Skip to main content

BBC NL+ app crasht na 5-10 sec en brengt me terug naar het TV+ startscherm

• February 22, 2026
  • 7 reacties
  • 58 keer bekeken

wvdheiden
Deelnemer

De BBC app heeft gewerkt. Met wat haperingen maar hij deed het. 
sinds een tijdje niet meer. Na het opstarten komt het beginscherm maar na 5-10s crasht de app en ben ik terug bij KPN Plus. 
ik heb de app opnieuw geïnstalleerd, opnieuw opgestart, alles. Geen resultaat. 
iemand een idee?

Walter

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

7 reacties

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 22, 2026

Hallo ​@wvdheiden,

Hoe is de tv ontvanger verbonden met het modem? Rechtstreeks met een ethernet kabel (is het minst storingsgevoelig), of zit daar nog iets anders tussen?

Soms helpt het om de hele keten te herstarten: glasvezelkastje (als je dat hebt) 2 minuten de stekker eruit en er dan weer in, daarna het modem en de tv ontvanger.

Als dat ook niet helpt, kun je een frisse start van de tv+ box proberen - raak je wel de instellingen kwijt, en moet je opnieuw inloggen in de apps die je gebruikt

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@wvdheiden. Goed dat je al hebt geprobeerd om de app opnieuw te installeren en je TV+ Box opnieuw op te starten. Krijg je nog een foutmelding in beeld voordat hij afsluit? 

Wil je het volgende nog proberen?

1. Ga naar Instellingen

2. Kies Apps

3. Selecteer BBC iPlayer

4. Kies Cache wissen

5. Start daarna de TV+ Box nogmaals volledig opnieuw op (stekker er 30 seconden uit)

wvdheiden
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • February 24, 2026

OK. Ik had al opnieuw opgestart en opnieuw geinstalleerd. Dit ga ik zo proberen

wvdheiden
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • February 24, 2026

Helaas. Nog steeds hetzelfde. Ik kreeg nog wel de message dat er cookies werden meegestuurd. Natuurlijk op ja gedrukt. Maar gelijk erna: crash. 

wvdheiden
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • February 24, 2026

Duh. Ik heb nu stug iedere keer opnieuw gestart na het crashen. Na een keer of 6: bingo, hij start. 
stabiel is anders. Maar dat geldt voor de meeste apps op KPN plus. 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Wat vervelend dat je meerdere pogingen moet doen om een app te starten. ​@Wartywolfs stelde hierboven nog een vraag waar je nog geen antwoord op hebt gegeven. Hoe is de tv ontvanger verbonden met het modem? Heb je alleen de app opnieuw geïnstalleerd of de tv ontvanger een “frisse start” gegeven? 

wvdheiden
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • February 26, 2026

Hmm. Raar. Ik weet zeker dat ik dit verhaal al eens eerder heb ingetypt. 

Ik heb, na het KPN glasvezelkastje een Ubiquiti Dreammachine Pro. 

Mijn huis is CAT6 verkabeld, komt allemaal samen in de technische ruimte. 

Daar patch ik alles. De TV heeft een aparte VLAN met IGMP-snooping aan. De switch is ook een Ubiquiti. 

Op de UDM draait een IGMP-proxy (van FabianIsHere) 

Alles werkt al een jaar of 4 prima. De KPN TV app (alhoewel ik die niet best vind..) Netflix, Amazon Prima, HBO-Max, ShowTime, NPO start, alles. Alleen BBC NL niet.