Skip to main content

Hi, een vraag/verzoek van mij:

Ik kijk graag BBC1 op mijn laptop met de ondertiteling aan. Nu blijkt alleen dat hierbij de ondertiteling groot middenin het beeld verschijnt, wat erg storend is. Ik heb gezocht naar een oplossing om dit zelf aan te passen (kleiner, of in ieder geval onderin het beeld) maar ik kan dit niet vinden.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Screenshot: 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Het staat inderdaad écht MIDDEN in het beeld. Dat is niet in te stellen. Ik hoop dat het iTV online team er '’iets'’ aan zal kunnen doen. Overigens staat het op de iTV en via Digitenne ook behoorlijk hoog, maar wel ietsie pietsie lager.

Die ondertiteling op de BBC is, bij oa. praatprogramma's en nieuws zooo onrustig dat het dan helemaal niet meer te volgen is vind ik. Alleen bij Films enzo gaat het nog wel. Al kan ik Engels minder snel lezen dan het gesproken volgen. Dus heb 't vrijwel nooit in gebruik.


Hoi @Michelleh 
Het vreemde is dat het bij BBC2 wel goed is.
En bij de opgenomen programma's van BBC1 is de ondertiteling wel goed, alleen de directe uitzending niet.


Heb je wel via de laptop gekeken @huistijger ? Want ik constateerde n.a.v. de vraag het juist op BBC 2 (online). Want op BBC 1 was op dat moment de mededeling We can not show programma's from your region namelijk.


Nee, @PeterG 
ik heb n.l. geen laptop wel een iMac, iPhone en iPad, maar geen Macbook.
Is overigens nog wel een verlangen van mij, maar er zijn eerst andere ambities :grinning:
Ik heb het op de 5202 bekeken.


Ik heb het op de 5202 bekeken.

Het gaat hier om de plaatsing van de ondertiteling op het online platform. En in dit geval via Windows.

Michelleh schrijft: Ik kijk graag BBC1 op mijn laptop met de ondertiteling aan

Ik probeerde het ook via de Android telefoon, maar daar is geen ondertiteling aan te zetten op de BBC.


OK, maar ik ontdekte het op de 5202 op BBC1 
BBC2 was goed.
De opname van BBC1 was ook goed.
Overigens is het nu weer ok op BBC1


Dank voor jullie reacties! Ik begrijp dat jullie ditzelfde probleem ook zien.

Kan ik dus het best hierover contact opnemen met de klantenservice van KPN? Ik had gehoopt dat zij ook meelazen op het forum eigenlijk. 


klantenservice van KPN

Die zijn hier ook actief hoor: de KPN Moderators.

De wachtrij is momenteel 4 dagen. Het is nml best druk door oa Viaplay. Dit topic komt nog aan de beurt bij hen.


Goedemorgen @Michelleh, ik heb jouw signaal doorgegeven aan de technici die zich bezig houden met de ITV Online website. Zoals @PeterG ook onderschrijft, ervaar ik zelf ook de aardig hoge ondertiteling die richting het midden van het scherm kruipt. Ik ben het met jullie eens dat dit niet fijn kijkt. 


Goed nieuws @Michelleh & @PeterG, aanstaande maandag (14 maart 2022) zal dit issue worden opgelost.