Skip to main content
Vraag

Foutcode STB-zap-03 / -40462 tijdens het terugkijken van programma's

• 6 augustus 2025
  • 3 reacties
  • 25 keer bekeken

Glasvezel, experia box v10, arris tv-ontvanger.

Ik heb sinds een paar weken dat regelmatig zomaar het terugkijken pauzeert, en vervolgens kan ik het programma niet verder afspelen. Ik moet dan tv en ontvanger uitzetten, overschakelen naar een andere zender, dan terug naar de oorspronkelijke zender en dan het programma wat ik aan het kijken was opnieuw afspelen. Dit moet soms een paar keer achter elkaar voordat het systeem weer gaat afspelen.

Volgens de foutmelding is er een probleem in het netwerk en wordt de videoserver niet gevonden, maar beiden is niet het geval, want na een tijdje lukt het weer. Dit gebeurt soms meerdere keren per programma. Is hier een permanente oplossing voor? 

3 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+25
  • Moderator
  • 24427 reacties
  • 10 augustus 2025

Hi ​@SterretjeH, welkom bij onze community. 

Ik denk uiteraard mee, dit lijkt me simpelweg vervelend. Ik zou graag een aantal dingen van je willen weten:

• Werkt live televisiekijken wel goed? 
  • Hoe is de ontvanger aangesloten op de Experiabox? Rechtstreeks met een kabel of zit hier nog iets tussen? Zoals een switch of SuperWifi?
  • Als je dit nog niet hebt gedaan zou je de ontvanger ook eens willen resetten
  • Als je dit hebt gedaan zou je dan ook het glasvezelkastje en de modem ook een paar minuten stroomloos willen maken? 

Ik hoor graag van je. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 13 augustus 2025

Ja, live werkt wel, maar dat zei ik ook al in mijn bericht, dat het gaat om programma’s terugkijken. De ontvanger zit rechtstreeks aangesloten op de experiabox.

Modem is meerdere malen gereset, en glasvezel heb ik meerdere malen stroomloos gemaakt. Maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik 4 keer per avond glasvezel en modem stroomloos moet maken? Of dat ik alleen maar live kan kijken? 

En trouwens ook dat er niet gewoon een nummer is van de klantenservice, ik kan alleen maar 10 keer de probleemoplossing van de website gebruiken. Die overigens prima werkt als je inderdaad een wifi-probleem hebt, maar dat heb ik niet. Ik heb een specifiek probleem met het terugkijken van programma’s (of verder spelen na pauzeren).

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+25
  • Moderator
  • 24427 reacties
  • 15 augustus 2025

Zo te lezen heb je alles gedaan wat je kon doen, mijn advies is om contact met ons op te nemen. Ik verwacht dat er een ticket wordt aangemaakt voor onze technische dienst en in het ergste geval de ontvanger wordt omgeruild. 

Wat het nummer betreft, die is er. 0800 0402. Nog makkelijker, maak een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. 

Reageer