Skip to main content

Ik ben nu 2 maanden bezig om mijn Spotify Premium (via mijn mobiele abo) om te zetten naar Spotify Family maar loop hiermee vast. 2 lange telefoongesprekken gehad met de KPN helpdesk die niet geholpen hebben.

 

Situatie is nu dat ik op mijn KPN factuur zie staan nu dat ik KPN Family zou hebben en er ook voor betaal. Als ik in Spotify kijk zie ik dat ik Premium heb. Ik betaal nu dus voor een dienst die ik niet heb.

 

Heb eerder deze week met KPN gebeld. Ze zeiden dat aan “hun kant” alles goed staat en dat ik naar Spotify moest mailen. Zij moesten dan het account maar overzetten. Ontevreden met die “hulp” en tegen beter weten in heb ik toen Spotify gemaild. En jawel hoor, ik kreeg het antwoord terug dat ik verwachtte. Ik moest niet bij hen zijn maar bij KPN. Ik gisteravond weer naar KPN gebeld om 18.55. Na meer dat een uur aan de lijn te hebben gehangen met een medewerker, waarvan 50 minuten in de wachtstand was ik nog niet geholpen en toen werd de verbinding om 20 uur (sluitingstijd van de helpdesk) plotseling verbroken terwijl ik voor de vierde keer in de wachtstand stond.

 

KNEITERirritant natuurlijk, en dit proces in zijn geheel ook. Ik lees op het forum dat ik niet de enige ben die worstelt met dit proces.

 

Ik heb en betaal nu dus Spotify Family als ik kijk in mijn KPN maar ik heb daadwerkelijk Premium. Ik zou het ERG waarderen als KPN dit voor mij oplost en dat ik niet meer hoef te bellen, want dan ben ik weer een uur van mijn leven kwijt dat ik niet meer terug krijg, terwijl ik niet weet of ik geholpen ben aan het eind van dat uur…

 

Wat verder fijn zou zijn is als er een root cause gezocht wordt voor dit gedoe en dat dit proces fatsoenlijk georganiseerd wordt zodat het soepel verloopt voor andere klanten die dit in de toekomst willen doen. Ook goed om de callcenter mensen te instrueren om mensen niet meer door te verwijzen naar Spotify. Dit komt echt knullig over. KPN is hier willens en wetens tussen gaan zitten in de keten en zijn dus verantwoordelijk voor de communicatie en het regelen dat het goed en soepel verloopt.

 

Ik hoop dat een van de moderators hier dit oppakt en me verder kan helpen. Ik zou ook graag gecompenseerd worden voor de meerprijs van Family t.o.v. Premium die ik nu betaal zolang dit nog niet gefixed is. Het zijn maar een paar euro, maar toch…

 

Vriendelijke groet,

 

René

Hoi @Rene Ka . Welkom op het forum.

Erg vervelend dat je deze ervaring hebt. Ik wil graag meekijken. Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?


Hi @Erwin_ ,

 

Heb mijn profiel bijgewerkt. Fijn dat je even mee wil kijken!


Ik zie in ons systeem staan dat je spotify family hebt. Alleen wacht dat nog op activatie. (soms moet je de resterende maand van premium nog uitzitten. )

Je hebt deze stappen al wel doorlopen toch: https://www.spotify.com/nl/family/   Zo ja, wat voor melding krijg je? 

 


 


Hi @Erwin_ ,

 

De link die je deelt, daar staan geen stappen in. Daar kom ik dus niet mee verder.

Als ik inlog op mijn online Spotify omgeving dan zie ik het scherm zoals hierboven. Daar staat dus dat mijn abonnement via KPN loopt en dat ik voor vragen over het abonnement bij jullie moet zijn.

 

En stel nu dat ik dit zelf zou willen fixen door Premium (nogmaals) te cancellen via Spotify om vervolgens zelf Family te activeren: dat kan ik zelf niet doen omdat die functionaliteit via de My Spotify omgeving nu niet beschikbaar is omdat het via jullie loopt. Spotify zegt dat ik contact met jullie moet opnemen, zowel in het screenshot hierboven als in de mailwisseling waar ik in mijn eerste bericht aan refereerde. En als ik op Mijn KPN kijk in mijn persoonlijke omgeving, dan zie ik dat ik Family heb en geen Premium. Dus hoe kan ik daar dan Premium annuleren als ik het niet heb?

 

Zoals ik het zie kan ik niks doen. Ik veronderstel dat jullie toch een hotline met Zweden hebben om rechtstreeks dit soort problemen met de mensen van Spotify te bespreken en op te lossen? Of er is een contract manager die hier verantwoordelijk voor is?

