Skip to main content

Bij Prime Video inloggen met het account via KPN

• March 26, 2026
  • 7 reacties
  • 58 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Een goedeavond, Seder enkele manden ben ik via kpn geabonneerd op prime video. Voorheen had ik een standaard abonnement op prime video. ls ik wil inloggen wordt steeds mijn ‘oude’  account voorgesteld en dat wil dus niet. Ik wil inloggen met mijn kpn account. Dus hoe kom ik in prime video gebruik makend van mijn betaalde account via kpn plus?

bij voorbaat dank voor het juiste antwoord.

7 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 26, 2026

Hallo ​@John Raesen ,

Amazon Prime koppelen aan de tv-ontvanger

De eerste keer dat je Amazon Prime Video via de tv-ontvanger kijkt, verbind je jouw Amazon Prime account. Dat doe je zo:

1. Ga naar kanaal 203 op je tv-ontvanger en log in met je Amazon Prime account
  2. Er verschijnt een code in beeld. Onthoud deze code of schrijf 'm op
  3. Ga naar de instellingen van je Amazon Prime account
  4. Vul de code in. Hiermee koppel je jouw Amazon Prime account aan je tv-ontvanger
  5. Geniet van het Amazon Prime Video aanbod via jouw tv-ontvanger!

bron: 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 27, 2026

Bij het activeren van Prime Video via KPN, had je gewoon je oude account kunnen gebruiken.

Heb je Prime Video wel via KPN geactiveerd?

Als dat niet zo is, moet je dat eerst doen.

Zie ook hier. (scrol iets naar beneden indien nodig.

P.S.

Kanaal 203 is eigenlijk geen kanaal, maar een snelkoppeling naar de app van Prime Video.

Als je de Sagemcom DIW7022 hebt, kan je de app van Prime daarop zetten.

Ook kan je via de mobiel, tablet, computer, etc. kijken.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@John Raesen, welkom bij de community! Waar probeer je precies in te loggen? Op de tv-ontvanger hoef je namelijk maar één keer in te loggen, daarna blijft deze gekoppeld. Gaat het om een ander apparaat, zoals een telefoon, tablet of computer? Dan kan het ook zijn dat je browser of app automatisch je oude account voorstelt omdat deze gegevens zijn opgeslagen. In dat geval kun je proberen uit te loggen of de opgeslagen gegevens te verwijderen en daarna opnieuw in te loggen. Laat even weten op welk apparaat je probeert in te loggen, dan denken we graag met je mee. 😊

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • March 31, 2026

Bedankt voor de reacties. Inloggen lukt me echt niet. De kpn app geeft aan dat ik geen

abonnementen hoef te activeren dus dat lijkt me gelukt.

Als ik wil inloggen op prime wordt er constant gemeld dat ik een proefabonnement kan afsluiten.

Dat wil ik dus niet.

Zowel inloggen op TV en op mijn iPad geeft hetzelfde resultaat.

Ook heb ik me afgemeld van mijn eerdere account, als ik dan weer wil inloggen komen mijn

‘oude’ gegevens weer terug met dezelfde informatie.

Kortom ik kom er simpelweg niet uit.

• April 1, 2026

Waarschijnlijk heb je ergens aangegeven dat jouw gegevens bewaard moeten blijven. Dan worden inderdaad standaard oude gegevens ingevuld.

Waarschijnlijk zie je deze twee opties.

klik op ik de bovenste 

Dan zie je de volgende scherm daar kan je met de nieuwe gegevens inloggen.

deze twee afbeeldingen zijn via Primevideo.com gemaakt echter het principe zal het zelfde zijn.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • April 1, 2026

Prime activeren moet je via de KPN website doen.

Dus niet via de Prime site (Amazon)

Zie hier. en scrol naar beneden totdat je ziet “Prime activeren”

• April 1, 2026

Prime activeren moet je via de KPN website doen.

Dus niet via de Prime site (Amazon)

Zie hier. en scrol naar beneden totdat je ziet “Prime activeren”

Dit probleem heeft zover ik het lees niks met het activeren te maken dit betreft inloggen met andere gegevens  bij Primevideo/Amazon zelf. 

Als het probleem met het inloggen blijft kan elk apparaat worden uitgelogd/ afgemeld via het Primevideo account. 

https://www.primevideo.com/region/eu/settings/your-devices/ref=atv_set_your-devices