Skip to main content

Iedere avond deze melding minstens 2 keer. Soms helpt op “afsluiten” klikken. Maar vaker moet ik via instellingen de App opnieuw installeren voordat het weer werkt. Op een Samsung 50Q64A in ieder geval ongeveer tussen 21: 45 uur en 21:55 uur (tijdens uitzending Vandaag Inside op SBS6) Daarvoor en daarna nog niet structureel opgemerkt.  

En voor het uitzetten van de TV moet je in de App helemaal teruggaan naar het hoofdmenu. Anders (uitzetten tijdens een uitzending op het beeldscherm) moet je bij het weer aanzetten van je TV de App opnieuw installeren.

@G. Kuus, ik zie dat ons team ook bezig is om dit te onderzoeken. Zie ook deze topic, voel je vrij om daar te reageren. Bovenstaande voorbeelden hoef je niet meer te plaatsen, ik heb deze gebundeld en rechtstreek doorgezet. 


Op dit moment melding op SBS6. App moet opnieuw geïnstalleerd worden

Dank voor de voorbeelden een info.

Kleine tip: normaliter reageren Samsung en LG tv's op het lang ingedrukt houden van back/terug, waardoor een app geforceerd gesloten wordt. Dat scheelt de handelingen van het herinstalleren. 

Dus ingedrukt houden, totdat je ziet dat de melding uit scherm verschijnt (dan is de app écht gesloten). Dan kun je de app weer starten en start ie weer op zonder opnieuw installeren. Geen fix, alleen een tip. 


@G. Kuus Hier dan maar even verder, aangezien je in het andere topic toch al meerdere keren hebt aangegeven het issue te hebben ervaren op NPO. 

Dan is dat een eigen topic waard, want een separaat probleem. Maar dat eigen topic had je al, hier! :)

Je TV is een 50Q64A. Heb je je forumprofiel inmiddels ingevuld, nu moeten we echt in de logging kijken van jouw specifiek. 
 ALs de sorry melding komt, zie je wel een ‘sluiten’ knop, maar daar reageert de app niet op?
Vervolgens moet je dus, de app gefoceerd sluiten door back/terug ingedrukt te houden?

Met Terugkijken was het andere issue er niet, maar bij Begin Gemist wel, want dat is feitelijk technisch een livestream, dus gelijk aan live. Dat verschil is heel belankrijk.

Keek je iets Terug, of was het programma nog live en gebruike je Begin Gemist functie om de start te zien (was logischerwijs ook wel terugkijken wordt genoemd). En was dat NPO of RTL?


 


Profiel heb ik volledig ingevuld. Ik kom terug in het menu bij Sluiten (back) klikken maar bij het wederom kiezen van een zender, bij Op1 of rtl 4 komt in ieder geval voor, direct weer de Sorry… melding. Daarna back toets vasthouden start de App opnieuw op en alles werkt weer. 
Bij het andere issue ging het een opname van Planet Earth (NPO 1) van 22 mei die ik gisteravond wilde  kijken. Was niet beschikbaar op de App maar wel op de Arris tv ontvanger. Opname van gisteravond is nu wel beschikbaar. Heb een nl. een serie opname ingesteld. Voor wat het waard is: gisteravond ging ik kijken vlak voor het moment dat de uitzending van gisteravond begon op te nemen. 


Nog voor de volledigheid: tijdens uitzendingen (live) de melding niet meer gehad. Dat lijkt dus gefixed.


Nog voor de volledigheid: tijdens uitzendingen (live) de melding niet meer gehad. Dat lijkt dus gefixed.

Ah, dát is heel belangrijk ja. Dat het met live niet meer gebeurt.
 

Profiel heb ik volledig ingevuld. Ik kom terug in het menu bij Sluiten (back) klikken maar bij het wederom kiezen van een zender, bij Op1 of rtl 4 komt in ieder geval voor, direct weer de Sorry… melding. Daarna back toets vasthouden start de App opnieuw op en alles werkt weer. 

Dan kan het lijken idd alsof NPO het niet doet, maar het klinkt dan meer alsof de app-player al ‘stuck’ zit vanuit de fout van daarvóór. Dus waarom de app in eerste instantie stopte met afspelen. En dus eigenlijk vastgelopen is (in ieder geval het player deel van de code) en dan helpt alleen nog herstarten van de app.

Dat is een apart scenario idd. Dan líjkt het wellicht op NPO live ook te gebeuren omdat die niet wil starten… maar de fout is dan daarvoor al ontstaan. Klinkt dat logisch, zodat we op één lijn zitten, met jouw ervaring? 

Dan is het interessant te weten bij welk programma (opname of terugkijken neem ik dan aan?) op welk moment in die opname ermee stopt.
Als je na de herstart van de app, precies hetzeflde item weer opnieuw kijkt, loopt ie dan niet opnieuw vast? Dat is gebruikelijk als er in een opname een corrupt stukje zit bijvoorbeeld.
Maar dat lijkt hier niet het geval…. 

Voor wat het waard is: gisteravond ging ik kijken vlak voor het moment dat de uitzending van gisteravond begon op te nemen. 

Dat maakt niets uit, je mag een opname ook starten als de andere wordt opgenomen. Staat helemaal los van elkaar, die opnames en live etc. Allemaal separate systemen.  



 


Ik krijg de melding als ik de TV aanzet en de App opstart! Dus het gaat dan om een nieuwe, verse opstart. Het is dus niet zo dat de App daarvoor stopte met spelen. Het lukt me dan in ieder geval niet op RTL4 of NPO1 een programma te starten. Ga nog testen of ik hetzelfde melding heb op nog andere zenders. Ik verwacht van wel eigenlijk omdat het om een verse opstart gaat. Horen jullie nog van mij.

Betreffende opname: zoals ik schreef gaat het om een opname van Planet Earth van 22 mei. Deze kon ik in de App niet starten. Ik kreeg de melding dat de opname niet beschikbaar is. Meerdere malen geprobeerd, maar zonder resultaat. Toen ik naar de Arris TV ontvangen overschakelde was die opname wel aanwezig kon ik deze afspelen en heb ik in zijn geheel zonder meldingen gekeken. Fr opname van 29 mei is nu wel beschikbaar op de App.


Aanvulling betreffende het aanzetten/opstarten. Als ik voor het uitzetten van de TV meerdere malen op back toets druk totdat ik de vraag krijg of ik de App wil afsluiten en dat bevestig heb ik tot nu toe geen problemen meer met opstarten. Dit heb ik voorheen nooit hoeven doen. Opstarten kost wel meer tijd omdat de App opnieuw moet opstarten. 
opnames heb ik tot nu toe weer geen probleem.  Eenmalig hikje?  


Aanvulling betreffende het aanzetten/opstarten. Als ik voor het uitzetten van de TV meerdere malen op back toets druk totdat ik de vraag krijg of ik de App wil afsluiten en dat bevestig heb ik tot nu toe geen problemen meer met opstarten. Dit heb ik voorheen nooit hoeven doen. Opstarten kost wel meer tijd omdat de App opnieuw moet opstarten. 
opnames heb ik tot nu toe weer geen probleem.  Eenmalig hikje?  

Je hebt precies hier gedaan, wat we als workaround wilden voorstellen. Waarvan we dachten dat het issue dan niet voorkwam. Top, goed meegedacht!!

Zie voor aanvulling deze post . Inmiddels is het dus helder waarom het met álle video's dan misgaat (ook NPO, ook terugkijken), in tegenstelling tot de Sorry melding voor 23 mei. Al kon deze melding mét foutcode ook al soms voor 23 mei voorkomen. Het zijn twee totaal verschillende dingen.

Maar je reactie hier helpt enorm! App netjes afsluiten zorgt ervoor dat het niet meer gebeurt. Maar alsog willen we dat niet, dat is niet de oplossing uiteindelijk, maar een workaround. Iemand moet nog steeds ineens van app mogen wisselen op z'n smarttv zonder af te hoeven sluiten; dat werkte afgelopen jaren immers ook. Maar nu zit er soms een kink in dat proces. We zoeken naar een oplossing nog steeds.  


Inmiddels ben ik er bijna helemaal klaar mee, en sta op het punt om over te stappen naar Ziggo.

Ook nog steeds geen enkele vorm van compensatie gezien vanuit KPN, terwijl ze toegeven dat het probleem bij hun ligt. ik heb dit al maanden en het is even iets minder geweest, maar sinds een paar dagen weer dagelijks meerdere keren de melding(Sorry kan video niet laden).

Ik ben 2 keer gebeld door KPN een aantal weken geleden, met excuses, maar tot heden nog steeds geen oplossing, en ook niet meer benaderd door KPN….


Als workaround log ik iedere keer uit. Dus “back” klikken totdat ik de vraag krijg of ik wil uitloggen. En dat doe ik dan. Vanaf ik dit nu zo doe heb ik die melding meer gehad. Zie mijn reactie van 9 dagen geleden (hierboven). 


Ben benieuwd wat de huidige status hiervan is. En überhaupt wat de ontwikkelingen zijn van de App. Ik gebruik de TV ontvangers al een poosje niet meer.  


Als workaround log ik iedere keer uit. Dus “back” klikken totdat ik de vraag krijg of ik wil uitloggen. En dat doe ik dan. Vanaf ik dit nu zo doe heb ik die melding meer gehad. Zie mijn reactie van 9 dagen geleden (hierboven). 

Ik neem aan dat je met ‘uitloggen’ eigenlijk ‘app sluiten’ bedoelt. Via het kruisje rechtsboven ook wellicht sneller te bereiken.
Uitloggen betekent namelijk dat je de volgende keer starten weer je inloggegevens moet ingeven. Dat is nou net veel te omslachtig aangezien je dus ook ‘gewoon’ de app kan sluiten (waarvan ik verwacht dat je dat doet). En dan start ie gewoon weer op de volgende keer zonder verder iets te vragen of een foutmelding.

Status: we zijn er nog steeds mee bezig. Helaas gaat dat niet zo voorspoedig (er moet immers niet iets anders ineens niet/slechter werken. 


Reageer