Skip to main content

We gebruiken een Chromecast met Google TV. om TV te kijken via de KPN tv app en om te streamen. Na een reset van de Chromecast waarbij we die naar de fabrieksinstellingen terug hebben gezet, is de KPN tv app niet meer te vinden in de lijst met apps. Ziggo, Netflix, HBO en heel veel andere apps staan er gewoon tussen, maar die van KPN niet. Ik heb al op alle manieren en met allerlei zoektermen gezocht. Ik heb de Chromecast inmiddels al 3x opnieuw geïnstalleerd…….

Wie weet raad? 

Staat ie nog weer opnieuw ingelogd op je Google account!?

De app van KPN staat er inderdaad niet standaard in bij aankoop en dus ook nie5bij een fabrieksreset.  

Ga naar "Apps" en download 'm wederom, net als de eerste keer 😉 , uit de app store. Gebruik de zoekbalk onder Apps.

Als ik "kpn" intoets is het dan de eerste optie. 

Waarom heb je 'm gereset? Dat heb ik met soortgelijke producten (streaming boxen) werkelijk nog nooit hoeven doen. 

@Carla035 Waarschijnlijk gaat KPN de app straks updaten, de oude App kan je op geen apparaten meer installeren.

Verhip. Hij is inderdaad niet meer beschikbaar in de Play Store ​@TDN .

@PeterG Het tweede screenshot kreeg ik als ik op "installeren op meer apparaten” klik. Zelfs op KPN TV+Ontvanger kan niet meer.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.kpn.kpnandroidtv

Kom er ook net achter dat je 'm wel nog kunt vinden via alleen de laptop. Maar dat ie dan nergens meer te downloaden is. En in de Play Store op de apparaten zelf komt ie helemaal niet meer te voorschijn! Grrrr 😡

Al topic over gestart. Zal wel knuppel in hoenderhok zijn. 

❗️ ​@Carla035 . Op dit moment is het voor jouw derhalve alleen mogelijk om dus de zenders / programma's / opnames te casten vanaf bijvoorbeeld je mobiel (TV+ app) naar de chromecast.

Het niet beschikbaar zijn van de app is sowieso een tijdelijke situatie.

Nogmaals mijn vraag: waarom was een fabrieksreset nodig? Waarschijnlijk was het te drastisch voor wat jij wilde.

Haha, ik ben gelukkig niet de enige. Ik hoop dat een moderator van KPN dit nu oppikt en dat het snel wordt opgelost. Heel erg bedankt voor jullie reacties. 

vwb de fabrieksinstellingen: dat was zeker drastisch. Als we vanaf een laptop wilden casten dan vertoonde hij regelmatig kuren. En we hadden al van alles geprobeerd. Dus dan maar een keer helemaal resetten dachten we in onze onschuld😉

Hallo ​@Carla035 ,

De Smart TV App is nu weer beschikbaar in de Playstore.  

bron: 

Top! Ik download m meteen vanavond! Bedankt! 

Reageer