Skip to main content

@TV Apps Team  in de KPN iTV app op mijn Samsung 55" Neo QLED QNX1D tv krijg ik regelmatig de foutmelding "Sorry.. kan de video niet laden probeer het later opnieuw (Content playback timeout)" te zien. Andere topics over dit probleem zijn inmiddels gesloten en/of speelden op LG WebOS dus ik maak een nieuw topic aan. 

Vanavond, 18 december om 22:40 uur, had ik het probleem ook weer in beeld. Het gebeurde op alle zenders. Ik open ze via het menu "Nu op tv" (wat overigens actuele info toont; de app is dus niet bevroren). Steeds is er eerst een aantal seconden een groene spinner, waarna de melding verschijnt. Vanuit de melding kan ik terug naar het menu navigeren. Dat gaat probleemloos en snel. 

Het in stand by zetten van de tv lost het probleem niet op, het afsluiten van de app rechtsboven in beeld en vanuit het Samsung apps menu opnieuw starten lost het probleem wel op. 

Voordat ik de iTV app startte hebben we een film op Netflix gekeken. Alles overziend lijkt het mij een caching /geheugen probleem. 

De tv en de app hebben overigens de laatste versies. De tv is via wifi verbonden met internet.

@AR-jan Dank voor deze ervaring! Dit topic is an sich nog wel relevant maar vooral of alleen LG. Maar wel weer redelijk stil daar.

Toevallig recentelijk deze error ook gekregen op een Samsung 2019 model. Één keer. Dat gebeurde tijdens ‘multi-tasken’, oftewel redelijk switchen tussen apps, waaronder onze eigen. En ik herken ontzettend veel punten die je beschrijft in die ervaring! Zoals in standby zetten dat niet helpt (evenals app-switchen), maar uiteindelijk app herstarten wel.
Maar inderdaad, heb je die fout, dan wil helemaal niets meer afspelen, geen enkele type content, zelfs NPO1 live niet. Dus herstarten app was enige oplossing.

En waar we het idee hadden met LG dat het aan de content lag welke het veroorzaakte (oftewel onze eigen videostreams), kregen we met deze ervaring op die Samsung toch ook wat andere inzichten, zoals ook in de hoek van geheugen.. Maar helaas..., het was een éénmalige privé ervaring, zonder debug mogelijkheid of duidelijke reproductie stappen. Dus heel veel meer dan dat en jouw en andermans beschrijvingen hebben we nog steeds niet.

Als dit recentelijk bij je is ontstaan, ben ik wel benieuwd of je wellicht nog kan herinneren of als patroon kan herkennen: was de laatste video in onze smarttv app die wél werkte voordat deze melding kwam, een live video, een opname/terugkijken item, of een VOD-item uit Films/Series? Dat kan een goede hint zijn voor ons. 
En in geval van live… welk kanaal?

Alsnog is de player in een foutstatus gekomen en dat kan nog steeds door een bepaalde omstandigheid in een stream zijn gekomen. Dus… zelfs een hint als in: ik kijk veel en vaak live naar zender ‘Discovery Science’ kan de clou zijn, áls het iets is in die stream.

In het geval van je voorbeeld: eerst keek je Netflix, toen switchte je naar onze app.. ging onze app toen langzaam starten met opstartlogo (>10sec), of was de app er praktisch instant? Als je dat nog weet. 

Reageer