Sta op punt om nieuwe tv te kopen. De nieuwe Philips toestellen met ambilight zijn uitgevoerd met Titan OS. Een aantal NL apps is (nog) niet beschikbaar. Community leden met ervaring met deze tv?
Welkom op de community
Het hangt er vanaf wat je er vooral mee wilt gaan doen, als die apps voor jou belangrijk zijn is het misschien de moeite waard om naar een ander OS te kijken, van een ander merk. Dat is een keuze die je alleen zelf kunt maken.
ik heb bij het aangaan van mijn KPN abonnement een Philips 43inch TV toestel als welkoms geschenk gekregen met Titan OS met overigens een zeer onhanding AB.
Ik vind het Titan OS helemaal niks, je kan er zelfs niet eens de KPN TV app op zetten, wat ik van plan was.
Ik snap ook niet de voordelen van Titan OS voor de consument, je kan er niet eens app met uploaden van de playstore.
Ik hoop dat KPN het toestel wil omruilen voor een android Philips toestel zoals ze eerst hadden, want aan deze heb ik niet veel.
Ik heb al opgebeld naar de klantenservice maar die konden niks doen, en hebben mij het nummer van Philips gegeven, maar die konden mij ook niet helpen
Welkom op de community
De klantenservice en wij staan buiten de welkomstcadeaus. Dat gaat allemaal via onze partner, je kunt contact met hun opnemen om het te vragen. Ik verwacht dat het niet mogelijk is, maar je komt er maar op 1 manier achter.
Ik heb contact gehad met jullie partner (side kick) en die dame vertelde mij dat hun slecht de distributie doen van de welkomst geschenken.
Wat mij een beetje dwars zit, is dat bij het aangaan van mijn internet contract ik een medewerker had gesproken en vroeg, of ik op die TV, televisie kan kijken via de app, waarop die medewerker zei, daar is juist een smart tv voor, zodat je zonder dat kastje, via de kpn app televisie kon kijken op de slaapkamer.
Ik heb dus een nare nasmaak van dat welkomstgeschenk, omdat ik er niet veel mee kan doen. Overigens wie verzint het om een welkomst cadeau beschikbaar te stellen, waarop je niet eens op de eigen KPN app kan komen.
Dat moet je KPN niet verwijten. De Smart TV+ app werkt op oudere Philips toestellen. Philips is pas vorig jaar overgestapt van Android TV naar Titan OS. Waarom? Licentiekosten en mogelijke US-sancties. Philips is alleen nog een naam, eigenaar en producent is TP-Vision, Chinees. Net zoals Nokia, Volvo, enz.
Dat een tv-provider een merk ondersteund is goed voor ons als consument, maar Andoid TV op Sony, TCL en oudere Philips werkt niet hetzelfde. Net zoals er al genoeg versies van Tizen (Samsung) en WebOs (LG) zijn. Voor een provider is het altijd achter de feiten aanlopen. Net zoals een collega geen Viaplay app kan installeren op een oudere Samsung.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.