiken?

En een 4K pakket aanschaffen, ook een beetje nutteloos als bijna niets in 4k is behalve enkele streaming diensten. Alleen ja, die kunnen jullie niet ondersteunen. Dus dan lopen we weer vast.

Alles is trouwens direct bekabeld aangesloten. Snelheden zijn dus geen probleem. Er ligt ook glasvezel met 1gbps.


@Makkie94 een providerbox is bijna per definitie niet geschikt voor apps. 

Een smart TV of via een chromecast casten werkt in mijn persoonlijke ervaring echt veel beter en stabieler. 

 

U beschrijft in het start bericht een aantal zaken die doen denken aan een geheugen probleem van uw 2952, en ik ben benieuwd welke internet bandbreedte neemt u af? En haalt u bedraad gemeten die snelheid? Is dat de genoemde Gigabit?


@Makkie94 een providerbox is bijna per definitie niet geschikt voor apps. 

Een smart TV of via een chromecast casten werkt in mijn persoonlijke ervaring echt veel beter en stabieler. 

 

U beschrijft in het start bericht een aantal zaken die doen denken aan een geheugen probleem van uw 2952, en ik ben benieuwd welke internet bandbreedte neemt u af? En haalt u bedraad gemeten die snelheid? Is dat de genoemde Gigabit?

Ben ik het mee eens dat een providerbox er niet voor is gemaakt, maar waarom een dienst aanbieden als die dienst het niet goed doet?

Ik haal bedraad om en nabij de 1gbps. De 905mpbs bedraad is vanaf de meterkast beneden een directe verbinding met mijn pc helemaal op zolder. En dat is met een kabel die er al 20 jaar ligt. Beneden is de box ook direct verbonden het modem en daar zit een meter afstand tussen.

 


Als de apps, op de stb's bij elke klant slecht zouden werken lazen wel nog veel meer soortgelijke topics.

Wat hooguit een optie is de box te ruilen voor een andere 2952 alleen is het aan een moderator zoals @JanZ_ om te oordelen of slecht functionerende apps genoeg reden is. 

 

De streamdiensten lopen mogelijk buiten KPN om tenzij je deze via de factuur betaald. De app staat op de box van KPN dus is de provider wel verantwoordelijk voor de werking van de software, zeker als het een  hardware matige geheugen probleem is.


Als de apps, op de stb's bij elke klant slecht zouden werken lazen wel nog veel meer soortgelijke topics.

Wat hooguit een optie is de box te ruilen voor een andere 2952 alleen is het aan een moderator zoals @JanZ_ om te oordelen of slecht functionerende apps genoeg reden is. 

 

De streamdiensten lopen mogelijk buiten KPN om tenzij je deze via de factuur betaald. De app staat op de box van KPN dus is de provider wel verantwoordelijk voor de werking van de software, zeker als het een  hardware matige geheugen probleem is.

De streamdiensten betalen wij niet via de factuur van KPN. Geen idee of het een hardware probleem is, maar wij hebben sinds enige tijd ook onze 3e of 4e modem terwijl wij misschien nog geen 2 jaar klant zijn. Ik kan me niet herinneren of onze tv-box ooit is vervangen, maar wellicht een goed idee.


Als de apps, op de stb's bij elke klant slecht zouden werken lazen wel nog veel meer soortgelijke topics.

Wat hooguit een optie is de box te ruilen voor een andere 2952 alleen is het aan een moderator zoals @JanZ_ om te oordelen of slecht functionerende apps genoeg reden is. 

 

De streamdiensten lopen mogelijk buiten KPN om tenzij je deze via de factuur betaald. De app staat op de box van KPN dus is de provider wel verantwoordelijk voor de werking van de software, zeker als het een  hardware matige geheugen probleem is.

De streamdiensten betalen wij niet via de factuur van KPN. Geen idee of het een hardware probleem is, maar wij hebben sinds enige tijd ook onze 3e of 4e modem terwijl wij misschien nog geen 2 jaar klant zijn. Ik kan me niet herinneren of onze tv-box ooit is vervangen, maar wellicht een goed idee.

Helaas zal het probleem niet worden verholpen met een omruil van de tv ontvanger @Makkie94. Als dat de oplossing was geweest dan had ik met alle liefde een omruil voor je in gang gezet. Het probleem met de apps is hier bekend en achter de schermen werken we aan een oplossing voor dit probleem!Â