Skip to main content
Vraag

Film gehuurd maar geen geluid in Pathe thuis app

• January 29, 2026
  • 8 reacties
  • 39 keer bekeken

We hebben nu een film gehuurd waarvan het geluid niet werkt. Gek genoeg werkt het geluid van de trailer wel. Ook op andere apparaten hebben we ook gewoon geluid, alleen in de Pathe Thuis app van KPN niet.'‘

Ik vind op dit onderwerp veel topics; kennelijk speelt dit probleem al jaren. Is er al een oplossing in beeld?

Ik heb al geprobeerd om de geluidsinstelling te veranderen naar “passthrough”, dat was een tip uit 1 van de eerdere topics, maar dat werkt niet. Ook her-installeren van de app, of herstarten van de KPN box werkt niet.

8 reacties

Flitsend
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • January 29, 2026

Goedemiddag ​@jvdorp. Ik had zelf dit probleem een tijd geleden ook, echt super frustrerend. Nu weet ik niet meer exact hoe ik dit heb verholpen, ik weet alleen dat het me gelukt is d.m.v. dit artikel

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 29, 2026

Goedemiddag ​@jvdorp. Ik had zelf dit probleem een tijd geleden ook, echt super frustrerend. Nu weet ik niet meer exact hoe ik dit heb verholpen, ik weet alleen dat het me gelukt is d.m.v. dit artikel

Dankjewel. Dat is een duidelijk artikel, alleen heb ik alle stappen die daarin beschreven staan al geprobeerd (tenminste, die op onze situatie van toepassing kunnen zijn).

Mijn TV heeft helaas geen “automatische” audiokwaliteit, alleen keuze tussen PCM en 5.1. Die staat nu op PCM maar dat helpt niet.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 29, 2026

Eigenlijk zou de KPN box naast “automatisch”, “passthrough” of “5.1” ook een optie “converteer naar stereo PCM” moeten hebben voor televisies zoals die van ons (Samsung). Dat zou het waarschijnlijk oplossen, maarja die optie bestaat niet.

Flitsend
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • January 29, 2026

Deze optie bedoel je? Welke TV+ box heb je? 

Klik op het huisje, dan het tandwiel rechtsboven op je scherm voor instellingen, dan geluid. Daar zou ‘ie onder moeten staan? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 29, 2026

Deze optie bedoel je? Welke TV+ box heb je? 

Klik op het huisje, dan het tandwiel rechtsboven op je scherm voor instellingen, dan geluid. Daar zou ‘ie onder moeten staan? 

Ja!! Helemaal overheen gelezen. Maar helaas, die optie werkt ook niet. Kennelijk “snapt” de KPN box de audiostream niet.

Flitsend
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • January 29, 2026

Heb je er nog randapparatuur op aangesloten? Soundbar, stereo, etc.? Echt super stom dat ik niet meer weet hoe ik het toen heb opgelost. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 29, 2026

Heb je er nog randapparatuur op aangesloten? Soundbar, stereo, etc.? Echt super stom dat ik niet meer weet hoe ik het toen heb opgelost. 

Audio gaat over HDMI naar de TV en van daar via headphones out naar mijn stereo. Dat werkt eigenlijk in alle gevallen goed (tot nu toe dan). In elk geval superbedankt voor het meedenken.

Flitsend
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • January 30, 2026

En als je je stereo loskoppelt, werkt het dan wel? Ik snap dat dat natuurlijk niet optimaal is, maar ben wel benieuwd.