Ik ben nu 2 maanden bezig om mijn Spotify Premium (via mijn mobiele abo) om te zetten naar Spotify Family maar loop hiermee vast. 2 lange telefoongesprekken gehad met de KPN helpdesk die niet geholpen hebben.
Situatie is nu dat ik op mijn KPN factuur zie staan nu dat ik KPN Family zou hebben en er ook voor betaal. Als ik in Spotify kijk zie ik dat ik Premium heb. Ik betaal nu dus voor een dienst die ik niet heb.
Heb eerder deze week met KPN gebeld. Ze zeiden dat aan “hun kant” alles goed staat en dat ik naar Spotify moest mailen. Zij moesten dan het account maar overzetten. Ontevreden met die “hulp” en tegen beter weten in heb ik toen Spotify gemaild. En jawel hoor, ik kreeg het antwoord terug dat ik verwachtte. Ik moest niet bij hen zijn maar bij KPN. Ik gisteravond weer naar KPN gebeld om 18.55. Na meer dat een uur aan de lijn te hebben gehangen met een medewerker, waarvan 50 minuten in de wachtstand was ik nog niet geholpen en toen werd de verbinding om 20 uur (sluitingstijd van de helpdesk) plotseling verbroken terwijl ik voor de vierde keer in de wachtstand stond.
KNEITERirritant natuurlijk, en dit proces in zijn geheel ook. Ik lees op het forum dat ik niet de enige ben die worstelt met dit proces.
Ik heb en betaal nu dus Spotify Family als ik kijk in mijn KPN maar ik heb daadwerkelijk Premium. Ik zou het ERG waarderen als KPN dit voor mij oplost en dat ik niet meer hoef te bellen, want dan ben ik weer een uur van mijn leven kwijt dat ik niet meer terug krijg, terwijl ik niet weet of ik geholpen ben aan het eind van dat uur…
Wat verder fijn zou zijn is als er een root cause gezocht wordt voor dit gedoe en dat dit proces fatsoenlijk georganiseerd wordt zodat het soepel verloopt voor andere klanten die dit in de toekomst willen doen. Ook goed om de callcenter mensen te instrueren om mensen niet meer door te verwijzen naar Spotify. Dit komt echt knullig over. KPN is hier willens en wetens tussen gaan zitten in de keten en zijn dus verantwoordelijk voor de communicatie en het regelen dat het goed en soepel verloopt.
Ik hoop dat een van de moderators hier dit oppakt en me verder kan helpen. Ik zou ook graag gecompenseerd worden voor de meerprijs van Family t.o.v. Premium die ik nu betaal zolang dit nog niet gefixed is. Het zijn maar een paar euro, maar toch…
Vriendelijke groet,
René