Skip to main content
Vraag

Hoe annuleer ik dubbel Disney+ account?

• August 16, 2025
  • 9 reacties
  • 100 keer bekeken

Ik had een Disney+ jaarabonnement. Heb nu een maandabonnement via KPN afgesloten op hetzelfde mailadres. Nu krijg ik van Disney een mail dat ik twee abonnementen heb. Ik volgende de instructies op de website van KPN, maar dat werkte dus niet.

Mijn bestaande abonnement loopt 27 september pas af. Mijn nieuwe start direct. Kan ik dat abonnement nog herroepen (nog niet gebruikt dus dat zou dan binnen 14 dagen moeten kunnen?). Uitstellen zou ook een optie zijn.

Ik sprak al met de servicedesk van Disney. Zij kunnen me niet helpen omdat het nieuwe abonnement bij KPN loopt.

9 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 16, 2025

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • August 17, 2025

Je hebt 2 opties;

1. Je zegt het Disney+ abonnement bij KPN op.
  2. Je zegt het Disney+ abonnement bij Disney+ op.

Dit moet je zo wie zo zelf regelen.

Als je via Disney+ het abonnement op zegt, bel dan gratis 0800-0402 en vraag aan KPN of ze je Disney+ abonnement tot 27 september op holt kunnen zetten.

Waarschijnlijk moet je zo wie zo naar 27 september (indien via KPN) Disney+ via KPN activeren. (denk ik).

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@MarcvO, welkom op onze community! Heb je hier inmiddels al meer duidelijkheid over? We hebben hier ook een handig artikel over geschreven:

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 18, 2025

Hoi Thomas, dank voor de info. Helaas klopt deze niet. Tijdens het aanmelden met hetzelfde account krijg je geen optie om je bestaande account te pauzeren of op te zeggen. Ik zit nu dus met twee accounts. Disney zegt dat ze daar niets aan kunnen doen. Zij kunnen het KPN abonnement niet pauzeren of herroepen.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Dit moet je gewoon om kunnen zetten, gebruik je wel het juiste mailadres?

Activeren van een bestaand Disney+ abonnement dat actief is via Disney.

• Ga naar de Disney+ activatiepagina om Disney+ te activeren.
    • Vul het e-mailadres van het huidige abonnement in op deze pagina.
    • Het huidige Disney+ abonnement wordt gepauzeerd en is via KPN actief.
    • Afspeellijsten en instellingen blijven actief op het nieuwe abonnement.
  • Disney stuurt een e-mail dat het huidige abonnement gepauzeerd is.
  • In de Disney App staat een melding dat het huidige abonnement gepauzeerd is.
  • De factuur van Disney+ gaat nu via de factuur van KPN.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 19, 2025

Ja hoor. Ik kreeg zelfs bijgaande mail van Disney:

We hebben vastgesteld dat je meer dan één abonnement hebt dat aan dit e-mailadres is gekoppeld. Als je niets doet, worden alle abonnementen in rekening gebracht.

Ga naar je accountinstellingen om je abonnementen te beheren of neem deze Veelgestelde vragen door voor meer informatie.

Vervolgens kan ik geen van beide abonnementen per direct annuleren en de optie om te pauzeren is er ook niet.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • August 19, 2025

​@Thomas van KPN 

​@MarcvO moet eerst zijn abonnement bij Disney+ opzeggen. Die loopt nog tot eind september. Daarna pas zijn account overzetten naar KPN. 

Nu loopt er een dubbel account op en ik denk dat Disney+ account op zijn abonnement met Disney+ blijft totdat dat abonnement is opgezegd en is beëindigd. 

Dat beëindigen lukt hem niet, omdat ook KPN nu actief is.

Het lijkt mij verstandig dat KPN het abonnement tijdelijk stopt en pas actief laat worden als het abonnement via Disney+ is gestopt. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Volgens mij kunnen wij die wel pauzeren of opzeggen maar dat moet je zelf kunnen. Kun je hierover eens een belafspraak maken?

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 23, 2025

Helaas Thomas, dat kan niet (of KPN) wil het niet. Sterker nog ik kan mijn abonnement niet eens vooraf opzeggen per 17 september.. teleurstellend hoor.

Zou je wel door kunnen geven dat de informatie die jullie verstrekken over dubbele kosten niet juist is? Hopelijk komen andere mensen dan niet met dubbele kosten te zitten.

Â