Skip to main content

Kan ik Netflix via KPN met extra leden?

• June 26, 2026
  • 6 reacties
  • 7 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

@Erik van KPN , beste Erik, vorige week heb ik contact opgenomen met de KPN servicedesk om na te vragen of wij Netflix als Keuzevoordeel kunnen afsluiten bij KPN met twee extra leden. Jouw collega gaf aan dat dit niet kan door het systeem bij KPN zodra je Netflix via het keuzevoordeel afneemt. Op de forums lees ik verschillende uitkomsten. Maar wat is nu de waarheid? Dit is wel het meest verwarrende topic ever. Wij hebben nu Netflix volledig los van KPN. Zouden wij het via KPN als keuzevoordeel kunnen afsluiten met twee extra leden? Ik zie dat je bij Keuzevoordeel premium kan kiezen. Maar wat zijn de stappen die we moeten nemen? Eerst Netflix helemaal opzeggen? Dan verliezen we ook alle info/status wat je gekeken hebt. Graag jouw advies. Meer dan welkom :-)

Admin: afgesplitst naar eigen topic

6 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 26, 2026

Wel of niet mogelijk geldt niet voor jou, ​@PeterDeB . Het is voor jou wel mogelijk tegen bijbetalen. Er is een maar. 

Alleen in Level 3 kun je voor € 3 naar Netflix Standaard. Één extra lid mogelijk. Die uiteraard ook € 5 kost.

Wil je 2 extra leden,  4k, Atmos dan kun je Netflix (Premium) m.i. beter zonder Combivoordeel afnemen. 

Welk voordeel heb je nu? Met ESPN zou ik zo houden. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 26, 2026

Wel of niet mogelijk geldt niet voor jou, ​@PeterDeB . Het is voor jou wel mogelijk tegen bijbetalen. Er is een maar. 

Alleen in Level 3 kun je voor € 3 naar Netflix Standaard. Één extra lid mogelijk. Die uiteraard ook € 5 kost.

Wil je 2 extra leden,  4k, Atmos dan kun je Netflix (Premium) m.i. beter zonder Combivoordeel afnemen. 

Welk voordeel heb je nu? Met ESPN zou ik zo houden. 

Dank je voor je reactie. We zitten in level 3, maar hebben nu HBO wat we zelden kijken, maar hoeven ook geen ESPN. Ik zie dat je voor 8 euro pm Netflix Premium kunt krijgen. Daarop komen de leden met elk 5 euro erop. Ik betaal nu 21 + 10 = 31,= p.m. bij Netflix. Dat zou dan bij KPN 18,= (8 + 10) worden.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 26, 2026

Ah, premium kan dus ook. Omzetting gaat dus zo'n € 13 per maand schelen. Heb je feitelijk de extra leden er weer ruim uit. 😃

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 29, 2026

@Erik van KPN , beste Erik, vorige week heb ik contact opgenomen met de KPN servicedesk om na te vragen of wij Netflix als Keuzevoordeel kunnen afsluiten bij KPN met twee extra leden. Jouw collega gaf aan dat dit niet kan door het systeem bij KPN zodra je Netflix via het keuzevoordeel afneemt. Op de forums lees ik verschillende uitkomsten. Maar wat is nu de waarheid? Dit is wel het meest verwarrende topic ever. Wij hebben nu Netflix volledig los van KPN. Zouden wij het via KPN als keuzevoordeel kunnen afsluiten met twee extra leden? Ik zie dat je bij Keuzevoordeel premium kan kiezen. Maar wat zijn de stappen die we moeten nemen? Eerst Netflix helemaal opzeggen? Dan verliezen we ook alle info/status wat je gekeken hebt. Graag jouw advies. Meer dan welkom :-)

@Erik van KPN , heel graag jouw reactie of dit echt kan EN welke stappen ik moet nemen. Liefst zo geruisluis mogelijk. Momenteel dus alles rechtstreeks met twee extra leden bij Netflix. Bij voorbaat dank! Er is enorm veel ruis op dit topic all over de community. Jouw collega's aan de telefoon begrijpen het zelfs ook niet meer….. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 29, 2026

Ja, het kan. Extra leden bij abonnement via kpn.

Ik heb echter geen idee hoe je het van "directe betaling" kunt omzetten naar "via kpn".

Waarschijnlijk eerst betaling stoppen via je bankrekening via netflix.com/account. Zodra dat is gestopt, kan maand duren, via kpn activeren, MijnKPN, en betaling koppelen. 

Zie ook

https://community.kpn.com/kennisbank-streamingsdiensten-137/netflix-bij-kpn-587007#Netflix+bestellen+via+MijnKPN+bij+je+mobiele+abonnement

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Hoi ​@PeterDeB, welkom hier! Ik heb je bericht even afgesplitst want je zat in een topic dat niet van toepassing is op jouw situatie. Jij kunt gewoon Netflix bij ons afsluiten. Dit zet jouw huidige losse Netflix abonnement automatisch stop.  

Alles over Netflix bestellen en activeren bij je KPN abonnement lees je hier:

Netflix bij KPN bestellen

Netflix bestellen via MijnKPN bij je vaste abonnement

• Ga naar MijnKPN en log in met jouw KPN account
  • Ga naar Entertainment
  • Klik op Netflix
  • Kies jouw gewenste Netflix abonnement
  • Klik op Doorgaan met bestellen
  • Ga akkoord met de voorwaarden
  • Klik op Aanpassen met betaalverplichting

Hoe activeer ik Netflix bij KPN?

Nadat je Netflix hebt besteld, ontvang je een bevestigingsmail van ons. Daarna ontvang je een activatiemail, deze wordt door KPN en Netflix verstuurd. Hier staan de stappen beschreven om Netflix te activeren.

1. Ga naar de activatiepagina
  2. Log in met je KPN ID of maak er een nieuwe aan
  3. Log in met een bestaande Netflix account, of maak een nieuw account aan

Let op: Activeren van Netflix kan alleen vanaf het eigen KPN netwerk.

Heb je al Netflix?

Geen probleem. Ook als je al een Netflix abonnement hebt, kan je Netflix bij ons bestellen. Activeer je account met je huidige account nadat je Netflix bij ons hebt besteld. We zetten je account automatisch over. Al je gegevens, zoals je kijklijst en voortgang, blijven behouden.

Let op: Heb je extra gebruikers toegevoegd aan jouw abonnement bij Netflix? Dan komen deze te vervallen als je overstapt naar Netflix bij KPN.

Nadat je dit allemaal gedaan hebt, kun je de twee extra leden opnieuw toevoegen. Alleen doe je dat dan weer via de beheeromgeving van Netflix zelf, en niet via de MijnKPN omgeving. En wordt je daarvoor apart door Netflix gefactureerd. Hoe je dit doet lees je in dit artikel: