Skip to main content
Vraag

Ingeplande opname "My kitchen rules" is niet opgenomen, nu foutmelding kbx-apk-3017 als ik iets wil inplannen

• February 4, 2026
  • 4 reacties
  • 24 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

De aflevering van vanavond is niet opgenomen. Als ik tijdens het programma nog op rec druk krijg ik een foutmelding (kbx-apk-3017). In de app kan ik alleen kiezen voor verwijder opname, maar er is niks om te verwijderen. Hij staat ook niet bij actieve opname.

Ook zie ik dat de aflevering van komende maandag 9 feb ontbreekt in de geplande opnames.

Zag al eerder een post over dit programma, maar het gaat dus nog steeds niet goed. Nummering lijkt niet te kloppen, vrijdag 6 feb is aflevering 8, maar maandag 9 feb is ook afle 8 volgens de programmagids. 

4 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • February 5, 2026

De foutcode, zie ook hier.

Waarop heb je deze foutcode?

Mobiel (die gebruik je zo te zien op de foto)

KPN tv ontvanger (zo ja, welke heb je)

etc.

De code betekend dat de KPN tv ontvanger geen software kan laden.

Meestal veroorzaakt als hij geen verbinding kan maken met de KPN router (Experiabox of Box12).

Vraag: Wat zit er precies tussen de KPN tv ontvanger en de KPN router?

Ik ga ervan uit dat u de foutcode op de KPN tv ontvanger ziet.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • February 5, 2026

Ik gebruik het kastje diw7022. Fotos gemaakt in de app omdat we ondertussen al iets anders via het kastje aan het kijken waren. Het kastje zit met lan kabel aangesloten op de router dus kan niet aan slechte wifi liggen. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • February 5, 2026

Duidelijk.

Probeer het dan met een reset.

Eerst een zachte, helpt die niet een harde reset.

1. Zachte reset: hou de kpn toets rechtsboven op de KPN ab ingedrukt totdat je een popup scherm ziet en kies voor opnieuw opstarten.
  2. Harde reset: Achterop naast de UTP connector zit een klein gaatje. Stop daar een dun voorwerp in (bijvoorbeeld een speld) en wacht totdat hij opnieuw gaat opstarten. Meestal moet je daarna enkele gegevens opnieuw invoeren.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • February 6, 2026

Hi ​@Eef87. Wat vreemd dit, goed dat je het hier meldt.

• Krijg je deze foutmelding zowel via de app als op de ontvanger als je nu iets anders probeert in te plannen? 
  • Is nadat het programma was afgelopen nog wel in het lijstje gekomen?
  • Zou je de ontvanger ook willen resetten zoals Joop het heeft uitgelegd? Waarvoor dank. 
  • Zou je ook je modem enkele minuten stroomloos willen maken? 

Ik hoor graag van je of dit helpt. 

Â