Skip to main content

Bij mijn abonnement die ouder is als 2017 zit een gratis spotify premium account. Nu wil ik het gratis premium account koppelen aan een ander spotify account. Is het mogelijk om het te deactiveren en daarna te activeren met een andere spotify gebruiker zonder dat er kosten aan verbonden zijn? 

Of het kan weet ik niet. Maar kijk eens naar de prijs van een nieuw abonnement. Want de Spotify die u heeft is niet gratis.

U betaalt er gewoon voor met de (fors hoge) pakketprijs. Zowat 80 euro ofzo? Klopt dat?

Als u het abonnement om laat zetten naar de nieuwste abonnementsvorm, dan bent u misschien een stuk goedkoper uit voor hetzelfde. 


Hi @T Hazenoot,

Sinds 2021 is het (bij KPN) niet meer mogelijk om een gratis Spotify Premium account te activeren, en dat is wel wat er moet gebeuren bij het wisselen. De ene account koppel je los en daarna moet je de andere activeren. Dat gaat dus niet meer helaas 😬

Je zou wel nog even contact kunne zoeken met de klantenservice van Spotify om te vragen of ze het dáár voor je kunnen aanpassen!

Verder geeft Nick ook een goede tip: De wat oudere Alles in 1 abonnementen waar Spotify nog bij inbegrepen was (van voor 2017) zijn lang niet altijd nog voordelig ten opzichte van de nieuwe abonnementen. Even kijken of het wellicht anders kan, zou je dus voordeel op kunnen leveren!