Skip to main content
Beantwoord

Kan ik de Youtube app blokkeren voor kinderen op de televisie?

• July 28, 2026
  • 10 reacties
  • 97 keer bekeken

Ik wil heel graag dat YouTube achter een slotje zit. 

Nu hebben we op mobiel een bepaald beleid dat onze kinderen geen YouTube kunnen gebruiken en soms als ze het lief vragen krijgen wat tijd erop. 

Maar op tv kunnen ze vrolijk hun gang gaan. Want daar zit geen beveiliging op. 

Ik wil graag bepaalde app met kinderslot of code om te kunnen gebruiken. Deleten heeft geen zin, want zij installeren het toch wel weer. 

Beste antwoord door PeterG

Je kunt in YouTube een kinderaccount maken. Terug naar jouw account vereist dan volgens mij een pincode ofzo.

https://www.google.com/search?q=hoe+werkt+het+kinderaccount+in+youtube&oq=hoe+werkt+het+kinderaccount+in+youtube&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUyBggAEEUYOTIKCAEQABiABBiiBDIHCAIQABjvBTIKCAMQABiiBBiJBTIHCAQQABjvBdIBCTMxNjA4ajBqN6gCFLACAfEF0Y0IijFVpxrxBdGNCIoxVaca&client=ms-android-samsung-ss&sourceid=chrome-mobile&source=chrome.ob&ie=UTF-8

10 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • July 28, 2026

Bedoelt u met op tv, de Smart tv of bedoelt u de KPN tv ontvanger?

Indien de KPN tv ontvanger, welke heeft u?

Zie ook deze topic, misschien kunt u hier iets mee.

Deze is voor de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • July 28, 2026

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Hi ​@Naam3, welkom allereerst bij de community en dank aan de users hier voor de al geboden hulp. Een kinderslot zal in dit geval niet helpen omdat dit een aparte app is. 
Ik denk ook dat de manier die PeterG aangeeft het makkelijkste is, zo kun je dat account op meerdere apparaten beveiligen zonder het apart in te moeten stellen. Voorwaarde is dan wel dat de gebruiker dat account gebruikt en niet zelf een nieuwe aanmaakt. 
Voor het gemak ook de directe link naar de instructies van Youtube/Google: Kinderaccounts onder toezicht instellen - YouTube Help 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 4, 2026

Nee helaas is dat niet wat ik zoek. Ze hebben namelijk wel youtube music en een kinderaccouny zorgt ervoor dat ze de helft van de muziek of lyrics niet kunne gebruiken. Ik wil doomscrollen voorkomen. En achterlijke contentmakers weren uit hun leven. Ik wil op kpn een slotje of iets waarmee ik bepaal wat wel en wat niet. Maar volgens mij kan kpn dat niet. Lopen een beetje achter denk ik. Al maken ze wel reclame over pesten en online haat. Ben bang dat Tate gewoon onze huiskamer in kan komen zo. 

• August 4, 2026

Helaas is deze wens alleen mogelijk als KPN weer een echte tv ontvanger gaat leveren zonder dergelijke apps. Op een smart TV heeft KPN geen invloed. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 4, 2026

Helaas is deze wens alleen mogelijk als KPN weer een echte tv ontvanger gaat leveren zonder dergelijke apps. Op een smart TV heeft KPN geen invloed. 

Ja erg zonde. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 4, 2026

Iedereen bedankt voor de reacties en het delen. Ik ben bang dat KPN dat niet heeft. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • August 5, 2026

Ik weet het niet 100% zeker.

Maar misschien kan het wel als eindelijk Android tv versie 14 erop staat.

En eigenlijk zou KPN 2 verschillende KPN tv ontvangers moeten hebben, zodat de klant kan kiezen.

1. Mediabox met alles erop en eraan.
  2. Simpele KPN tv ontvangers met een paar app's en focus op het tv kijken.

• August 5, 2026

Ik weet het niet 100% zeker.

Maar misschien kan het wel als eindelijk Android tv versie 14 erop staat.

En eigenlijk zou KPN 2 verschillende KPN tv ontvangers moeten hebben, zodat de klant kan kiezen.

1. Mediabox met alles erop en eraan.
  2. Simpele KPN tv ontvangers met een paar app's en focus op het tv kijken.

Nee, ook dan kan het niet, waarmee ik bedoel permanent verwijderen of blokkeren. Zeker niet met die irritante voor geïnstalleerde apps de box herstarten en alle verwijderde apps komen weer terug. Ook na elke update vanuit KPN is de box weer hetzelfde als na een fabrieksherstel 

Optie 2 zou juist helemaal geen apps moeten hebben.

Hetzelfde beleid wat de topicstarter heeft aangaande de mobiele telefoons zou ook voor de TV ontvanger afgesproken kunnen worden. Dat is dan een kwestie van vertrouwen. Ik ben ook wel benieuwd wat ik me bij dat beleid moet voorstellen want wat voor de tv box op gaat geldt voor nagenoeg elk apparaat. Een beetje handig kind kan alles omzeilen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • August 5, 2026

Is een bekend probleem.

Op mijn Samsung mobiel (S25 FE) zitten ook app's die ik liever zou verwijderen en ook dat is helaas niet mogelijk. Je kan ze wel blokkeren. 

Ben het zo wie zo met je eens, app's die je nooit gaat gebruiken, moet je kunnen verwijderen.