 

Nogmaals, het kan niet zo zijn dat ik nu bij jullie geadministreerd sta als dat ik een product afneem dat ik niet heb, en waar ik ook voor betaal.

 

Ik wil best nog wel zelf iets in gang zetten, maar dan moet ik wel de juiste instructies krijgen en het moet via KPN gaan. Ik wil niet meer met Spotify gaan schakelen.

 

Hopelijk kun je me verder helpen.

 

Vriendelijke groet,

René


Ik probeer je te bellen. Ben je vandaag bereikbaar?


Ik heb niks meer gehoord. Is het probleem nu opgelost?


Hi @Erwin_ ,

Ik heb je oproep gemist, denk ik, sorry. Krijg ik dan “onbekend nummer” te zien op mijn telefoon? Dat zag ik gisteren wel bij een oproep, maar zat toen in overleg voor mijn werk waardoor ik niet op kon nemen. Zou je me komende week nog eens willen bellen? Het probleem is nog niet opgelost.

Groeten,

René


Woensdag rond 12:00 ? Komt dat uit?


Prima! Thanks!


Leuk je even gesproken te hebben.  Proces technisch is dit allemaal niet heel charmant. Jij hebt op 8-3 een mailtje gehad dat je premium beëindigd gaat worden. Dan kan het daarna nog een aantal weken duren voordat het ook echt is opgeschoond bij Spotify.  Tot die tijd kun je helaas Family niet activeren.

 


Hi @Erwin_ 

 

Dank voor het gesprek en de hulp. Het is me nog steeds een beetje een raadsel waarom ik hier nu bijna 3 maanden voor nodig heb, maar ben blij dat er vermoedelijk een oplossing is begin april :)

 

Groeten,

René

 


Hoi René, is het bij jou nu gelukt? Ik heb vorige week ook Spotify Premium omgezet naar Family, maar ondervind hetzelfde probleem, namelijk dat er niets is veranderd. Alleen in MijnKPN staat dat ik Family heb, maar bij Spotify niet. Ben erg benieuwd, als het bij jou nu wel is gelukt, waar het dan aan heeft gelegen. Groet, Debora


Hoi @debeil . Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? Dan kijk ik met je mee.


Profiel is bijgewerkt.


Hoi @debeil . Je neemt spotify af via de vaste diensten. Dat deed je ook met premium toch? Of zat dat bij je mobiele diensten?

In mijn systeem heb je nu spotify family bij je vaste diensten. Hoe is dit precies gegaan? Je hebt toch niet zelf iets opgezegd? Want dit hoort automatisch te gaan.

Mocht jij zelf spotify premium hebben opgezegd kan het zijn dat je nog moet wachten totdat de maand voorbij is. 


Spotify Premium wordt idd afgenomen via de vaste diensten. Het omzetten naar Family heb ik 27 maart jl. gewoon via de MijnKPN-app gedaan en heb verder niets opgezegd. Ik heb een bevestigingsmail gekregen waarin stond dat ik nog een mail zou krijgen met extra informatie over de bestelling. Ik heb een dag na de omzetting/aanvraag gebeld, omdat er geen mail kwam. Na controle bleek het bij KPN overal goed te staan, dus zou er direct een mail worden gestuurd met een link en dat het voor zich zou spreken. In de mail stond alleen een link om Spotify Premium te activeren. Dat was dus onnodig, toch maar gedaan, maar kreeg uiteraard de melding dat het al geactiveerd was. Na zoeken op internet kwam ik dit forum tegen en dacht even af te wachten tot 1 april. Maar ook de maand uitzitten bleek het niet te zijn. Dus hoe nu verder? Hoor graag wat ik moet doen om het werkend te krijgen en alle huidige afspeellijsten te behouden.


@debeil Leuk je even gesproken te hebben. Ik heb samen met jou een ticket aangemaakt.

Je hebt een omzetting aangevraagd die ook gelukt is (aan onze kant). Toch blijft je spotify op Premium staan. Dat is raar en klopt niet.

Ik heb er vertrouwen in dat de backoffice/spotify dit voor jou gaat oplossen. Als er vrijdagmiddag nog niks veranderd is en/of contact gezocht, laat het mij hier even weten. 


Bij mij doet ie het inmiddels! Het lag aan de datum waarop ooit spotify premium was begonnen en dat was op de 19de van de maand. Ik heb spotify premium niet opgezegd, maar omgezet in family en dat is de 19de dus ook gelukt. We moestem gewoon de lopende termijn even uitzitten.