Skip to main content

Ik verbaas mij over de lichtzinnigheid van de antwoorden van KPN aangaande dataverbruik bij tv kijken. Verbruik hangt naar mijn mening af van de resolutie en niet van het programma waar je naar kijkt. Overal lees je en vertellen medewerkers van providers dat je op lage resolutie (480 of lager) ca 1.5 uur tv kunt kijken. We zijn nu op vakantie in Italië, de KPN app is ingesteld op de laagste resolutie en bij het kijken van RTL Nieuws van 20 minuten wordt er 1 GB doorheen gejast, dat is 3 GB per uur. Graag hier een steekhoudend antwoord op en geen kulverhaal.

Uw constatering komt geheel overeen met mijn ervaring,  ook in Italië.  Het mobiele netwerk daar is slecht en slurpt data. Ik zet het ook altijd op de laagste resolutie en gaat het belachelijk hard. Mijn advies "take it or leave it ", vraag jezelf af of het wel nodig is?


Hi @Frans N. en welkom op het forum! Als ik het verbruiksoverzicht van de app bekijk staat daar het volgende: 

Wanneer je in het verbruik van je toestel kijkt, dan zie je ook dat de 1 GB puur en alleen op is gegaan aan de iTV app? Er zijn geen andere apps die ook data verbruiken op de voor- of achtergrond?


Ik ben niet geholpen met dit antwoord, het extreme verbruik betreft niet alleen mijn nummer maar ook dat van mijn vrouw, we hebben beiden een unlimited contract dat in het buitenland begrenst is tot 25 GB. Momenteel door KPN verhoogd tot 50 GB. Bij 3 GB verbruik per uur is dat ca 16 uur in een maand, is een krap half uur per dag. 


dat is geen antwoord op de vraag. kijk even bij het verbruik van de app zelf of dat overeenkomt met je mobiele verbruik


@emielstroeve 

ik kan mijn verbruik alleen zien op de mijn kpn app.

Je gaat kijken wat je tegoed is aan het begin van een programma en wat de het tegoed is aan het eind en rekent dat terug naar het verbruik per uur, dat lijkt me de manier


Ik zie dat je in een ander topic ook reactie hebt ontvangen hierop, en dat de oorzaak daar gevonden is. Ik sluit dit topic daarom, dan wordt er geen dubbel werk verricht en word je in dat topic verder geholpen. 🙂