Skip to main content
Beantwoord

Foutmelding Netflix dat account geen deel uitmaakt van Netflix huishouden

• August 31, 2025
  • 16 reacties
  • 274 keer bekeken

Ik krijg ineens de melding dat mijn netflix account geen deel uit maakt van mijn netflix huishouden…..ik zit gewoon thuis op mijn eigen laptop en tot nu toe nog nooit problemen mee gehad. Hoe moet ik dit oplossen? Heb al een keer in en uit gelogd maar blijf deze melding krijgen? Heb geen gedeeld account, ik ben de enige die hier gebruik van maakt

Beste antwoord door Rowi.

Voor mij is het hele Huishoud gedeelte nieuw/onbekend. Echter via deze pagina worden de stappen genoemd om dit op te lossen.

https://help.netflix.com/nl/node/127200

16 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • August 31, 2025

Beste ​@Raven16 even met de helpdesk van Netflix contact opnemen of de helppagina;s van Netflix bezoeken.

• Antwoord
  • August 31, 2025

Voor mij is het hele Huishoud gedeelte nieuw/onbekend. Echter via deze pagina worden de stappen genoemd om dit op te lossen.

https://help.netflix.com/nl/node/127200

• Auteur
  • Topper
  • August 31, 2025

Dankjewel, ik ga meteen kijken of het werkt en daar een oplossing te vinden is 😊 

• Auteur
  • Topper
  • August 31, 2025

Helaas, volgens de lijst staat mijn laptop gewoon toegevoegd en krijg ik toch deze melding. Ik ga netflix wel een mail sturen in de hoop dat ze snel een oplossing hebben. Mocht iemand anders nog een oplossing hebben hoor ik dat uiteraard graag. Ik blijf het vreemd vinden dat ik ineens dit probleem heb gezien ik altijd op de laptop inlog

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 31, 2025

Kun je checken of er onbekende e-mailadressen op jouw Netflix mee liften? Dit kan sowieso via de (account) instellingen op de website van Netflix onder ‘recente streamingactiviteit'. 

• August 31, 2025

Ik vind zojuist nog iets relevants het kan een IP probleem betreffen.

• August 31, 2025

Dus als je VPN gebruikt word het een rommeltje.

• Auteur
  • Topper
  • August 31, 2025

Vpn en alles stond allemaal uit en niemand anders op mijn account. Ja contact met Netflix moest ik inloggen op de optie 14 dagen tijdelijk en volgens hun moet het dan over 2 weken gewoon weer goed zijn, dus we zullen zien. Kan op dit moment wel kijken via die tijdelijke login code

• Auteur
  • Topper
  • August 31, 2025

Die stond al uit, maar tot gisteren heb ik gewoon met vpn aan ook kunnen kijken dus heb echt geen idee wat er nu aan de hand is. Vandaag herkent hij ineens geen laptop terwijl deze er wel bij staat in de lijst van dat huishouden gedoe

• September 1, 2025

Het is mogelijk dat je om welke reden dan ook plots een ander publieke ip adres hebt gekregen. Dit gebeurd niet vaak maar is niet uit te sluiten.

Ik lees weer iets nieuws hier een tijdelijke inlog mogelijkheid. Die optie is mij nog nooit opgevallen. Gevonden er wordt dan een code via email gestuurd. Voor de meelezers  die knop is waarschijnlijk alleen zichtbaar in specifieke situaties.

• September 1, 2025

Die stond al uit, maar tot gisteren heb ik gewoon met vpn aan ook kunnen kijken...

Nu heb je VPN uit en daarmee een ander ip gekregen. 

• Auteur
  • Topper
  • September 1, 2025

Het is mogelijk dat je om welke reden dan ook plots een ander publieke ip adres hebt gekregen. Dit gebeurd niet vaak maar is niet uit te sluiten.

Ik lees weer iets nieuws hier een tijdelijke inlog mogelijkheid. Die optie is mij nog nooit opgevallen. Gevonden er wordt dan een code via email gestuurd. Voor de meelezers  die knop is waarschijnlijk alleen zichtbaar in specifieke situaties.

De tijdelijke inlog stond er bij mij elke keer bij, bij de melding dat mijn laptop niet bij mijn huishouden hoort. Als je daarop klikt krijg je inderdaad een code. Volgens de chat van Netflix herkent het huishouden na deze 2 weken je ip adres als het goed is weer. Tijd zal het leren of dat inderdaad het geval is maar ik hoop het wel :)

• September 1, 2025

De tijdelijke inlog stond er bij mij elke keer bij, bij de melding dat mijn laptop niet bij mijn huishouden hoort. Als je daarop klikt krijg je inderdaad een code. Volgens de chat van Netflix herkent het huishouden na deze 2 weken je ip adres als het goed is weer. Tijd zal het leren of dat inderdaad het geval is maar ik hoop het wel :)

Dat is dus die specifieke situatie die ik bedoel. 

Wat Marlon schrijft is wel iets om rekening mee te houden. Want hoe heb je dit Netflix account/abonnement aangemaakt met de VPN actief of zonder, de kans is vrij groot dat je ditzelfde over een poosje weer krijgt. Als je niet minimaal 1 keer per maand zonder actieve vpn aanmeld.

• September 1, 2025

Ter aanvulling van mijn vorige reactie.

• September 1, 2025

En daarbij geen VPN gebruiken.

• September 1, 2025

En daarbij geen VPN gebruiken.

Dat is inderdaad wat volgens mij wordt bedoeld met het WiFi netwerk van het Netflix Huishouden het publieke IP adres van de provider of als er consequent van een vpn gebruik wordt gemaakt het daarbij horende ip adres. Mijn kennis daarvan is niet zo groot het IP adres daarvan zal vaker wisselen dan het adres wat de provider uitdeelt.